regnbåge ( : - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

regnbåge ( :

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • regnbåge ( :

    Idag var det dags igen, det var nästan ett år sedan jag fiskade regnbåge.
    Vi åkte först till en liten sjö och testade spinn, efter ca en 20 minuter med massa trassel så fick min bror ett rejält hugg på en regnbåge på ca 2 kilo, men han tappade den pga. att bromsen var för hårt inställd. Vi rodde in till land och fixade i ordning utrustningen och laddade med räka. Vi kastade ut räkan en bit och rodde långsamt, vi stannade upp och min bror körde lite med spinnare, jag kastade ut räkan o flötet vid ett ställe där de brukar vara fisk. Efter bara någon minut så smäller det till och flötet går djupt, jag tröttar ut fisken och får den i håven, den väger 750 gram. Bra fajt för en ganska liten fisk. Vi sticker vidare till nästa sjö som är lite större och hoppas på lite mer fisk. Vi tar en fika innan vi drar ut med båten och bara för skoj så kastar vi ut en räka inte så långt från land. Nästan direkt får vi napp och min bror drar in en regnbåge på ca 6 hekto. Det börjar bra, vi ror ut med båten och kastar av alla kanter, det är helt dött i cirka 20 min, men helt plötsligt böjer sig min bror spö ordentligt efter en ganska lång fajt får han upp en regnbåge på ett kilo, fortfarande inte så stora, han fortsätter fiska direkt efter, efter ett kast så kronglar linan lite o han vevar inte in, han försöker fixa det och jag ser att linan drar iväg, jag tar tag i linan med händerna och han hinner fixa linan och sedan dra upp liten båge, .
    Sen när den kommer i så var det dags igen. ännu en till, 3 stycken på knappa 5 minuter.
    När den är avkrokad så är det min tur att ta nästa, en regnbåge på cirka 400 gram. Nu var dem på hugget när den var avkrokad så högg nästa på mitt lilla atom drag. Full fart var det!
    Efter att fått 6 fiskar på kort stund så var det dött ett tag. Vi rodde långsamt längs med sidan när det tar rycker tag i filip's spö. Det ser ut som en lång regnbåge men när den kommer närmre så ser vi att det är en gädda, lång och smal. Vi ror hemmåt och tar kast stendött, min bror tar ett sista kast innan vi ska lägga till och tar en fin regnbåge på cirka halvkilot. Vi känner oss nästan klara men vi ville ta med vår låtsaspappa på en liten sväng, han o min bror väljer ett ställe där de nappade förut, men nu händer inget. Jag ger spöet till min bror och ror till ett annat ställe där jag tror det kan finns någon baddare, jag hade rätt och jag drar den sista för dagen på cirka 2 - 300 gram.

    Helt klart en väldigt lyckad fiske eftermiddag!

    / felix & filip
    Senast ändrad av Freey; 2009-06-21, 20:27.
    Go Fish!

  • #2
    Ni tycks ha haft en fin dag!
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

    Kommentera


    • #3
      jätteroligt (:,
      det var väldigt länge sedan vi fick så mkt fisk!
      Go Fish!

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
      171 svar
      39 474 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Hepper2
      av Hepper2
       
      Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
      7 svar
      969 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg anteman
      av anteman
       
      Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
      48 svar
      3 309 visningar
      2 gillar
      Senaste inlägg anteman
      av anteman
       
      Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
      1 svar
      327 visningar
      6 gillar
      Senaste inlägg Old Firehand  
      Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
      15 svar
      1 333 visningar
      2 gillar
      Senaste inlägg MathiasJK  
      Arbetar...
      X