Dagens fisketur vid Järnafjärden [2003-03-01] - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dagens fisketur vid Järnafjärden [2003-03-01]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Dagens fisketur vid Järnafjärden [2003-03-01]

    Jag, Wille & Kulan gasade iväg mot Mörkö för lite skönt isfiske. Vi stannade till vid Järnafjärden för att först ta upp lite betesfisk och sedan ta storgäddan.

    Men ... vart har all småfisk tagit vägen ? Inte en fena så långt linan räckte ... och ingen sill hade vi med oss heller.

    Det enda vi fick upp var min Gös på 0,5-1kg (ligger i fotoalbumet) och den högg på Bergman-pirken och vita maggots. Sen var det lite smånafsande några gånger men mörten/abborren uteblev ...

    Jaja, imorgon kanske vi gör ett nytt försök. Så jäkla svårt att veta var betesfisken står bara. Skam den som ger sig !
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

    Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

  • #2
    Hmmm...man kan ju undra vart dettta lutar Bergman. Innan skulle ni ha gäddor, sen fick ni inte det, nu hade t.o.m glömt betesfisk och hela fisketuren blev ägnad åt det istället ......Hehe skämt åsido, verkar ju inte haft det helt kasst, en fisk är ju bättre en ingen fisk

    Kommentera


    • #3
      Rapala, ja så kan man sammanfatta det ... skyller på de Finska männen som lagt beslag på viken där vi skulle vara. Dom hade iallafall fått nån gädda och rusade till spöna lite titt som tätt.
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

      Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

      Kommentera


      • #4
        Originally posted by Bergman
        Rapala, ja så kan man sammanfatta det ... skyller på de Finska männen som lagt beslag på viken där vi skulle vara. Dom hade iallafall fått nån gädda och rusade till spöna lite titt som tätt.
        Hehe! Finnarna var väl morgon piggare än ni? Jag är ju finne! Och jag är nästan alltid först på sjön!

        Morgon pigg som man är! Hehe!!!

        Kommentera


        • #5
          Re: Dagens fisketur vid Järnafjärden

          Originally posted by Bergman
          Jag, Wille & Kulan gasade iväg mot Mörkö för lite skönt isfiske. Vi stannade till vid Järnafjärden för att först ta upp lite betesfisk och sedan ta storgäddan.

          Men ... vart har all småfisk tagit vägen ? Inte en fena så långt linan räckte ... och ingen sill hade vi med oss heller.

          Det enda vi fick upp var min Gös på 0,5-1kg (ligger i fotoalbumet) och den högg på Bergman-pirken och vita maggots. Sen var det lite smånafsande några gånger men mörten/abborren uteblev ...

          Jaja, imorgon kanske vi gör ett nytt försök. Så jäkla svårt att veta var betesfisken står bara. Skam den som ger sig !
          Kör med 0,20 nylon som du gör en ögla på ca 1-2 cm! Fäst på ett liten bly hagel på knuten. Sen skall du göra en tafs på ca 5 cm av 0,10 nylon! I den knuter du en enkel krok stl 18 elle 20... Använd maggots...

          Jag testade det idag! Oj oj vad mycket mört jag fick! Drog säkert upp 30 st på bara 5 min! Otroligt bra metod för att skaffa betesfisk!!!

          Fiska så grunt det bara går! Då tar man upp fisken väldigt snabbt!

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
          171 svar
          39 477 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Hepper2
          av Hepper2
           
          Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
          7 svar
          970 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg anteman
          av anteman
           
          Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
          48 svar
          3 310 visningar
          2 gillar
          Senaste inlägg anteman
          av anteman
           
          Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
          1 svar
          328 visningar
          6 gillar
          Senaste inlägg Old Firehand  
          Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
          15 svar
          1 357 visningar
          2 gillar
          Senaste inlägg MathiasJK  
          Arbetar...
          X