4 lokaler fiskades , de första 3 gav en pjådd den sista 16 fiskar- Galet. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

4 lokaler fiskades , de första 3 gav en pjådd den sista 16 fiskar- Galet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • 4 lokaler fiskades , de första 3 gav en pjådd den sista 16 fiskar- Galet.

    Polarn och jag såg fram emot en kanondag. Högt vatten , svag färg och en måttlig vind från V , vi hade inga som helst skäl att tro på nåt annat än succé . 3 lokaler senare och ett antal" bortkastade" timmar så var det dags för kvartsamtal.
    Ganska nära hemfärd och ett antal klassiska bortförklaringar men vi gav en sista lokal chansen.
    Snacka om hallelujamoment , polarn drog 6 fiskar och jag fick 10 och flera kontakter o tappad fisk.
    Det blev en fin blanking på 55 och en rejäl rehabesa på 60.
    Bra stämning i bilen hem- kunde varit total tystnad , steget mellan fiasko och succé är hårfint.
    Peter b

  • #2
    Hur fiskar du vid den här tiden?
    Vilket bete använder du mest? Hastighet?

    Kommentera


    • #3
      Hej.
      Egentligen inte nån större skillnad mot långt fram på våren men vid denna tid på året riktigt grunda ytor. Metoden
      densamma : dobb o fluga men kanske lite mer färg på flugan , lite flashig rosa/orange , men som jag sagt så många gånger förr om inte fisken är inne så spelar det ingen roll vad du hänger på och tvärtom , när de är på plats kan du hysta ut det mesta.
      Gårdagen va facit på ovanstående . Körde 3 olika flugor en transparent fluga , en cerise , en längre rosa/orange - fisk på alla.
      Ytan jag fick fisk på idag från nån dm till max meter djup.
      Och det viktigaste tid i vattnet - ger inte upp , låter inte några bompass störa mig , vet att jag " kan ". Svar nog ?
      Peter b

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
        Hej.
        Egentligen inte nån större skillnad mot långt fram på våren men vid denna tid på året riktigt grunda ytor. Metoden
        densamma : dobb o fluga men kanske lite mer färg på flugan , lite flashig rosa/orange , men som jag sagt så många gånger förr om inte fisken är inne så spelar det ingen roll vad du hänger på och tvärtom , när de är på plats kan du hysta ut det mesta.
        Gårdagen va facit på ovanstående . Körde 3 olika flugor en transparent fluga , en cerise , en längre rosa/orange - fisk på alla.
        Ytan jag fick fisk på idag från nån dm till max meter djup.
        Och det viktigaste tid i vattnet - ger inte upp , låter inte några bompass störa mig , vet att jag " kan ". Svar nog ?
        Peter b
        Tack!
        Jag började fiska havsöring förra året, på västkusten. Provade inte på dobb och fluga förrän i slutet av säsongen. Då blev det så att jag fiskade väldigt långsamt med långa stopp. Vilket kanske var fel, hur mycket fart kan man ha när man fiskar med dobb?

        Kommentera


        • #5
          Väldigt svårt o ge ett generellt råd , prova dig fram. Jag vevar " normal " fart ( om det finns nåt sånt ) gör en liten knyck/ryck efter vevstopp , byter sida med spöt , för att ändra gången men oxå spara kroppen. För min del alltid slow sink 20g.
          Fundera inte för mycket : FISKA OCH FÖR BOK.
          Peter b

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
          171 svar
          39 418 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Hepper2
          av Hepper2
           
          Startad av BERRA BOCK, 2022-03-09, 13:58
          23 svar
          5 536 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg Old Firehand  
          Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
          7 svar
          944 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg anteman
          av anteman
           
          Startad av Fiskefuralles, 2023-02-04, 18:19
          1 svar
          487 visningar
          7 gillar
          Senaste inlägg Flex
          av Flex
           
          Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
          48 svar
          3 289 visningar
          2 gillar
          Senaste inlägg anteman
          av anteman
           
          Arbetar...
          X