Premiären i hamn och en del fisk. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Premiären i hamn och en del fisk.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Premiären i hamn och en del fisk.

    Svårt o sova som ett barn inför julaftonsmorron.
    Åkte från hstd vid 07.30 och en rejäl regnskur mötte oss vid vattnet , vem har sagt att det ska va lätt.
    Första lokalen gav en 35a . Massor av folk på fm, men som väl är så har de inte samma tålamod som jag och min polare. Så när vi bytte lokal vid lunch så hade flertalet fiskare gett upp . Det blev 6 öringar och den största var 45-46 men en större öring kom efter o " slog till flugan " kastet efter så tog den flugan lätt men det var så kort lina så nåt mothugg hans inte med. Föreligger risk för att jag är på plats imorgon igen.
    Peter b

  • #2
    Kunde inte hålla mig , borde gjort det , men drog ner till Skåneland. Många fiskare ute men ont om spöböj. Det var väldigt lågt vatten och superklart + en måttlig frånlandsvind mao inte laddat för stordåd. Men utan att försöka så blir det betydligt svårare att få ngt. Ett möjligt pet va allt , nu blir det paus tills vinden går mot pålands.
    Peter b

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
      Kunde inte hålla mig , borde gjort det , men drog ner till Skåneland. Många fiskare ute men ont om spöböj. Det var väldigt lågt vatten och superklart + en måttlig frånlandsvind mao inte laddat för stordåd. Men utan att försöka så blir det betydligt svårare att få ngt. Ett möjligt pet va allt , nu blir det paus tills vinden går mot pålands.
      Peter b
      Kul att se dig stå och drilla på premiären! Jag borde lagt allt krut på kusten den dagen istället, det var trotts allt bra förhållanden den dagen. Hade på en blank fisk 50 cm strax efter jag träffa er, men den försvann efter några pigga hopp.

      Gav mig också ut på söndagen med liknande erfarenheter...en 35a på första lokalen i andra kastet och sen en tyngre fisk som klev av rätt omgående. Sedan inte ett pet på resten av dagen ...

      Mvh N

      Kommentera


      • #4
        Gött att du fick känna gung första dan. Känns som man håller några dagar med tanke på vinden. Skulle kantra över på söndag om instituteten får rätt . Kan va på gränsen till för mycket nån dag men bara bita ihop. Ha d.
        Peter b

        Kommentera


        • #5
          Bra fiske igår trots nordan, 5 upp och några missade. En blank fisk på ca 50 fick kröna dagen , väntar fortfarande på den där riktigt stora...

          Mvh N

          Kommentera


          • #6
            Bra jobbat . Trodde det var kört med denna vinden. Får jobba ifatt närmaste tiden. Kör hårt
            Peter b

            Kommentera


            • #7
              Trögare fiske idag! Stor turné med fiske på 5 lokaler men inga havsöringar hemma. Nu blir det uppehåll ett tag framöver för min del

              mvh N

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
              171 svar
              39 417 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Hepper2
              av Hepper2
               
              Startad av BERRA BOCK, 2022-03-09, 13:58
              23 svar
              5 536 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Old Firehand  
              Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
              7 svar
              944 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg anteman
              av anteman
               
              Startad av Fiskefuralles, 2023-02-04, 18:19
              1 svar
              487 visningar
              7 gillar
              Senaste inlägg Flex
              av Flex
               
              Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
              48 svar
              3 289 visningar
              2 gillar
              Senaste inlägg anteman
              av anteman
               
              Arbetar...
              X