Premiären och dagen efter. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Premiären och dagen efter.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Premiären och dagen efter.

    Sviten sprack , ínget annat var att vänta , ingen öring på första kastet , vilket skett de två senaste åren.
    En riktigt kall morron minus två men sol och svag vind så det var helt ok. Ganska lågt vatten. Körde ett morronpass innan jobbet och ett efteråt man vill inte behöva " stämpla ".
    Det gick lika bra på båda passen , slängde på två fiskar som var uppe men båda verkade ha lösgommen i. Inga rapporter i mina trakter som skvallrade om stordåd.
    Fina förhållanden sånär som på att vattnet föll rejält under dagen från en ganska låg nivå.
    Nya insatser under tisdagen . Nu var det fart på fläkten första lokalen hade jag nästan behövt säkra mig med ett spännband. Drog efter en kort stund till en lokal som gav lite vindskydd.
    När jag kom ner såg jag en kille som höll på med en större fisk. Han bad mig komma och ge honom feedback på firren . Det var en besa även om den var rejält blank så fattades hull , men all heder åt killen som vågade be om råd - snyggt gjort. Om några veckor så är det en fin firre värd att plocka hem om man så vill.
    Utmanade vinden genom att gå till en yta jag kallar lagunen. Efter några kast så kom flera fiskar efter flugan helt nära in på och nafsade på den flera gånger utan att hugga hårt.
    Detta upprepades flera kast i rad lite frustrerande men kul att kunna följa fisken med blicken och se dem " leka " med flugan. Alla fiskar var under mått förutom en . Efter lite pyssel så lyckades jag kroka två .
    Bytte fluga för och se om jag kunde få nån reaktion. Ngt senare fick jag ett monsterhugg , 8.5 på Richterskalan, på kort lina. Fisken drog iväg flera gånger men jag misstänkte ändå att det var en besa. Det var det , visserligen hade den hämtat sig rätt bra men det var ingen 100% are , cirka 55-57 lång. Riktigt trevlig tur som inte byggde till skillnad från gårdagen på några som helst förväntningar.
    Peter b

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
171 svar
39 472 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Hepper2
av Hepper2
 
Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
7 svar
967 visningar
0 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
48 svar
3 309 visningar
2 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
1 svar
327 visningar
6 gillar
Senaste inlägg Old Firehand  
Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
15 svar
1 252 visningar
2 gillar
Senaste inlägg MathiasJK  
Arbetar...
X