Sol,värme , pålandsvind o galna öringar. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sol,värme , pålandsvind o galna öringar.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Sol,värme , pålandsvind o galna öringar.

    Har varit med om det tidigare år att det smäller till med nappandet , när värmen skjuter fart.
    Heldag gav otroliga 23 på land. 2 blanka över mått, en firre som va 56-57 Hade behövt låna lite hull av mig så hade den varit kanon.
    Hade dock på en som kändes riktigt fet , långa fina rusningar men till sist så vann den , hatten av.
    Vi ska ner imon få se om de är kvar , får gärna va färre men ngn större vore kul.
    Peter b

  • #2
    Wow, det verkar ha varit en grym dag!
    Körde själv mitt första "riktade" havsöringspass någonsin idag, med diametralt motsatt resultat, inte en känning överhuvudtaget. Hade iofs inte väntat mig det heller, körde ner och provade ett par ställen och stod och slängde vanliga 18-25grams skeddrag under någon timme bara. Som jag sade till farsan när jag snackade med honom innan jag skulle iväg "De senaste veckorna har jag fiskat abborre och gädda utan att få något, nu ska jag för omväxlings skull inte få havsöring idag istället!

    Kommentera


    • #3
      Låter tungt , vi var på Bjärehalvön och där fanns de. Polarn va oxå nere ,han o hans polare drog 19 st med en topp på 62.
      Rätt plats o tid.
      " Fiskeexpressen" rullar om en halvtimme , få se om de är kvar. Förutsättningarna är likvärdiga så chansen borde va stor.
      Peter b

      Kommentera


      • #4
        Nere på jorden efter gårdagens klang o jubelföreställning.
        Det blev 4 på land en strax över mått.
        Men det var segt. Vinden kom ngt mer från land , kanske drog den ut det uppvärmda vattnet , jag kan komma på andra skäl men nöjer mig med det.
        Peter b

        Kommentera


        • #5
          Blev en runda idag( tisdag ) med , kunde inte stå emot när suget blev allt större. Ganska frisk vind från NV och mycket högt vatten lite färgat. Det blev en 55-56 cm fisk som var nästan hundra procent , riktigt bra tryck från hugg till avkrokning. Trodde på fler i denna lagun men så blev det icke. Hade på en mindre fisk lite norr om revet jag fiskade på.
          Bytte lokal så att jag fick lite vinden snett i ryggen och solen rakt i fejset, ett 10-tal tomma kast , sen 5 fiskar på 5 kast och så var det över. Stimmet drog vidare , och det gjorde jag också. Fin dag.
          Peter b

          Kommentera


          • #6
            Jag begick premiär igår utanför Halmstad och lyckades spräcka nollan med en liten blank. Hade ytterligare 2 drag i flugan som jag bommade. Blåste nästan från landsvind där jag var men ändå bra färg på vattnet.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
            171 svar
            39 418 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Hepper2
            av Hepper2
             
            Startad av BERRA BOCK, 2022-03-09, 13:58
            23 svar
            5 536 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg Old Firehand  
            Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
            7 svar
            944 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg anteman
            av anteman
             
            Startad av Fiskefuralles, 2023-02-04, 18:19
            1 svar
            487 visningar
            7 gillar
            Senaste inlägg Flex
            av Flex
             
            Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
            48 svar
            3 289 visningar
            2 gillar
            Senaste inlägg anteman
            av anteman
             
            Arbetar...
            X