Trögt i början o sen nappefest. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trögt i början o sen nappefest.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Trögt i början o sen nappefest.

    Sol, och kvitter från strandskata , lärkan drillar högt i skyn - skulle bara ut o hämta några feta. Sicken blås , två första lokalerna 9-13 : zero fisk .
    Åkte till nya jaktmarker o språkade med en rutinerad flugfiskare , han gick till spetsen av revet och jag tog norrsidan. Vinden stötte mot o vågorna va perfekta. Efter några uppvärmningskast så fick jag ett galet hugg , höll på o tappa spöt. Rehabbesa på cirka 55 , cirkusföreställningen bjöd på galet fiske . 11 kast - 11 fiskar i rad. Fisken måste ha dopat dig för nappen va brutala och rusningarna rejäla. Två pjåddar på 35 sen va blankfisken mellan 45 -52 och 4 besor mellan 50-56.
    Totalt 17 öringar på land o fyra tappade . Galen em mellan 14.30- 16.30.
    All fisk på en begränsad yta - 2 man på andra sidan revet gick tomme. Jag hade hoppats hitta en bamse bland gänget men den får vi ta nästa gång.
    Peter b

  • #2
    Måste varit kortisonsprutan som gjort det! ; )

    Kommentera


    • #3
      Gissar det - de va väl knät dom satte den i
      Peter b

      Kommentera


      • #4
        Gjorde en meningslös utryckning idag efter lunch , temat för passet: Blåst på konfekten.

        Kommentera


        • #5
          Eftersom vi människor är dåliga på att lära av våra misstag så åkte jag ner igår em ( lördag). Va på plats så sent som 14.30. Flera fiskare ute men de gick på läsidan , vinden va till en början helt ok från N-NV klart vatten lite lågt.3 kast sen tog en rejäl besa dryga 55 , kastet efter en 35a och på nästa ett riktigt bra hugg med fint utras tyvärr släppte den kort därefter. Ngt kast senare en 45a.
          Ringde Polarn o frågade var han höll till men han va på väg o lägga ner , hade fiskat sen tidig morron.
          På kort tid ökade vinden betydligt och jag fick en uppvisning i människans " miljötänk ". Det drev in massor av skit: plast, förpackningar, påsar av olika slag m.m
          Ålagräs o tång är trist men det är naturprodukter - det jag såg är natursvineri. Fiskeglädjen o lyckan dog ut.
          Peter b

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
          171 svar
          39 477 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Hepper2
          av Hepper2
           
          Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
          7 svar
          970 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg anteman
          av anteman
           
          Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
          48 svar
          3 310 visningar
          2 gillar
          Senaste inlägg anteman
          av anteman
           
          Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
          1 svar
          328 visningar
          6 gillar
          Senaste inlägg Old Firehand  
          Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
          15 svar
          1 354 visningar
          2 gillar
          Senaste inlägg MathiasJK  
          Arbetar...
          X