Hur har premiärfisket gått idag ( 1/4 ) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur har premiärfisket gått idag ( 1/4 )

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hur har premiärfisket gått idag ( 1/4 )

    Har kört ett megapass från halv åtta till halv fyra och provat 5 lokaler. Känns som om jag är nära en hjärtstartare .
    Kall morron med en rejäl ostan , em bjöd på sol och 11 grader och sjöbris. På lokal 2 hade jag 2 fiskar på men inga bamsar.
    På lokal fyra hittade jag en hel koloni öringar. Det blev 9 st , en besa på 55 och de andra var småfisk upp till 40 cm . Men trevligt med flera napp. Alla tog mellan 11.30 - 13.00.
    Risk för nytt pass imon.
    Peter b

  • #2
    Jag riktade fisket efter abborre med jigg men en av polarna som dök upp lite senare fick en fin havsöring på en liten crank/wobbler. Imorgon ska vi ner igen och testa men då blir det haspel och lite mindre wobblers/cranks och eventuellt lite ”havsörings drag”.
    Vi fiskade i en å där det ska gå både fina Gäddor och Abborrar, nu är väl havsöringen på väg ut me så kan hända mycket medans man står och vevar och dagdrömmer hehe.

    Skitfiske på dej

    Kommentera


    • #3
      Inget fiske idag.
      Men under helgen kommer det bli några pass.

      Kommentera


      • #4
        Dras med en efterhängsen tennisarmbåge, så några lång-nötar-pass lär det inte bli på länge, men premiären kunde man ju inte missa, så jag åkte ner och fiskade knappt en timme. Provade både bombarda och vanligt skeddrag, men inga kontakter. Dock fick jag faktiskt se en liten, liten öring på typ 15 cm som simmade och gömde sig under bryggan, så trots allt fick jag se mer fisk än jag förväntat mig!

        Kommentera


        • #5
          Jag hade turen at fånga en på 60 cm Click image for larger version

Name:	IMG_20210401_153251_953.jpg
Views:	390
Size:	314,4 KB
ID:	2575114

          Kommentera


          • #6
            Premiären igår gick inget vidare, två följare och en trasig propeller blev det på två pers från 09-17, samma ställen förra året tappade jag räkningen efter typ 20 fiskar, nordanvind är inte bra vind på våren i norra Halland.

            Kommentera


            • #7
              Grattis till snygg firre. Med " arbetsnamn " Veddinge så antar jag att dina jaktmarker är runt Varberg. Hur var fisket i de trakterna förra året.
              Lovade att göra ett pass idag och det blev en riktigt lyckad dag på kusten.
              4 fiskar upp och flera kontakter, mycket bättre size idag ,
              Två 45or och 2 fina blankingar 55 - 1.85 och 58 - 2.2. Den största hoppade säkert 10ggr mycket bra fajt.
              Peter b

              Kommentera


              • #8
                Idag har det blivit premiär för i år.


                Först ett pass på en kvart. Nordanvind och vinden blåste vattnet ur viken. Så kändes inte så lovande. Inget alls hände.



                Senare på dagen fanns tid för mer fiske. Hade fått rapporter där samtliga fiskar tagits på upphängarfluga. Så jag valde att köra med bombarda och två flugor. Fiskade så en hel sträcka. Såg andra fiskare få fisk. Såg vak. Hade en stöt en gång.


                Sedan hade jag inte så mycket tid kvar att fiska men bytte till drag. Tog inte så lång tid innan jag hade kontakt med fisk. En riktigt stor öring nöp betet precis vid fötterna men fastnade inte. Såg att den tvekade på om den skulle försöka en gång till. Men den drog iväg. Bytte bete ifall den fanns kvar och skulle försöka en gång till. Men inget hände.
                Tänkte att det var kvällens chans. Kändes rätt surt. Var nog största öringen jag sett.



                Börjar fiska mig hemåt. Flyttar ganska mycket mellan platserna jag fiskar på nu. Hittade en plats som såg lovande ut. Rätt snart hugger något tungt. Fisken rusar en del, plötsligt vänder den emot mig och det känns läskigt lätt i spöt.
                Men snart så känner jag den igen. Då börjar den dra emot det enda hindret som finns i omgivningen. En boj med tampar som hänger i vattnet. Två gånger lyckas fisken köra in i det här. Så utan att hoppa i vattnet får jag upp fisken. En blanking på 56 cm.

                Kommentera


                • #9
                  Jag har fiskat varje dag sen premiären och fick ingenting. Jag inte ens såg nånting. Fiskade runt Marstrand och Stenungssund med fluga.
                  Kanske det är för kallt? Ingen aning. Man tappar hoppet långsamt efter rund en miljon casts.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Marck Visa inlägg
                    Jag har fiskat varje dag sen premiären och fick ingenting. Jag inte ens såg nånting. Fiskade runt Marstrand och Stenungssund med fluga.
                    Kanske det är för kallt? Ingen aning. Man tappar hoppet långsamt efter rund en miljon casts.
                    Plötsligt händer det..

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                    171 svar
                    39 477 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Hepper2
                    av Hepper2
                     
                    Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                    7 svar
                    970 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
                    48 svar
                    3 310 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
                    1 svar
                    328 visningar
                    6 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
                    15 svar
                    1 357 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg MathiasJK  
                    Arbetar...
                    X