Premiären klar - sönderblåst efter 6h men 3 öringar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Premiären klar - sönderblåst efter 6h men 3 öringar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Premiären klar - sönderblåst efter 6h men 3 öringar

    Polarn luktade "fotogen " när han hoppade in i bilen 06.30. Vi skippade Höganäskusten , rapporterna hade skvallrat om mycket gräs o mögigt vatten. Vi for ner till Trelleborgstrakten. En del ålagräs men hanterbart , en vass sidvind så det var tufft o hålla ordning på grejerna. Fick 3 blanka på fm , en på 40 , en på 42 en på 48 alla måtten snabbt skattade på stången innan återplacering.
    De är så jädra gött o få fisk första dan - bygger självförtroende. Vi testade längre österut men där var det sämre vatten. Det blev fiskat 7- 8 lokaler vissa väldigt kort tid då vi kände att det inte va läge.
    Nu är vi på banan - Peter b

  • #2
    Va jag ensam ute? Ingen som har ngt att rapportera oavsett om ni fått ngt , var ni var - hur var förhållandena osv.
    Peter b

    Kommentera


    • #3
      Här blev det inget fiske.. Enda silver man fick se va silverfiskarna på toalettgolvet då man låg klubbad av influensa..

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
        Polarn luktade "fotogen " när han hoppade in i bilen 06.30. Vi skippade Höganäskusten , rapporterna hade skvallrat om mycket gräs o mögigt vatten. Vi for ner till Trelleborgstrakten. En del ålagräs men hanterbart , en vass sidvind så det var tufft o hålla ordning på grejerna. Fick 3 blanka på fm , en på 40 , en på 42 en på 48 alla måtten snabbt skattade på stången innan återplacering.
        De är så jädra gött o få fisk första dan - bygger självförtroende. Vi testade längre österut men där var det sämre vatten. Det blev fiskat 7- 8 lokaler vissa väldigt kort tid då vi kände att det inte va läge.
        Nu är vi på banan - Peter b
        Grattis Peter B.

        Det är få förunnat att lyckas fånga 3 fina Havsöringar årets första fisketur...

        Old Firehand
        Leif Engström

        Kommentera


        • #5
          Visst var man ute, livs bästa havsöringsfiske i kraftig vind, 11 fiskar på två pers och ett antal följare, tappade fiskar. Helt makalöst, o alla stod på nästan samma ställe.

          Vi hade även dubbelhugg

          Bifogade filer

          Kommentera


          • #6
            Grattis bra jobbat. Du behöver inte ge någon info om plats mer vilken sträcka och framförallt hur var det med ålagräs o vind. Vattnet ser bra ut.
            Peter b

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
              Grattis bra jobbat. Du behöver inte ge någon info om plats mer vilken sträcka och framförallt hur var det med ålagräs o vind. Vattnet ser bra ut.
              Peter b
              Hej Peter B;
              Snärjtång, Ålagräs eller som det heter på latin Chorda filum fanns det gott om runt Askö nere i Trosa skärgård förr när jag fiskade Abborre, Gädda och Havsöring där...

              Tack för dina fina och informativa inlägg här på Fiskesnack...

              Med fiskehälsning,
              Leif Engström

              Old Firehand


              https://www.google.se/search?q=leif+...=1577978905431

              Kommentera


              • #8
                Blev första premiären och även första havsöringspasset någonsin för mig.
                Hade siktat in mig på mina hemtrakter runt Höganäs men efter att man kollat vinden så blev det ystadstrakten istället.
                Blev bom för mig med några kontakter fast polaren fick en liten en.
                Kul att få prova vadarna och mitt nya flugspö

                Kommentera


                • #9
                  Kul , blev du drabbad av öringviruset - såg ni till en massa "kollegor ". Bara på det igen. Tuffa vindar närmaste dagarna . Få se om man kan gömma sig någonstans eller köra möcke bil , lutar åt det sistnämnda.
                  Enda positiva med vinden är att kylan hålls på avstånd.
                  Keep up the good work.
                  Peter b

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag har aldrig fiskat havsöring men den här tråden fick mig sugen att prova... Jag har normalt båten i st Anna skärgård men den står vinterförvarad inomhus nu så det är väl bara fiske från land som gäller...

                    Hur långt ut i skärgården behöver man ta sig för att ha en chans att få en öring så här års i st Anna?

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                    171 svar
                    39 477 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Hepper2
                    av Hepper2
                     
                    Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                    7 svar
                    970 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
                    48 svar
                    3 310 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
                    1 svar
                    328 visningar
                    6 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
                    15 svar
                    1 354 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg MathiasJK  
                    Arbetar...
                    X