När letandet efter nya vatten på Google Maps inte kan gå bättre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

När letandet efter nya vatten på Google Maps inte kan gå bättre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • När letandet efter nya vatten på Google Maps inte kan gå bättre

    Hallå,

    Idag provade jag något jag velat testa länge, Nämligen att leta efter en mindre skogstjärn i utkanten utav stan och som inte har några direkta fiskerapporter eller kräver fiskekort.

    Stack iväg emot en avlägsen tjärn som såg bra ut, Men som inte såg allt för avlägsen ut, utan hade en mindre igenvuxen badplats och ett par ställen man kunde stå på längs kanterna.

    Tacklade upp med en Westin Shadteez 7cm och kastade ut, lät sjunka till botten och märkte att sjön verkade väldigt djup bara en liten bit ut. Jiggade hem utan något hugg.

    La ett nytt kast lite längre till höger där jag tidigare kastat lät sjunka till botten, tog tre snabba vevtag lät jiggen sjunka, Tre snabba igen PANG sa det bara i spöt och jag tänkte direkt F-N inte en gädda med 0.31 flourcarbontaffs och en sån liten jigg, Det kommer att sluta med en tappad jigg.

    Började drilla fisken och tanken slog mig att den känns mycket piggare än vad gäddorna brukar göra och började få lite adrenalin när jag tänkte att detta kan kanske vara en riktigt fin Abborre.

    3 meter ifrån kanten får jag en snabb skymt av sidan på firren och hjärtat började tokrusa, Det är en riiktigt bra abborre!!! Fick lite småpanik då jag kom på att jag inte har någon håv med, och kanten till vattnet stupade lite och låg ca 40 cm ovanför vattenytan! Men lyckades lirka upp den ståendes på knä.

    Helvette vad hände precis? 2a kastet i en helt ny sjö ifrån land? Snabb mätning, vägning och fotografering
    47cm
    1210gram
    Dock litar jag inte fullt ut på min våg så skulle vilja ha eran åsikt och uppskattning om det stämmer?

    ​​​​​​Släppte tillbaka borren och kastade ut igen, Pang!! Nej vad händer? En abborre till? Isåfall är den riktigt grov, 3 meter ut kommer den till ytan... Gädda lossnade strax efter, sedan vart det dött resten av mina 2 timmar.
    ​​​​​​Ursäkta om texten kanske blev lite rörig men vilken upplevelse!

    Bilder på sjön och Borren
    ​​​​​​​

  • #2
    Grattis till en grym borre! Det fina fiskeminnet kommer du ha kvar resten av livet, det är sådana tillfällen man lever för:-)

    Kommentera


    • #3
      Tack ja detta kommer jag att minnas! Och om min våg stämmer så är det nytt pb med 140gram

      Kommentera


      • #4
        Grattis! Din våg stämmer säkerligen. Jag fick PB i år på 47 cm och 1436 gram.
        http://enamatorfiskare.blogspot.se
        Instagram enamatorfiskare

        Kommentera


        • #5
          Härligt!
          Man blir så osäker på en våg som visat galet en gång tidigare, Men det kändes ändå rimligt med 1210gram på 47cm

          Kommentera


          • #6
            Liten uppdatering, åkte tillbaka till samma lilla sjö var där runt 4 redo med 3 spön, varenda drag jag äger och min Deeper Pro + taggad som tusan! Vid halv 10 gav jag upp med resultatet absolut NOLL..inget huggg, följe eller någonting överhuvudtaget.. Ibland kan fiske vara frustrernde

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Robbansjogren Visa inlägg
              Liten uppdatering, åkte tillbaka till samma lilla sjö var där runt 4 redo med 3 spön, varenda drag jag äger och min Deeper Pro + taggad som tusan! Vid halv 10 gav jag upp med resultatet absolut NOLL..inget huggg, följe eller någonting överhuvudtaget.. Ibland kan fiske vara frustrernde
              Halv tio på kvällen hoppas jag? Vilken tid fick du den store?

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av RUSTY HOOK Visa inlägg

                Halv tio på kvällen hoppas jag? Vilken tid fick du den store?
                Japp halv 10 på kvällen, den store högg runt 18.30

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                171 svar
                39 417 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Hepper2
                av Hepper2
                 
                Startad av BERRA BOCK, 2022-03-09, 13:58
                23 svar
                5 536 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg Old Firehand  
                Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                7 svar
                944 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg anteman
                av anteman
                 
                Startad av Fiskefuralles, 2023-02-04, 18:19
                1 svar
                487 visningar
                7 gillar
                Senaste inlägg Flex
                av Flex
                 
                Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
                48 svar
                3 289 visningar
                2 gillar
                Senaste inlägg anteman
                av anteman
                 
                Arbetar...
                X