Grymmaste öringfisket någonsin , vid denna årstid. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grymmaste öringfisket någonsin , vid denna årstid.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Grymmaste öringfisket någonsin , vid denna årstid.

    Va på plats strax efter 9 , regnet skulle komma på em men dök upp före lunch - grattis SMHI.
    Har inte fiskar denna lokal i år då vinden legat på. Ser en flugfiskare på revet. Vattnet riktigt högt och lite gråton. Jag fiskar idag på sträckan mellan Helsingborg-Höganäs. Kliver i med gigantiska förhoppningar. Efter dryga timman och efter att ha täckt 4-500 m så är det dags för inre öråd. Byta lokal ? Eller gå ut på revet.
    Det blir det sistnämnda. Bestämde mig för o fiska i en ränna som jag kallar motorvägen. Lägger första kastet och när jag är på väg o lyfta flugan så kommer det 2 stora virvlar , ja vilar flugan o fisken " suger in " den. Va övertygad om att den skulle slita sig. Sen blev det fart på ekipaget. 52 lång - 1.6-1.7. Till en början högg fisken extremt nära 3-10 m ifrån mig. Kastade jag åt sidan hände inget men i rännan var det trängsel. Jag fick en kanonfin på 55 o 2050 som fick följa med ytterligare en på runt 53-54 o cirka 1.8. Totalt 12!! Öringar - helt galet. Racet va mellan 10.45 - 12 .00. Vattnet sjönk 5-10 cm om det gjorde att nappandet slutade vet jag inte.
    Bytte lokal o fick 3 till 2 små pjåddar och en lekfärgad som missat tåget i höstas , stor krok , slemmig kropp o stora röda prickar - lite märkligt.
    La ner lite tidigare än jag tänkt , det regnade rejält och jag hade svårt o finna ny energi. 9/1 - 2020 en dag att minnas.
    Peter b

  • #2
    Jätte-Stort Grattis Peter;
    önskar Old Firehand
    Leif Engström

    Kommentera


    • #3
      Härligt o läsa grymma rapporter när man inte själv kommer ut. Även om den svenska avundsjukan växer sig allt större haha

      Kommentera


      • #4
        Har full förståelse , hade säkert känt samma i ditt ställe även om det vore svårt o erkänna.
        Jag får gotta mig , rätt vad det är så har man 5-6 Bompass på raken.

        Kommentera


        • #5
          Tack för grattisrapport, O.F
          Peter b

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
            Har full förståelse , hade säkert känt samma i ditt ställe även om det vore svårt o erkänna.
            Jag får gotta mig , rätt vad det är så har man 5-6 Bompass på raken.
            Hade man bara haft 5-6 bompass på raken.. Mitt facit förra året var en pytteliten blänkare. Och då blev det ändå rätt många småpass på diverse tider på dygnet när det passat in med familjelivet..

            Kommentera


            • #7
              Alltid kul att läsa dina rapporter Peter, maken till entusiastisk öringfiskare får man leta efter!

              Kommentera


              • #8
                Planen är ett pass i morron på Höganäskusten. Vinden ser ut o va hanterbar så det gäller o passa på. Söndag o måndag såg mer tveksamt ut. Kommer med rapport oavsett resultat.
                Peter b

                Kommentera


                • #9
                  Uppskattar verkligen dina rapporter. För min del blir det två timmar på sydkusten imorgon. Vinden ska gå från svag pålandsvind till ganska rejäl frånlandsvind. Har bara blivit en timmes fiske för min del hittills och det var i söndags när vattennivån var väldigt hög. Bompass då, förhoppningsvis smäller det på en öring imorgon.
                  Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                  171 svar
                  39 418 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Hepper2
                  av Hepper2
                   
                  Startad av BERRA BOCK, 2022-03-09, 13:58
                  23 svar
                  5 536 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg Old Firehand  
                  Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                  7 svar
                  944 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg anteman
                  av anteman
                   
                  Startad av Fiskefuralles, 2023-02-04, 18:19
                  1 svar
                  487 visningar
                  7 gillar
                  Senaste inlägg Flex
                  av Flex
                   
                  Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
                  48 svar
                  3 289 visningar
                  2 gillar
                  Senaste inlägg anteman
                  av anteman
                   
                  Arbetar...
                  X