Säsongen närmar sig slutet men idag fann jag en bättre. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Säsongen närmar sig slutet men idag fann jag en bättre.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Säsongen närmar sig slutet men idag fann jag en bättre.

    Ni får gärna komma med lite input på hur öringsäsongen varit. Här på västra sidan stänger snart gottebutiken , gör ett litet bokslut snart med mina spaningar och årets resultat.
    Idag var jag ute några timmar runt lunch. Vattnet hade klarnat och sjunkit rejält efter torsdagens storm.
    Kom ut runt 10 tiden , fiskar gärna mitt på dagen nu när vattentempen gått ner o solen står lite lägre. Första 1.5 h var dryg ett litet pet på den vita tobisflugan. Bytte till en räkvariant brungrön ( som om det skulle spela roll ).
    Va på väg o byta lokal när en riktigt tung fisk klev på. Spöt böjde rejält och fisken gungade bara en aning när jag gjorde " mothugg " . I mitt fall innebär det att jag bara pressar spöt åt sidan bakåt - inga häftiga snabba rörelser. Kände att det var en bra firre och så kom en snyggt hopp . Lite struligt o få in den bland stenar o blåstång men det lyckades. Hade tänkt sätta den men kroken satt illa och den blödde rejält så det kändes omöjligt o rädda den. 59 lång o dryga 2.1.
    Det blev 6 till men bara pjåddar - alla på räkflugan. ( dags o skicka stimpengar till polarn som byggt den).
    Blir ett par pass till sen besök hos dottern i Berlin.
    Peter b

  • #2
    Har varit ute under helgen för att avrunda säsongen på västkusten. Fisk båda dagarna men inget stort. Mest små blanka. Största kom idag, lekfärgad men inte lovlig storlek.

    Inte fått något intresse på fluga och dobb, alla tog på metall. Det finns fortfarande väldigt grov makrill som kan nås ifrån land. Även denna ville inte ha fluga utan metall. Vi var två som drog betena på samma ställe och flugan fick inget intresse.

    Kommentera


    • #3
      Fint väder som det var idag så fick man ju ge sig ut på säsongens (högst troligen) sista öringpass idag. Stack ut vid 11-tiden och körde ett par timmar, dobb och fluga. Ett napp blev det som kändes väldigt skumt, visade sig vara ... en rejäl skrubbskädda. Något oväntat. Kul att det blev någon form av fisk-kontakt åtminstone.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Sdw Visa inlägg
        Fint väder som det var idag så fick man ju ge sig ut på säsongens (högst troligen) sista öringpass idag. Stack ut vid 11-tiden och körde ett par timmar, dobb och fluga. Ett napp blev det som kändes väldigt skumt, visade sig vara ... en rejäl skrubbskädda. Något oväntat. Kul att det blev någon form av fisk-kontakt åtminstone.
        Fisk även om det är ”fel” fisk är alltid trevligt. Jag fick upp en näbbgädda igår och hade kontakt med fler. Såg även några idag.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
        171 svar
        39 477 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Hepper2
        av Hepper2
         
        Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
        7 svar
        970 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg anteman
        av anteman
         
        Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
        48 svar
        3 310 visningar
        2 gillar
        Senaste inlägg anteman
        av anteman
         
        Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
        1 svar
        328 visningar
        6 gillar
        Senaste inlägg Old Firehand  
        Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
        15 svar
        1 354 visningar
        2 gillar
        Senaste inlägg MathiasJK  
        Arbetar...
        X