Kom gärna med feedback på dagens fiskehändelse. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kom gärna med feedback på dagens fiskehändelse.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Känner igen fenomenet och det är inte enbart den omedelbara begåvningsreserven är skyldiga (uppenbara puckon)... .ofta jag har en naturälskande kajakpaddlare som inte passerar mig utvändigt utan mellan mig i båten och vassen... som om det vore ok efterom de passarar "naturligt"...

    För mig känns det som om jag skulle passera en som pissar genom att välja att passera honom på hans framsida... vem fan gör det?? (ja mest karlar som pissar med även kvinnor tror de är "ett med naturen" i en kajak...)

    Sen har vi dessa på vattenscooter som gärna vill köra förbi i 50 knop å 10 meter bort bara för att visa vilken jävla häftig "grej" de har mellan benen... utan att inse att det säger mer om vad de saknar mellan öronen...

    Sjön är numera belamrad med land-puckon, å säger man till så blir det som när man tutar på en gångtrafikant som kliver rätt ut på gatan oavsett överergångsställe - ett finger... jag nästan hoppas att jag nästa gång inte hinner bromsa... å när hen ligger i backen så vill jag gärna säga "men varför klev du bara ut utan att kolla, på vägar finns det ju fordon...? "Dvs hur fan tänkte du nyss?"
    Senast ändrad av anteman; 2020-02-05, 00:11.

    Kommentera


    • #12
      När jag läser om era upplevelser är jag tacksam jag bor norrut.
      Fiskemässigt så är det väl bara 2 saker som jag så där riktigt retar upp mig på. Semesterfolk i båt som kör full gas så även om man sitter i båten så håller man på att ramla ur när deras vågor passerar.
      Och när jag ser cigg fimpar i vatten eller på isen. Jag bara önskar jag kunde ta dom på bar gärning. Skulle tvinga dom att äta upp den.

      Tyvärr går det nog inte undvika era problem. Bra fiskeställen lockar folk. Problemen går ju att föra över till alla situationer också.

      Det är lite som när man närmar sig en korsning, man saktar inte och stannar för det kommer en bil. Som slutar med att svänga men blinkar först när dom vrider på ratten. Skulle sitta en spärr i bilarna så det inte gick att svänga mer än 10 grader med bilen före det gått 100 meter. Kanske orsakar lite problem i städerna. Men vore helt klart värt det.

      Kommentera


      • #13
        Det ni beskriver är inte vad jag minns som ett svenskt jantelagsbeteende... nånting har hänt med moder Svea.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
        171 svar
        39 472 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Hepper2
        av Hepper2
         
        Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
        7 svar
        967 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg anteman
        av anteman
         
        Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
        48 svar
        3 309 visningar
        2 gillar
        Senaste inlägg anteman
        av anteman
         
        Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
        1 svar
        327 visningar
        6 gillar
        Senaste inlägg Old Firehand  
        Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
        14 svar
        1 228 visningar
        2 gillar
        Senaste inlägg Kolnej
        av Kolnej
         
        Arbetar...
        X