Trodde jag tappat det helt. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trodde jag tappat det helt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Trodde jag tappat det helt.

    Smhi gav mig tuffa förutsättningar : ökande frisk vind upp mot 8-10 efter lunch och ett rejält regn som kom en timme " före prognos " , tack för den. Trösten var en 5-6 plusgrader.
    vattnet väldigt högt och bra sikt på 2 av 3 lokaler som fiskades.
    Inga napp nära land men när jag klev ut på ett rev och fiskade rakt in i motvinden så klev en fin blanking på 52 på. Ngt senare en 35a på samma yta.
    Drog längre söderut från Höganäs men där var vattnet inte så bra och det fanns rätt mycke ålagräs. Så det blev ingen långkörare. For tillbaka mot Höganäs och hittade en lokal som kändes het. Det skall blåsa på från SV så kan den ge.
    En 45a bet sig fast nära land . Vadade ut tur jag tog med staven rätt störigt i vattnet.
    La ett kast bakom en sten och det kom en dragning , va inte hundra på napp men alarmet gick . Några vevtag senare så var det ingen tvekan . Rätt enkel fajt men utan håv så var det lite pyssligt o vada in o stranda den. 63 lång - 2.6 tung.
    Härlig dag som jag inte såg komma.
    Peter b

  • #2
    Trevligt att inte bara småttingarna ville vara med och leka idag! Du e ju värd rejäla fiskar efter allt ditt slit!

    Kommentera


    • #3
      Tackar , riktigt bra dag. När jag landade med bilen och såg förutsättningarna så fick jag feeling. Inte alla dgr det stämmer men idag så.
      Förvånad över hur få som fiskar efter öring .
      Peter b

      Kommentera


      • #4
        Inte alla som orkar masa sig ut med vadarna i ur och skur i jakt på silvertorpeder.
        Själv tog jag mitt förnuft tillfånga och körde ett race på 6timmar efter borre i förrgår. Nytt pb med råge blev det. Men kallt var det..

        Kommentera


        • #5
          Grattis Calle. Var det kanalen ? Hur ser PB-t ut nu.
          Paus i helgen stökig vind. Ska testa helt nya lokaler på tisdag om det är fiskbart. Ha d
          Peter b

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
            Grattis Calle. Var det kanalen ? Hur ser PB-t ut nu.
            Paus i helgen stökig vind. Ska testa helt nya lokaler på tisdag om det är fiskbart. Ha d
            Peter b
            Jo men precis. 1450g blev det. Inget monster med dagens mått mätt kanske men jag e mer än nöjd!

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg

              Jo men precis. 1450g blev det. Inget monster med dagens mått mätt kanske men jag e mer än nöjd!
              Ett PB är alltid ett PB. Det är roligare att arbeta sig upp ett hack i taget. Får man en gris direkt så försvinner lite av nöjet.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg

                Ett PB är alltid ett PB. Det är roligare att arbeta sig upp ett hack i taget. Får man en gris direkt så försvinner lite av nöjet.
                Det är så sant. Krigat på många kvällar o nätter i ett par år innan det äntligen klev på en tjockis ( :

                Kommentera


                • #9
                  Jamen Peter B det där läste då inget fel en hel hög Kontakter ! mer än vad jag haft nånsin nu har jag bara flugat h-ring 1-2 gånger å fått en Besa i Grebbestad 2005 tror jag haha sjukt men jag fick int Styggnamnet iaf .

                  närmast öring jag sett här uppe är väl fisk på 10-30cm de senaste åren får väl ta tag i flugspöbyggandet å knåpa ihop ett å gå ner till älven å truga de bruna å blanka i år phew (ansträngande tanke när det finns nappalarm å karpspön men vad gör man int ? )

                  Sket Feske !
                  mvh
                  Paul Roger Nilsson
                  Norrbotten-Boden

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                  171 svar
                  39 418 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Hepper2
                  av Hepper2
                   
                  Startad av BERRA BOCK, 2022-03-09, 13:58
                  23 svar
                  5 536 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg Old Firehand  
                  Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                  7 svar
                  944 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg anteman
                  av anteman
                   
                  Startad av Fiskefuralles, 2023-02-04, 18:19
                  1 svar
                  487 visningar
                  7 gillar
                  Senaste inlägg Flex
                  av Flex
                   
                  Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
                  48 svar
                  3 289 visningar
                  2 gillar
                  Senaste inlägg anteman
                  av anteman
                   
                  Arbetar...
                  X