Gösrapporter mälaren 2022 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gösrapporter mälaren 2022

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Gösrapporter mälaren 2022

    Vi får verkligen hoppas att årets säsong blir bättre än de senaste årens katastrofala resultat. Välkomna in med era rapporter.

  • #2
    Har inte hunnit med premiären ännu men snart hoppas jag komma ut. Någon som varit ute och testat?

    Kommentera


    • #3
      Tänkte försöka ge mig på något jiggpass på Mälaren inom kort. Har dock ingen lokalkännedom då båten ligger på havssidan om Slussen men kan trailas med viss möda. Så behöver dels klura ut något vettigt ställe att starta på (blir väl till att hitta lite branter/grynnor och hårdbotten) som inte ligger allt för många distans från en bred och fin ramp där man även kan parkera ekipaget. Lär ju inte bli något vettigt att rapportera här, men som Skärgårdsfiskare har man i vart fall ett pannben av tilltagande tjocklek…

      Kommentera


      • #4
        Premiärtur för i år avverkades under gårdagen.
        Blev 9st upp och de två största på 7,7kg och 5,1kg.
        All fisk på prickskytte. Fisken hittades på 2-5m djup över vatten med 10-30m till botten

        Kommentera


        • #5
          Fjärdarna utanför Hässelby. 6 gös upp på 3 timmars fiske (mellan kl 12-15.) Ingen under 2,5 kg med topp på 5,5 kg. Många gösar i stod relativt grunt på mellan 2-5 meter. Den minsta fick följa med hem som lunch på midsommaraftton.

          Kommentera


          • #6
            LSG Fina fiskar, trolling, prickskytte eller traditionellt jiggfiske?

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
              LSG Fina fiskar, trolling, prickskytte eller traditionellt jiggfiske?
              Då slår vi till med ett alternativ som inte fanns med, prickkastning. Använder Garmin Panoptix för att hitta gösen och sedan prickkastar jag på den vilket ofta innebär att jag kastar på fisk som står mellan 7 - 20 meter från båten, har även fått fisk på upp till 25 meter men då är det mera tur. Har i stort slutat använda mig av vertikalutrustningen men det händer väll att jag även provar på det fisket. För att inte ge en felaktig bild av att utrustningen alltid genererar fisk vill jag vara tydlig med att det har tagit lång tid att få det att stämma. Allt från att lära sig använda båten på rätt sätt för att hitta fisk, tolka det som syns på ekolodet till att lära sig tekniken med att prickkasta. Köpte lodet för två år sedan och efter de första fyra veckorna var jag riktigt missnöjd och undrade vad jag köpt. Nu två år senare kan jag inte vara nöjdare. Om vi ska återvända till gösfisket så var de verkligen på hugget igår och fler individer än vanligt ville hugga och jag tappade flera som var där och small på. Troligen klena och sena mothugg......

              Kommentera


              • #8
                Intressant, sett Panoptix på YT i tävlingssammanhang vilket jag är tudelad till men ser det på annat sätt för eget fiske, skulle gärna pröva, ngt nytt och spännande.

                Du skrev grunt 2-5 meter, menar du då också vattendjup och ganska nära land eller snarare att de stod på 2-5 m i frivatten med säg 10-40 meters vattendjup?

                Kommentera


                • #9
                  Lite otydligt från min sida! Jag menade att fisken stod på 2-5 meters djup i frivattnet där det är mellan 12 - 40 meters djup.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ingen fara - det ante mig, bara nyfiken. Så här års borde ju gösen vandrat ut i pelagen för att äta efter lekbestyren och det stämde. Skitfiske

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                    171 svar
                    39 417 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Hepper2
                    av Hepper2
                     
                    Startad av BERRA BOCK, 2022-03-09, 13:58
                    23 svar
                    5 536 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                    7 svar
                    944 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av Fiskefuralles, 2023-02-04, 18:19
                    1 svar
                    487 visningar
                    7 gillar
                    Senaste inlägg Flex
                    av Flex
                     
                    Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
                    48 svar
                    3 289 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Arbetar...
                    X