Öringrapporter - en riktig skönhet. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Öringrapporter - en riktig skönhet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Öringrapporter - en riktig skönhet.

    Dag 2 på nya året och ett nytt pass med förhoppningar.
    Gott om folk på lokal 1 - Hittarp oxå mycke ålagräs som störde. Språkade med en kille som fått 2 mindre ,genast blev jag mer alert. Men efter 1.5h så var gamnacken nära - ingen böjde spö . Lokal 2 flera fiskare på plats men stannade bara 30-40min.
    Mot mitt favvoställe . Mötte en kille som fått 2 små på plåtbit och haft flera följare. Han gav upp och jag fick hela arenan.
    Hade en följare som aldrig tog , vadade mig framåt mot hotspoten . Halvvägs dit får jag ett bra hugg långt ut. En vacker 45a som gjorde ett par snygga luftsprång.
    Så gott o spräcka nollan helt plötsligt kände jag mig " stekhet".
    Nötte på min favorityta men trögt , bestämde mig för ett sista kast innan förflyttning. Tänker så gött det hade varit o få på en brynare. Lägger ett långt kast vevar ett par tag och sen hallelujamoment - vilket hugg och flera slirbromstjut .
    Ett par fina luftningar på vägen in. Ingen håv , som vanligt, när fisken kom nära en stor sten rusade den upp på land - en får tacka.
    Trodde den spräckte 3 kilos vallen men efter hemmakontroll
    så blev statsen 63 lång - 2.85 tung. En riktig fotomodell.
    Ngt senare en 35a .
    Mycket bra dag på jobbet.
    Peter b

  • #2
    Nyss hemkommen från en heldag på NV Skånekusten.
    Det nappade friskt , vi landade 18-20 öringar en på måttet och en strax under annars var det 30-45 cm fisk ( grönländare).
    Riktigt högt vatten och frisk vind men det funkade bra. Bäst fiske lokal 1 mellan 9.30- 11. Ålagräset gick att hantera , bra vattenkvalitet - en lokal va lite mögigt vann så det blev en kort sejour.
    Nytt pass imon sen kommer kyla o nordlig vind , sällan en bra kombo. Hur går det för er ? Måste ni jobba o sån " skit ".
    Peter b

    Kommentera


    • #3
      Rolig läsning. Jag blir lite sugen på att gå ut i garaget och gräva fram mina gamla havsöringsgrejjer som inte använts de senaste 30 åren och köra lite old school-fishing.

      Kommentera


      • #4
        Ett bevis på skönheten som bet sig fast.
        Peter b
        Bifogade filer

        Kommentera


        • #5
          Den såg riktigt fin ut! Får se om det kan bli nån sån sen när man själv har premiär om tre månader...

          Kommentera


          • #6
            Kul med bilder! Om det inte blåst in för mycket skit så blir det ett par timmar för mig imorgon när vinden mojnat.
            Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

            Kommentera


            • #7
              Stack ut en timme runt lunch men gammal sjö hade rört upp alldeles för mycket skit i vattnet. Gav det ett försök ändå eftersom man trots allt klätt på sig alla grejerna men det kändes inte speciellt hett. Men nu är premiären avklarad i alla fall.
              Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

              Kommentera


              • #8
                Blev ett pass idag med. Massor av folk ute - många
                " hemmajobbare " . Mckt högt vatten vissa lokaler helt klart andra lite ton som kan va giftigt.
                Det blev 2 knattefigurer och en tappad.
                Borde varit fisk inne med tanke fina förutsättningar. En kall natt men det borde inte påverka så mycket.
                Körde både norr o söder om Höganäs. Nu tar jag 2dgrs fiskekarantän , kropp o knopp behöver vila.
                Langa in rapporter.
                Peter b

                Kommentera


                • #9
                  Idag va vädret som en Gyllene Tider låt : de är tuffa tider.
                  En plusgrad frisk vind snöblandat regn. Ingen större trängsel men några dårar till va ute. Va t.o.m tvungen o ta på handledsvärmarna.
                  Lokal 1 norr Höganäs inget upp men två stötar på flugan .
                  Lokal 2 (Kvick) ett par gubbar i vattnet och några som gav upp.
                  Ganska lågt vatten , väldigt nära kom en stöt på flugan som kunde va ett blåstångssjok men precis framför spötoppen tog en 45-47a . Hade slutat veva o vilade bara flugan i ytan men det var bra rörelse i vattnet.
                  Lokal 3 söderut en 35a tog långt ut i kastet. En 40 min senare tog en bättre fisk , den var med en 5-6 m och kändes ok kan ha varit över mått - men den slet sig.
                  Testade en 4e lokal men ganska lågt vatten och inga kontakter - den mentala bensinen började sina.
                  Petet b

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
                    Idag va vädret som en Gyllene Tider låt : de är tuffa tider.
                    En plusgrad frisk vind snöblandat regn. Ingen större trängsel men några dårar till va ute. Va t.o.m tvungen o ta på handledsvärmarna.
                    Lokal 1 norr Höganäs inget upp men två stötar på flugan .
                    Lokal 2 (Kvick) ett par gubbar i vattnet och några som gav upp.
                    Ganska lågt vatten , väldigt nära kom en stöt på flugan som kunde va ett blåstångssjok men precis framför spötoppen tog en 45-47a . Hade slutat veva o vilade bara flugan i ytan men det var bra rörelse i vattnet.
                    Vilken kastdobb använder du?

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                    171 svar
                    39 417 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Hepper2
                    av Hepper2
                     
                    Startad av BERRA BOCK, 2022-03-09, 13:58
                    23 svar
                    5 536 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                    7 svar
                    944 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av Fiskefuralles, 2023-02-04, 18:19
                    1 svar
                    487 visningar
                    7 gillar
                    Senaste inlägg Flex
                    av Flex
                     
                    Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
                    48 svar
                    3 289 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Arbetar...
                    X