Gösrapporter Mälaren 2019 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gösrapporter Mälaren 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #51
    Ja det är ett gissel med all båttrafik!
    Har varit några gånger på fjärdarna utanför Säbyholmsviken, Norra björkfjärden.
    Helt klart finns det fisk där men jan inte rekomendera några speciella platser, har varit där för sällan. Men det är båttrafik där också förstås fast ändå mindre tycker jag.
    Ibland drar jag mig ner till Mörbyfjärden, lite mindre trafik där tycker jag. Lövsta/Lambarn är nog värst, rena motorvägen för daycruisers och vattenscotrar som far runt som bålgetingar....
    Inte bara vågorna och oljudet, man blir orolig för att bli påkörd också....

    Kommentera


    • #52
      Tisdag 6/8 14-19

      Jag och lilltjejen (8 år) trotsade det nalkande ovädret och stack ut på en tur på Lambarn och Lövsta. Gösarna var tjuriga men de mindre som gick i flock bet stundtals så vi siktade in oss på dem med en mindre 15cm fin-s jigg i tafs-änden. Dagen slutade med 5 upp varav hon pillade upp 4a. Storlekar 1,5kg-3kg ca.

      Kommentera


      • #53
        Kl 08-13.30 Har varit ute sporadiskt under semestern, Inget anmärkningsvärt. Liten historia: kör på kyrkfjärden m kollega, 2 tappade pga missade mothugg, segt, får en skapligt gädda a 4 kg, tillslut ett ok eko, kollegan gör fint mothugg fin gös a 3 kg, får tag i spöt och släpper till botten och vevar uppåt men trögt och plötsligt sprattlar det och visar sig vara en gös, krokar av, men är det inte ett eko på 6 m, släpper och även den hugger. 3 gös på exakt samma spot( stiltje så vi ligger still) inom 10 minuter. Fick ett gäng abborrar på morgonen innan gösfisket, flera dubble. En helt ok dag.

        Kommentera


        • #54
          Lövsta/Lambarn/Mörbyfjärden kl 13-21.
          7st på prickskytte, ingen över 3,5. Roligt var att jag också fick 6st på pelagiskt spinnfiske mellan kl 19.30-21.00.
          Kastade med 9cm shadjigg runt betesfisken och vevade långsamt. Skallar mellan 15-30gr, riktigt roliga hugg! Fiskarna vägde 1,5-2kg. Helt klart något jag ska utveckla.....

          Kommentera


          • #55
            Hej

            Jag har varit ute och trollat på Lövstafjärden sex gånger den senaste månaden. Första tre gångerna i juli stendött. 4:e gången tre st runt kilot, 5;e gången 4 st i samma storlek och igår kväll 3 st, varav 2 st var cirka 35-40 cm och den tredje ca 50 cm. Vi hade också en hel del hugg och nafs på de spön vi höll i. En av dessa hade en löja i halsen. Fiskar med vobbler som går på 5-6 cm djup. Provade en Nils-Master igår kväll men där hände inget. Fiskar ca 1,5 till två timmar per kväll, inte senare än 30 min efter solnedgången. F.ö. har det varit en hel del betesfisk i ytan (löja?).

            Kommentera


            • #56
              Dåligt med rapporter, har det slutat nappa eller har folk inte tid att åka ut?

              Börjar bli sugen på ett vertikalpass, skulle vara intressant att veta om dem är på hugget samt vart man finner dem, samt när på dygnet det nappar som bäst.

              Skitfiske /Johan

              Kommentera


              • #57
                Ursprungligen postat av LarsGunnarsson Visa inlägg
                Kl 08-13.30 Har varit ute sporadiskt under semestern, Inget anmärkningsvärt. Liten historia: kör på kyrkfjärden m kollega, 2 tappade pga missade mothugg, segt, får en skapligt gädda a 4 kg, tillslut ett ok eko, kollegan gör fint mothugg fin gös a 3 kg, får tag i spöt och släpper till botten och vevar uppåt men trögt och plötsligt sprattlar det och visar sig vara en gös, krokar av, men är det inte ett eko på 6 m, släpper och även den hugger. 3 gös på exakt samma spot( stiltje så vi ligger still) inom 10 minuter. Fick ett gäng abborrar på morgonen innan gösfisket, flera dubble. En helt ok dag.
                Grattis Lars Gunnarsson, du håller klassen!

                Smithwick Blue/Silver är No 1.....https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...e-15gr-32.html .....

                Och Smithwick Clown kommer på andra plats dvs No 2......https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...e-15gr-35.html

                Old Firehand
                Leif Engström

                http://www.trumman.com/fisketips.htm
                Senast ändrad av Old Firehand; 2019-08-27, 11:14.

                Kommentera


                • #58
                  Ute förra veckan södra björkfjärden, trolling. Ekona stod nära botten, stendött så när som på en 1,5a som högg på en cotton cordell med 80g bly. Den hade rätt mpnga såna där löss på stjärtfenan så gissar den stod nära botten?
                  Ute även i går kväll vårbyfjärden in mot stan. Riktigt fin kväll men inte ett hugg. De stod lite bättre såg det ut som dvs lite högre upp men inget liv alls utom massa skräp som fastnade på linor och blyn. Testade allt kändes det som med olika wobblers, mycket bly eller inget alls och mittimellan. Ovanligt segt.

                  Kommentera


                  • #59
                    En timmes trolling på Görväln igår, 19.20 -20.20. Fiskade med wobbler som gick 5-6 m och 10 m. 20.20 small det till på 10-metersvobblern, en gös på 2,8 kg, 65 cm lång. Annars helt dött.
                    Helt klart står de djupt nu.

                    Kommentera


                    • #60
                      Efterm/kväll härom dagen. Fick 5st på prickskytte, ingen över 3kg. Framåt kvällen ytterligare 7st på pelagiskt spinnfiske, ingen över 2kg.
                      All fisk runt Lövsta, Lambarn, Mörbyfjärden.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                      171 svar
                      39 418 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Hepper2
                      av Hepper2
                       
                      Startad av BERRA BOCK, 2022-03-09, 13:58
                      23 svar
                      5 536 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                      7 svar
                      944 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Startad av Fiskefuralles, 2023-02-04, 18:19
                      1 svar
                      487 visningar
                      7 gillar
                      Senaste inlägg Flex
                      av Flex
                       
                      Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
                      48 svar
                      3 289 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Arbetar...
                      X