Bra fart på Gösen idag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra fart på Gösen idag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Robbansjogren Visa inlägg

    Liten är den inte direkt men det är en uppdämd å eller älv till ett kraftverk, den är rätt långsmal med en lite bredare del närmare dammluckorna.

    Ätraforsdammen heter den där kan du kika!
    Nej ok, ja den var ju rätt stor.
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

    Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

    -Okänd

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg

      Nej ok, ja den var ju rätt stor.
      Jaa det är den, så stor och endå kan man knappt fiska ifrån land någonstans! Men gösen tycker ju om grumligare vatten och det känns som om man inte är helt fel ute om man upplever fisket bättre när blåsten rört om lite och gjort vattnet mycket mörkare.

      Slänger in en bild på hur djupet ser ut längs kanten jag fiskar, en brant ifrån kanten och sedan nästan helt platt botten som håller 5m och i princip ingen struktur alls. Är väldigt nyfiken på vad som finns därute som gös verkar trivas vid.

      Tänker mycket på sånna saker när jag fiskar, varför dem håller till just där osv.

      Bifogade filer

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Robbansjogren Visa inlägg

        Jaa det är den, så stor och endå kan man knappt fiska ifrån land någonstans! Men gösen tycker ju om grumligare vatten och det känns som om man inte är helt fel ute om man upplever fisket bättre när blåsten rört om lite och gjort vattnet mycket mörkare.

        Slänger in en bild på hur djupet ser ut längs kanten jag fiskar, en brant ifrån kanten och sedan nästan helt platt botten som håller 5m och i princip ingen struktur alls. Är väldigt nyfiken på vad som finns därute som gös verkar trivas vid.

        Tänker mycket på sånna saker när jag fiskar, varför dem håller till just där osv.
        Kanske bra stenbotten, det brukar gösen gilla.
        Men jag har ingen aning.

        Jag fiskar bara gös i en stor sjö, då är det stengrynnor och branter från båt som gäller. Men gösen är ju ganska allsidig. Går in på grunt vatten, simmar i åar osv.
        Spännande i alla fall!
        Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
        &

        Fiskesnacks AbborrFemma 2020
        ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
        Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

        -Okänd

        Kommentera


        • #14
          Blev inspirerad av tråden och stack iväg typ kl 20 till en sjö norr om Uppsala. Ingen gös där men fick tre borrar och tappade lika många under de knappa två timmar jag körde, lite kul iaf!

          Tyvärr är sjön, som jag aldrig fiskat förr, ungefär lika tillgänglig som Ätraforsdammen eller Ekoln i norra Mälaren, tomter, bad, vass eller annan växtlighet i princip längs hela strandlinjen...
          Har iofs bra båt på trailer men det är en hel apparat att dra igång känner jag ibland när jag bara vill "kasta av mig" en liten stund...

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
            Blev inspirerad av tråden och stack iväg typ kl 20 till en sjö norr om Uppsala. Ingen gös där men fick tre borrar och tappade lika många under de knappa två timmar jag körde, lite kul iaf!

            Tyvärr är sjön, som jag aldrig fiskat förr, ungefär lika tillgänglig som Ätraforsdammen eller Ekoln i norra Mälaren, tomter, bad, vass eller annan växtlighet i princip längs hela strandlinjen...
            Har iofs bra båt på trailer men det är en hel apparat att dra igång känner jag ibland när jag bara vill "kasta av mig" en liten stund...
            Vad kul att du blev inspirerad Vad härligt med lite fångst iallafall!
            Ja jag känner igen detdär, Ätraforsdammen är den sjö jag åker till när jag verkligen inte orkar dra igång med att fixa båt, batteri och elmotor! Då passar den perfekt

            Kommentera


            • #16
              Har du provat spinnfiske strax nedströms kraftverket?

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av mdb1 Visa inlägg
                Har du provat spinnfiske strax nedströms kraftverket?
                Vart menar du då? Nedanför ätraforsdammen? Om du menar det så nej det har jag inte. Nedanför kraftverket är det kort och det kostar 170kr dygnet pga laxen

                Kommentera


                • #18
                  Men noterade faktiskt en viktig detalj som jag tror förklarar varför det gick så bra, Nämligen att vattnet i dammen stod mycket högre nu än för en vecka sedan och att vattnet var riktigt grumligt pga hård vind dessa dagar. Mina tidigare turer har vattnet stått bra mycket lägre och vattnet har varit väldigt klart. techzpod.com mobdro app

                  Kommentera


                  • #19
                    Korrelation eller kausalitet? ;-)
                    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                    &

                    Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                    -Okänd

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                    171 svar
                    39 476 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Hepper2
                    av Hepper2
                     
                    Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                    7 svar
                    970 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
                    48 svar
                    3 309 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
                    1 svar
                    328 visningar
                    6 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
                    15 svar
                    1 354 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg MathiasJK  
                    Arbetar...
                    X