Gösrapporter Mälaren 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gösrapporter Mälaren 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #61
    Var ute idag och jiggade traditionellt på botten. Blev några gäddor och borrar.
    Avslutade med prickskytte ca 14.30-16.30. Hittade fisk på ett begränsat område. Släppte på ca 10st varav fyra klippte direkt, resten gluttare..... Två runt 4kg och två mindre runt 1,5kg-2kg.

    Kommentera


    • #62
      Ursprungligen postat av Nextline Visa inlägg
      Var ute idag och jiggade traditionellt på botten. Blev några gäddor och borrar.
      Avslutade med prickskytte ca 14.30-16.30. Hittade fisk på ett begränsat område. Släppte på ca 10st varav fyra klippte direkt, resten gluttare..... Två runt 4kg och två mindre runt 1,5kg-2kg.
      Bra utdelning, de kanske har vaknat till nu då?

      Kommentera


      • #63
        Det kändes helt klart som att dom var på g just då iaf... sen vet man ju inte om jag lyckades pricka ett öppet fönster just då eller om dom generellt är mer på hugget nu....
        Körde ju inte så länge som sagt....

        Ut å kör å rapportera sen! :-)

        Kommentera


        • #64
          17/10, 11C i ytan, syd-sydväst, på morgonen 4m/s vid kl 12, 6-7 m/s, kl 09-14.30

          letade abborre på södra björkfjärden- näst intill dött. Gick över till pelagisk vertikal vid 12.30 i lä i hemmavatten. fanns en del eko många gluttare, 3 st i båten topp på ca 3 kg.

          Förra helgen: började på Lambarn skapligt med eko, fick 2 st på 2 h
          , sedan började det blåsa, övergick till hemmavattnen i lä och där fanns en del eko, många gluttare, endast 2 i båten, ingen storlek att tala om.

          I mitten av september (tror jag det var.) så var jag på Lambarn 8-12.30, många eko och nappade bra, 10 st i båten med topp på ca 4.5kg.
          Senast ändrad av LarsGunnarsson; 2020-10-17, 22:13.

          Kommentera


          • #65
            Körde ett pass prickskytte förra veckan, har glömt rapportera men bättre sent än aldrig....
            Mycket betesfisk och många ekon att släppa på men dom var tjuriga. En kortare huggperiod på eftermiddagen iaf och fyra st runt 2-3kg kom upp.
            Många gluttare blev det och ett par riiiktigt fina
            ekon visade sig, man håller andan och mumlar obegripliga haranger ända tills dem tröttnar å drar. Då börjar man svära istället..... :-)

            Kommentera


            • #66
              Var ut igår 6/12, SO 3-6 m/s, 6 c i luft och vatten. 4 mindre gös upp i 2kg-klassen samt en gädda ca 6kg. En slimegrön 15cm Johnny Baits knep samtliga förutom en som tog på en lika stor Westin i abborrkostym. Byst med betesfisk på vissa områden. Körde 1h i beckmörker men inga gösar behagade att hugga i mörkret.

              Årets sista pass? Hoppas inte det!

              Kommentera


              • #67
                Nice! Planerar själv att försöka komma ut en tur i dagarna. Hittade du fisken runt betesfisken, över stora djupt eller lite grundare?

                Kommentera


                • #68
                  Ursprungligen postat av Nextline Visa inlägg
                  Nice! Planerar själv att försöka komma ut en tur i dagarna. Hittade du fisken runt betesfisken, över stora djupt eller lite grundare?
                  Tja,
                  Blåste mer än önskvärt så sökte skydd för SO vindarna. Lugnt och skönt men så kanske även Gösta tyckte som var svår att få att hugga. Helt klart mer individtätt än ute på fjärden. Hittar man fisk i anslutning till stim som det var en del så känns det hetare. Var 15-25m där.

                  Jag är rätt kass på att vertikala grunt, några tips? Tror framförallt att jag optimerat lodet för pelagiskt och när jag kliver in grundare än SI i sida så har jag svårt eller rättare sagt omöjligt att se individer som står i 0-10m i vattenpelaren då de smälter in i bottenkluttret på SIn.
                  Några tips för inställningar? (Lowrance)

                  Tror det kan vara smart att lägga tid både skyddat som oskyddat, djupt som grunt för att se vad som funkar.

                  Inga klossar dock, nån ide vart de håller hus såhär på senhösten?

                  Med vänlig hälsning, Johan

                  Kommentera


                  • #69
                    Ursprungligen postat av johasp20 Visa inlägg

                    Tja,
                    Blåste mer än önskvärt så sökte skydd för SO vindarna. Lugnt och skönt men så kanske även Gösta tyckte som var svår att få att hugga. Helt klart mer individtätt än ute på fjärden. Hittar man fisk i anslutning till stim som det var en del så känns det hetare. Var 15-25m där.

                    Jag är rätt kass på att vertikala grunt, några tips? Tror framförallt att jag optimerat lodet för pelagiskt och när jag kliver in grundare än SI i sida så har jag svårt eller rättare sagt omöjligt att se individer som står i 0-10m i vattenpelaren då de smälter in i bottenkluttret på SIn.
                    Några tips för inställningar? (Lowrance)

                    Tror det kan vara smart att lägga tid både skyddat som oskyddat, djupt som grunt för att se vad som funkar.

                    Inga klossar dock, nån ide vart de håller hus såhär på senhösten?

                    Med vänlig hälsning, Johan
                    Om allt går som det ska gör jag ett försök i morgon, kanske kan man lura en Luciagös!
                    När jag inte ser botten på SI har jag känsligheten högt stäld, ofta runt 72-74 på mitt lowrance.
                    Kommer jag in grundare blir problemet att botten återges alldeles för kraftigt och fiskekona syns inte mot den skarpt återgivna botten.
                    Jag brukar då ställa ner känsligheten så att bilden av botten blir klar och mörkare. Dvs så att struktur, sten, träd mm framträder på ett bra sätt. Då ser jag även fisken framträda på samma sätt som vanligt mot den lite mörkare botten. Men det blir förstås ändå lite knepigare jämfört med den kolsvarta bakgrunden man får ute på djupare vatten.
                    Jag använder den blåa paletten, trycker den är tydligast. Men det är nog lite av en smaksak....

                    Kommentera


                    • #70
                      Letade gös idag runt Görväln/Hässelby. Hittade inte mycket fisk någonstans men lite ekon här och där.
                      Fick endast en fisk att hugga, runt 2,5kg, resten gluttare....
                      Seg, blöt och kall dag med få hugg, roligare kan man ha.....

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                      171 svar
                      39 417 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Hepper2
                      av Hepper2
                       
                      Startad av BERRA BOCK, 2022-03-09, 13:58
                      23 svar
                      5 536 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                      7 svar
                      944 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Startad av Fiskefuralles, 2023-02-04, 18:19
                      1 svar
                      487 visningar
                      7 gillar
                      Senaste inlägg Flex
                      av Flex
                       
                      Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
                      48 svar
                      3 289 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Arbetar...
                      X