Regnbågsfiske i Häckeberga! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Regnbågsfiske i Häckeberga!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Regnbågsfiske i Häckeberga!

    Tjena alla goa fiskekamrater!

    För er som bor i skåne, vill jag STARKT rekomendera Häckebergasportfiske! Då menar jag inte efter gädda och abborre, utan efter regnbåge!

    Häckeberga som ligger vid sturup erbjuder 4 mindre dammar med otroligt mycket fisk! Varit där nu två gånger med mina polare och vi har ju funnit vårt favorit ställe när de gäller dammfiske.

    Senast tog vi allihopa minst 8 st var, hade inte räkning på de andra (varav av 11 st fiskar togs på torrfluga).
    Fisken i dammarna varierar på en storlek från 1kg -7kg!

    Det kostar 200kr att fiska där och 60krkg (max 200kr) och man måste boka in sig. Men för sportfiskare som kör med försiktig C&R så är det inga problem!

    Ett tips är att köra boobie för er som inte prövat det, ger alltid utdelning

    Bilder från fisken i Häckeberga som vi tagit finns på min polare "Knappen"s bilder!

    Skit fiske po er!

  • #2
    Har haft svensexa där ute. Då fiskade vi inte, utan övernattade, grillade, badade bastu, pool och i dammarna. Riktigt najs!

    Kommentera


    • #3
      har fiskat där en hel del men tycker de är sådär, dammarna är väldigt små och inte så intressanta. men helt klart ett kul ställe om man gillar att få enkel fisk. finns väl egentligen bara en riktigt bra damm där men tyvärr finns där inte så många platser att kasta på.

      fiskarna dog väl förra sommaren om jag inte minns fel, kul att höra att de fått igång de igen. får väl ta ett torrflugepass i sommar.

      Kommentera


      • #4
        haha jasså? jag va där samtidigt som en svensexa nu nyligen?
        Samma dag som Sverige mötte Danmark... kanske var ni som va där då?

        Kommentera


        • #5
          nej jag kan hålla med dig om att dammarna kanske inte är de intressantaste, vilken av dammarna menar du då? översta dammen eller? Finns ett ställe där du har hästhagen i ryggen och kan kasta mellan granarna, kör boobie där så lovar jag dig fisk inom 5 kast

          Oja, dra dit o kör lite torrfluga, det är kanon, nu senast va de mörkare varianter av torrflugor som gällde!

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
          171 svar
          39 472 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Hepper2
          av Hepper2
           
          Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
          7 svar
          967 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg anteman
          av anteman
           
          Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
          48 svar
          3 309 visningar
          2 gillar
          Senaste inlägg anteman
          av anteman
           
          Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
          1 svar
          327 visningar
          6 gillar
          Senaste inlägg Old Firehand  
          Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
          14 svar
          1 226 visningar
          2 gillar
          Senaste inlägg Kolnej
          av Kolnej
           
          Arbetar...
          X