Gott om öring 13 st på 2 pass men.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gott om öring 13 st på 2 pass men..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Gott om öring 13 st på 2 pass men..

    Bara såna som inte nått puberteten. Det var ett kvällspass igår ( torsdag ) och ett morronpass idag ( fredag ) . 2 olika lokaler fiskade. Idag nästan vindstilla o plattvatten men fisken va uppe o visade sig . De större bet inte. Fick 2 som snuddade vid måttet rejält feta. Gårdagens fiske gav en fin V -NV vind men bara småfisk - 7 öringar inom 30 min.
    Peter b

  • #2
    7 stycken inom 30 min? Du får ju torpeder mer eller mindre varje pass..! Vart håller du hus, vilka lokaler? För du är väl inte som en svampplockare

    Enbart bombarda?

    Kommentera


    • #3
      Bara bombarda lovade inför säsongen o köra en del genomlöpare , det har gått sådär.
      Gryning o skymning just nu 04.30- 7.00 på kvällen från 20.00 - in i mörkret.
      Runt Halmstad men ett stort område från västsidan på hallandsåsen i söder till steninge/ugglarp i norr. Oftast vindriktning o styrka som fäller avgörandet.
      Fiskar gärna ensam på mina lokaker eller med polare som jag har förtroende för. Såklart jag testar lokaler som det snackas om men gillar i högre grad att själv leta upp heta spots. Idag gjorde jag pass 100 för året , försökte ta några makrillar på flöte men det blev bom , bom. Nya tag .
      Motto : du är aldrig längre bort från succé än ett napp
      Peter b

      Kommentera


      • #4
        Tack för svar Peter. Vart nere en del vid piren sedan april och hämtat ett 10tal öringar, varav 4 blanka. 7 av 10 har varit på bland annat vendraget, klassiskt blankt wiggler, svart/orange vicke 40g!. Resten har varit på fluga. Märkligt att det inte varit något intresse för varken diverse gladsax och vicke runt 30grammare. Har ju fiskat här sedan barnsben, men senaste 10 åren har det ju varit katastrof.
        Laxvik har jag vart ett par gånger, strax nedanför båthuset utan framgång. Har dålig koll på tillgängliga spots. Har tidigare år haft kort i både nissan och lagan för att kunna få lite mer utdelning, men har tappat suget totalt för dessa platser. Det är inget mer än ett ställe för gamar, framför allt vid gröningen.

        Saknar tiden man kunde sitta på plattformarna nere vid hanson & möring med en ostamacka och en kopp kaffe. Makrill och sill levererades varje gång.

        Kanske dags att köpa en båt igen..

        Kommentera


        • #5
          Enlagt ett rykte så skall Gamla Fyra öppnas för en dag som en önskan från en hamnarbetare som går i pension 28/8 lär vara dagen. Märkligt då det var helt omöjligt när jag jobbade mot kommun o hamnkontor för att få behålla denna unika fiskeplats.
          Peter b

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
          171 svar
          39 474 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Hepper2
          av Hepper2
           
          Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
          7 svar
          969 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg anteman
          av anteman
           
          Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
          48 svar
          3 309 visningar
          2 gillar
          Senaste inlägg anteman
          av anteman
           
          Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
          1 svar
          327 visningar
          6 gillar
          Senaste inlägg Old Firehand  
          Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
          15 svar
          1 324 visningar
          2 gillar
          Senaste inlägg MathiasJK  
          Arbetar...
          X