Gäddor från Råsabäcken och på små beten. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddor från Råsabäcken och på små beten.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Gäddor från Råsabäcken och på små beten.

    Efter att ha mäskat i Svarte göl och spinnfiskat en bra stund utan resultat, tog jag mig vidare på den silverfärgade faran upp till Råsabäcken och provade där och här gick det bra med ett större antal gäddor som fann tycke om ett par av Fladen Fishings små miniwobblare.
    Det gick fort ibland!
    Här ett par som nappade snabbt efter varann i en liten håla, båda togs på en liten gul wobblare med lite ränder, troligen en färg som retade dessa fiskar till napp.
    Största, en som jag har varit i kontakt med tidigare.
    Största blev på nära fem kilo och en fisk som jag tidigare har landat, dock på mete, nu föll en orangefärgad wobblare den i smaken och den gav en fin fight i det strömmande vatten.
    Retfull färg och väldig effektiv!
    De flesta av gäddorna tog denna lilla wobblare och en del nästan svalde den, kan längre fram också vara ett effektivt bete för Abborre och andra rovfiskar, vi får se.
    Denna gav största gäddan.
    Båda dessa wobblare flyter och har en bra gång och med sina inbyggda kulor, så lockar de fram rovfisken och de kastar förvånade bra och långt med sin ringa vikt, tror inte att någon av dem väger mer än 5 gram.



    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
171 svar
39 477 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Hepper2
av Hepper2
 
Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
7 svar
970 visningar
0 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
48 svar
3 310 visningar
2 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
1 svar
328 visningar
6 gillar
Senaste inlägg Old Firehand  
Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
15 svar
1 354 visningar
2 gillar
Senaste inlägg MathiasJK  
Arbetar...
X