snart dags för barrikaden... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

snart dags för barrikaden...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • snart dags för barrikaden...

    Nu ska jakten på gammelgäddan snart inledas, min hemmasjö hade premiär igår och på fredag sker första fisketuren, därefter kommer jag nog mer eller mindre bo i stugan för att bedriva grovt gäddfiske de närmaste veckorna! Snackade med några glada premiärfiskare som drog gädda på rätt sida 5 sträcket igår, 3st... största vägde in på 6 kilo...

    Förhoppningsvis kommer mitt PB att sitta väldigt löst och jag vore ju inte först att landa en 10+ i sjön om det nu vill sig så väl! men men...


    ni får önska mej ett riktigt för då brukar gäddfisket vara som bäst... detta regnet ska sen framåt kvällen bli så jag kan dra lite maffig aborre på kvällningen också!
    Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

  • #2
    lycka till i jakten då
    www.specimenhunters.se
    "Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"

    Kommentera


    • #3
      Första dagen avverkad, gäddorna var oerhört tröga och en tvåkilos jag tog verkade vara bottennapp ända tills den kom fram till båten... samma sak för en av kompanjonerna.

      Den sista mannen i båten, och även den sista att få fisk fick en otroligt pigg och glad gädda på 4,4 som kämpade länge och väl innan han fick syna insidan av båten! Varje gång han kom nära båten Blev det direkt 20 meters rusningar, en av de piggaste gäddorna i den viktklassen jag nånsin sett! Ett nytt pb på gädda med 2 kilo (han är en viftare) och den näst tyngsta fisk han fått (tyngsta var en öring på 4,6)

      Totalt fångades endast 3 fiskar, en per person... Nappen var det dock en del av, och jagande fisk som aldrig ville bita såg vi också några gånger!

      Om vädergudarna tillåter blir det nog fiske även imorgon, kanske lite mer riktat mot abborre!
      Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

      Kommentera


      • #4
        Vilket vatten??? Va i knipan idag körde poppers drog 7st + abborre på 610g
        Deluxe lures thats my work.

        Kommentera


        • #5
          linu_z: Landsjön!

          Ytterliggare tre pass är nu klarade, ett enmanspass, och tyvärr var det också ett bompass.

          ett kompispass där vi var totalt 5 stycken i båten det blev kanske inte så mycket fiskande utan mest pratande och grillande, men några gäddor fick syna insidan på båten, en krokades illa och blev därför även grillad, en fin abborre på 6hg blev också offer för grillen, de smakade båda så där underbart som bara nygrillad fisk kan göra när man är RIKTIGT hungrig! utöver detta grillades också runt 30 korvar

          Sista turen började riktigt spännande, lite dragrodd över ett djupare parti av sjön och BOM! spöet ställer sig rakt bak och slirbromsen tjuter ljudligt, jag drar tag i spöet och sätter mothugget, det känns stort! Det måste vara stort och rullen tjuter när han rusar. Sen lugnar det ner sig, det blir pump på pump och det börjar mer och mer likna gös, kan det vara en stor fin gös? Den börjar simma mot båten, snabbt vevar jag in linan för att hålla kontakt med fisken, det känns att den går uppåt men precis innan den går över ytan verkar den ångra sig och det enda man ser är skäret efter ryggen på den, ner på djupet igen och nu är det sten igen... och jag får pumpa honom säkert 30 meter bakom och nerifrån botten ända upp till båten Jag var mäkta besviken när skapelsen kom upp till ytan, en två kilo tung felkrokad och fet gädda synade nu insidan av håven, under hela drillandet hade jag trott att det var något bra mycket större än såhär, men den fick adrenalinet att flöda, och mersmak hade jag definitivt! Tyvärr ville sig inte fisket på den sena förmiddagen och framåt var det nämligen helt dött, trots dåligt väder. Men ett par napp hanns i alla fall med innan dödperioden började, och ytterliggare ett par snipor lyftes in i båten och väl var väl det!
          Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
          171 svar
          39 418 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Hepper2
          av Hepper2
           
          Startad av BERRA BOCK, 2022-03-09, 13:58
          23 svar
          5 536 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg Old Firehand  
          Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
          7 svar
          944 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg anteman
          av anteman
           
          Startad av Fiskefuralles, 2023-02-04, 18:19
          1 svar
          487 visningar
          7 gillar
          Senaste inlägg Flex
          av Flex
           
          Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
          48 svar
          3 289 visningar
          2 gillar
          Senaste inlägg anteman
          av anteman
           
          Arbetar...
          X