Riktigt bra fiske idag !!! 17/9-02 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Riktigt bra fiske idag !!! 17/9-02

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Riktigt bra fiske idag !!! 17/9-02

    Var ute från ca 12-18 idag vid Skansundet med Rogge. Hyrde en 9,9hk´s båt och drog ut ...

    Satte fart mot reningsverket först dör vi testade att kaste och trolla lite. Rogge fick ett superhugg och började drilla ! Det var en stooor rackare som satt på kroken. Drillade några minuter och den måste varit nånstans mellan 6-8kg trodde Rogge. Den gav ingen lina alls nästan ... när den väl började närma sig båten så släppte den ju såklart ! *grrr* Sporrade som tusan fortsatte vi och fiska som galningar men det var dött där ... fick en liten gädda på ca kilot men sen drog vi vidare.

    Fiskade längs vassarna mot Järnafjärden. Tog en Gädda runt 2kg först, sen hade jag en på 3-4kg på men den släppte också ...

    Sen trillade dom in en efter en ...

    Efter ett tag så bestämde vi oss för att testa en riktigt stor vik som ligger ganska nära färjeläget. Jag plockade upp en Gädda på 2kg där också sen var det dött ett tag tills vi testade lite mitt i viken. Där högg det till ordentligt i spöt ! Trodde först att den släppt och fastnat i sjögräset men efter lite vevande så kom en fin-fin Gös upp ! Vågen stannade på 2,4kg ! Perfekt matfisk & nytt PB !

    Fiskade vidare och tog några och tappade andra. Vi summerade dagen med att Roger fick 2 Gäddor och tappade en riktigt stor. Jag fick Gösen på 2,4kg och 8-9 landade Gäddor. Tappade några också men det var helt klart min bästa dag hittils ... så jäkla nöjd ! Om några veckor ska ju fisket vara ännu bättre så det ska bli en grymt kul höst.

    Nu är man värd en



    Lyckowobblern idag var LEF12

    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

    Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

  • #2
    Ja det va en riktigt lyckad dag, men i morgon ska vi ut på etn ricktig tur kan jag lova, lite roligare när man känner till skärgården där man ska fiska!

    Hoppas bara på nej jag ska väl också ta en

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
    171 svar
    39 477 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Hepper2
    av Hepper2
     
    Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
    7 svar
    970 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg anteman
    av anteman
     
    Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
    48 svar
    3 310 visningar
    2 gillar
    Senaste inlägg anteman
    av anteman
     
    Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
    1 svar
    328 visningar
    6 gillar
    Senaste inlägg Old Firehand  
    Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
    15 svar
    1 354 visningar
    2 gillar
    Senaste inlägg MathiasJK  
    Arbetar...
    X