Gösrapporter Mälaren 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gösrapporter Mälaren 2020

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nextline
    replied
    Körde ett pass prickskytte förra veckan, har glömt rapportera men bättre sent än aldrig....
    Mycket betesfisk och många ekon att släppa på men dom var tjuriga. En kortare huggperiod på eftermiddagen iaf och fyra st runt 2-3kg kom upp.
    Många gluttare blev det och ett par riiiktigt fina
    ekon visade sig, man håller andan och mumlar obegripliga haranger ända tills dem tröttnar å drar. Då börjar man svära istället..... :-)

Lämna en kommentar:

• LarsGunnarsson
    replied
    17/10, 11C i ytan, syd-sydväst, på morgonen 4m/s vid kl 12, 6-7 m/s, kl 09-14.30

letade abborre på södra björkfjärden- näst intill dött. Gick över till pelagisk vertikal vid 12.30 i lä i hemmavatten. fanns en del eko många gluttare, 3 st i båten topp på ca 3 kg.

Förra helgen: började på Lambarn skapligt med eko, fick 2 st på 2 h
    , sedan började det blåsa, övergick till hemmavattnen i lä och där fanns en del eko, många gluttare, endast 2 i båten, ingen storlek att tala om.

I mitten av september (tror jag det var.) så var jag på Lambarn 8-12.30, många eko och nappade bra, 10 st i båten med topp på ca 4.5kg.
    Senast ändrad av LarsGunnarsson; 2020-10-17, 22:13.

Lämna en kommentar:

• Nextline
    replied
    Det kändes helt klart som att dom var på g just då iaf... sen vet man ju inte om jag lyckades pricka ett öppet fönster just då eller om dom generellt är mer på hugget nu....
    Körde ju inte så länge som sagt....

Ut å kör å rapportera sen! :-)

Lämna en kommentar:

• johasp20
    replied
    Ursprungligen postat av Nextline Visa inlägg
    Var ute idag och jiggade traditionellt på botten. Blev några gäddor och borrar.
    Avslutade med prickskytte ca 14.30-16.30. Hittade fisk på ett begränsat område. Släppte på ca 10st varav fyra klippte direkt, resten gluttare..... Två runt 4kg och två mindre runt 1,5kg-2kg.
    Bra utdelning, de kanske har vaknat till nu då?

Lämna en kommentar:

• Nextline
    replied
    Var ute idag och jiggade traditionellt på botten. Blev några gäddor och borrar.
    Avslutade med prickskytte ca 14.30-16.30. Hittade fisk på ett begränsat område. Släppte på ca 10st varav fyra klippte direkt, resten gluttare..... Två runt 4kg och två mindre runt 1,5kg-2kg.

Lämna en kommentar:

• johasp20
    replied
    Nextline Exakt, närmare land dock ej i närmaste anslutning. Det började blåsa på rätt tidigt så jag var tvungen att söka skydd, och så kanske även fisken gjorde för ute på fjärden var det både tomt och frustrerande blåsigt.

Lämna en kommentar:

• Nextline
    replied
    Ursprungligen postat av johasp20 Visa inlägg
    Click image for larger version

Name:	IMG_3040[1].JPG
Views:	225
Size:	1,56 MB
ID:	2560022

2020-09-21 Vertikalfiske
    Var ute hela dagen från soluppgång till kl 16 ca. Lambarn, Lövsta, Näsfjärden, Görväln.
    15 grader i vattnet och blåste upp (V/NV) efter lunch.
    Fanns fläckvis riktigt gott om fisk, gällde att finna fläckarna. Fann flest fisk över djup 20-30m, och de stod i regel mellan 0-10m djupt. Ute på Fjärdarna var det glesare.

Jag har aldrig varit med om trögare gösfiske i mitt liv. Fiskade garanterat på 100+ gösar och fick tillslut 4st + en tappad. I betesväg var det inget som stack ut, gällde bara att trilla över rätt gös (vilket det var väldigt få av).

Nu lägger jag grejerna på hyllan tills vattnet vänt klart och gösen vaknat till!
    Låter frustrerande minst sagt! Det positiva är väl att det verkar finnas en hel del fisk iaf. Hittade du fisken närmare land och inte ute på öppet vatten, har jag förstått rätt då?
    Eller var det ute på öppet vatten fast i det lite grundare områdena med 20-30m till botten?

Lämna en kommentar:

• johasp20
    replied
    Click image for larger version

Name:	IMG_3040[1].JPG
Views:	225
Size:	1,56 MB
ID:	2560022

2020-09-21 Vertikalfiske
    Var ute hela dagen från soluppgång till kl 16 ca. Lambarn, Lövsta, Näsfjärden, Görväln.
    15 grader i vattnet och blåste upp (V/NV) efter lunch.
    Fanns fläckvis riktigt gott om fisk, gällde att finna fläckarna. Fann flest fisk över djup 20-30m, och de stod i regel mellan 0-10m djupt. Ute på Fjärdarna var det glesare.

Jag har aldrig varit med om trögare gösfiske i mitt liv. Fiskade garanterat på 100+ gösar och fick tillslut 4st + en tappad. I betesväg var det inget som stack ut, gällde bara att trilla över rätt gös (vilket det var väldigt få av).

Nu lägger jag grejerna på hyllan tills vattnet vänt klart och gösen vaknat till!
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• BERRA BOCK
    replied
    Lördags 5/9, tre gösar högg på trolling under en ganska kort period, mellan kl 12-13. Vikt alla mellan 2-3 kg. Långa perioder utan minsta känning. Svårflirtade, helt enkelt.

Lämna en kommentar:

• Nextline
    replied
    Jag har bara varit ute ett fåtal gånger och då bara ett par timmar åt gången. Har prickat fel perioder med lite betesfisk, få ekon som är sura.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Kopellos, 2007-06-13, 08:33
236 svar
53 525 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Old Firehand  
Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59