Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöring 2012 Skåne
Collapse
X
-
Ok tack. Hvor tyk er din fluocarbonlina? 0,20? Och hvilken knude anvender du?
-
jag kör med kenetics 360o genomlöpare. men har märkt att dom kan vara skarpa i kanterna så jag tar en liten liten rundfil och snurrar lite med där i hålen på bägge sidor. sen knyter jag alltid dom på floure carbon lina. kör man med dom direkt på flätlinan och betet gnagar lite på flätlinan krävs inte mycket för att flätlina ska gå av.Ursprungligen postat av nicolaswickstrom Visa inläggEr der nogen som fisker med gennemlöper? Hvilken line använder ni? Jeg smed 69 kr ut i vandet igår
jeg kunne inte se om linen var knækket eller om knuden havde løsnet sig.
Jeg havde monteret en perle for at beskytte knuden.
Lämna en kommentar:
-
Gennemlöper
Er der nogen som fisker med gennemlöper? Hvilken line använder ni? Jeg smed 69 kr ut i vandet igår
jeg kunne inte se om linen var knækket eller om knuden havde løsnet sig.
Jeg havde monteret en perle for at beskytte knuden.
Lämna en kommentar:
-
Jag kör ofta 40 gr på piren vid lernacken, framförallt på den sidan du var idag, där är ofta en jäkla ström....gillar dog inte at stå i kö for at fiska.
Andra sidan där du har inloppet till pisseviken brukar det va lugnare men också mindre fisk.
Piren vid lernacken är ok om du kommer tidigt, då är det bara att ställa sig längst ut och skita dom som står bakom, men Ön denna tiden på året är alltid fullt med folk.
Lämna en kommentar:
-
Silverfisk,
Vilken butik fick du fatt på ovala fjäderringar? Hade de alla storlekar?
Lämna en kommentar:
-
Det var på den svenske side. Der var alt for mycket ström til mit 15gram drag. Var på spiren Lernacken senere och fik en enkelt horngädde som 'fik lov' at simma igen...gillar dog inte at stå i kö for at fiska.
Lämna en kommentar:
-
Stod du på danska sida under bron? för jag stod under bron på svenska sidan idag XD
Jag var oxå i klagshamn med några få hugg men inget krokat eller landat tyvärr, vinden fick även mig att lämna
Lämna en kommentar:
-
Det var stärkt gjort. I denne vind. Jag gav op efter en time i Klagshamn. Men der var en fyr som fikk en fin haveöring på ca 3 kg på fluve. Men han var der tidligt. Jag fikk kun en hornfisk. De er på vej ind nu.
Lämna en kommentar:
-
Mange tak. Mindstemålet i DK er 40 cm for hö och 60 for lax. Jeg fiskede under öresundsbron idag. Man kunne stå i læ af volden men der var mycket ström. Ingen fisk.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-06-01, 00:51
|
1 svar
262 visningar