Premiärfiskare var är ni ? Det blev ett gäng. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Premiärfiskare var är ni ? Det blev ett gäng.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Premiärfiskare var är ni ? Det blev ett gäng.

    Tuffa vindar från väst med rejäla dyningar. Fiskade 3 lokaler från strax före 8 till 16 , slipper man stämpla.
    Första lokalen NV på Halmstad gav en rejäl rehabbesa på 73-74. Fisken kom o tog flugan i en vågtopp - smack, kände att det troligtvis va en bes. Bra tryck på den när jag tog in den på grundvattnet. Om ( om, om ) den varit blank så hade nog PB-t
    fått sig en knuff. Tror ändå att den nästan snuddade vid 4 pannor. Nya rullen strulade med linuppläggningen trodde jag skulle få ett bryt , åkte förbi butiken o lämnade in " aset " , tur man har back- up.
    Åkte ner till Hallandsåsen norrsida: Norrviken - Hovs hallar.
    Bra vatten , fin rörelse en del feta dyningar.
    Fick 8 öringar av varierande valör o kulör, inget som stack ut.
    Lågt vatten till en början men det steg på em . Bäst fiske 12-13.30 . Körde med en rosa/orange fluga.
    Känns som paus 2 dgr med tanke på vinden , kan den gamla kroppen behöva. NI DÅ VAD HAR HÄNT , HAR NI KÖRT EN KRONBLOM ( SOFFELOCKET- för er yngre eller ni med bristande " kulturella kunskaper ". All info är intressant.
    Peter b

  • #2
    Här är en premiärfiskare, åkte söder om Göteborg och stog i vattnet redan när solen gick upp och traskade upp ur havet när det mörknade förutom några korta fixa tackel lr äta nåt snabbt på land, galet många kast har det blivit idag och 13 fiskar upp varav tre va småttingar å resten godkända med en blank 53a som störst, 25 fiskar på två man plus några tappade tycker jag va en riktigt godkänd premiär Körde spinn.
    Senast ändrad av RUSTY HOOK; 2020-04-02, 01:28.

    Kommentera


    • #3
      Bra jobbat båda två, kul att ni hade så bra fiske. För min del blev det jobb...

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
      171 svar
      39 417 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Hepper2
      av Hepper2
       
      Startad av BERRA BOCK, 2022-03-09, 13:58
      23 svar
      5 536 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg Old Firehand  
      Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
      7 svar
      944 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg anteman
      av anteman
       
      Startad av Fiskefuralles, 2023-02-04, 18:19
      1 svar
      487 visningar
      7 gillar
      Senaste inlägg Flex
      av Flex
       
      Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
      48 svar
      3 289 visningar
      2 gillar
      Senaste inlägg anteman
      av anteman
       
      Arbetar...
      X