Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

havsöring, dålig stil att störa!!

Collapse
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• havsöring, dålig stil att störa!!

Har varit ute varje kväll i två veckor och fiskat havsöring på västkusten nu, har gått väldigt bra vill jag säga, har fått mer öringar är dagar jag fiskat liksom.
    men ikväll var jag med om riktigt "taskiga" fiskare....
    Hade inte gått jätte bra för mig under kvällen, tappade två öringar så jag drog till mitt säkra kort liksom, en vik som alltid ger fisk stort sett.
    har just gasat dit, rott in sista biten och varit helt knäpptyst när jag släppte i ankaret. (öringarna där är väldigt skygga och sticker vid minsta ljud...)
    Hur som helt står jag där och ska precis börja kasta när två fulla fiskare kommer åkandes på full gas och stannar precis intill båten och frågar hur det gått, har en snabb diskussion med dom varpå dom startar motorn och kör full gas därifrån....
    Fanns ju inte en enda öring kvar på platsen....

blev verkligen irriterad på deras stil. värst av allt var att dom hade en liten elmotor på båten så dom verkade ju förstå vikten av att tyst smyga sig på öringar, o trots det så sabbade dom hela min fiskekväll....

Hoppas ni som läser detta har vett nog att veta bättre än att göra så och hoppas ni som sabbade mitt fiske läser detta och mår dåligt.... var ungefär vid fiskebäckskil så ni vet vilka ni är... skärpning!!

När spriten går in går (sjö)vettet ut...

Du borde tackat dem med ett telefonsamtal till farbror blå.
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Haha, kommer åkandes på fullgas... Sen förklarar du att de är elmotor... Jag har fiskat hö på olika ställen och ingen av gångerna har dem legat stilla på samma ställe, dem kommer å går...

Att ro gör oftast mer ljud än en elmotor...

Synd att dem var fulla dock, men se de positivt nu när du ändå inte gjorde något åt de när de väl hände... Dem satt inte i en 3tons båt med några hundra hästar å kunde köra ihjäl vem som helst...
      Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
        Haha, kommer åkandes på fullgas... Sen förklarar du att de är elmotor... Jag har fiskat hö på olika ställen och ingen av gångerna har dem legat stilla på samma ställe, dem kommer å går...

Synd att dem var fulla dock, men se de positivt nu när du ändå inte gjorde något åt de när de väl hände... Dem satt inte i en 3tons båt med några hundra hästar å kunde köra ihjäl vem som helst...
        Nää det var en elmotor på båten också, som dom lämpligen kunde ha använt

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
          Nää det var en elmotor på båten också, som dom lämpligen kunde ha använt
          Aha så tolkade jag inte hans inlägg...

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg

Om man tror att det krävs en båt på 3 ton och flera hundra hästar för att köra ihjäl någon är man galet ute. Tog du lite illa upp för att du brukar fiska på fyllan? [emoji15]

Kommentera

Ursprungligen postat av Realdoolar Visa inlägg
              Om man tror att det krävs en båt på 3 ton och flera hundra hästar för att köra ihjäl någon är man galet ute. Tog du lite illa upp för att du brukar fiska på fyllan? [emoji15]
              Varför fiskar man inte på fyllan liksom, folk säger till mig att allt blir roligare när man är full!

Jag kan låta dig ligga framför min insjö båt som är runt 4 meter med elmotor så kan vi se om du har ihjäl dig... Deal? Dör du inte så är du skyldig mig två jäger.
              Senast ändrad av Snöhäst; 2015-07-05, 12:46.

Kommentera

Ännu mera Snömos.....

/S
                [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

haha alltså dom hade en elmotor som var upphissad bredvid den vanliga motorn

Kommentera

Ursprungligen postat av senil Visa inlägg
                    Har varit ute varje kväll i två veckor och fiskat havsöring på västkusten nu, har gått väldigt bra vill jag säga, har fått mer öringar är dagar jag fiskat liksom.
                    men ikväll var jag med om riktigt "taskiga" fiskare....
                    Hade inte gått jätte bra för mig under kvällen, tappade två öringar så jag drog till mitt säkra kort liksom, en vik som alltid ger fisk stort sett.
                    har just gasat dit, rott in sista biten och varit helt knäpptyst när jag släppte i ankaret. (öringarna där är väldigt skygga och sticker vid minsta ljud...)
                    Hur som helt står jag där och ska precis börja kasta när två fulla fiskare kommer åkandes på full gas och stannar precis intill båten och frågar hur det gått, har en snabb diskussion med dom varpå dom startar motorn och kör full gas därifrån....
                    Fanns ju inte en enda öring kvar på platsen....

blev verkligen irriterad på deras stil. värst av allt var att dom hade en liten elmotor på båten så dom verkade ju förstå vikten av att tyst smyga sig på öringar, o trots det så sabbade dom hela min fiskekväll....

Hoppas ni som läser detta har vett nog att veta bättre än att göra så och hoppas ni som sabbade mitt fiske läser detta och mår dåligt.... var ungefär vid fiskebäckskil så ni vet vilka ni är... skärpning!!
                    Ja kan bara säga två saker .. att om man nu tänker efter så finns det ett ordspråk som lyder där spriten går i går vettet ut....Och en ska som är säker att fylla är till fiskens fördel ...Hehe

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 22:59
                    118 svar
                    32 499 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Justitiekanslern  
                    Startad av svint0, 2009-06-21, 21:55