Gäddfemman för fiskesnack's medlemmar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfemman för fiskesnack's medlemmar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av joens Visa inlägg

    Sant så sant. Man kan ju rapportera när man väl är hemma sen med. Det gjorde jag.
    Gädda 112cm fångad i TV-soffan...
    Gädda 43cm fångad/reggad från toaletten...

    Nej, men allvarligt talat finns uppgiften med för att det är tekniskt möjligt eller för att det behövs?

    ok! Hann inte se ditt svar Xerup innan jag postade.
    Senast ändrad av Kulfisk; 2019-08-19, 19:43.

    Kommentera


    • Vart man väljer att registrera är ju upp till var och en. Jag har ingen täckning i en av sjöarna så jag fick registrera på vägen hem i bilen =)

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
        Det går att välja när man skapar en tävling om platsen för registreringen ska synas eller inte. Jag tänkte att folk kanske lär känna varandra genom att kunna se om någon här registrerat fångst i närheten av en själv
        Håller helt med. Riktigt kul att det är med!
        Ingen fisk är chans för fisk.
        https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

        Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
        https://www.youtube.com/user/jurgenjons

        Kommentera


        • Nu har jag inte utforskat appen så noga. Speciellt platstaggarna men det finns en risk att det är gps koordinaterna i bilden som används. Dvs platsen när bilden togs och inte när bilden laddades upp. Men det kan ju kodskaparen svara på,,,,
          "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

          Kommentera


          • Det är telefonens plats vid registrering av fångst som visas.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
              Det är telefonens plats vid registrering av fångst som visas.
              Som tävlings-admin kan man ändra så att de tävlande inte ser varandras positioner bara ens egna. Däremot så reggas fisken med rätt position och väderdata vilket jag alltid vill ha iaf.

              Kommentera


              • Jag frågade tidigare i tråden men ställer frågan igen, profilen kanske missade det inlägget.

                Kan man ändra sin profil i appen?
                Hade tydligen laddat ner den tidigare och bara skrivit in mina initialer som namn, min epost är ju nu upptagen av den profilen så jag kan/vill inte skapa nån ny profil, bara ändra på min befintliga.

                Appen klipper rätt rejält i bilderna oxå, tar man bilden för nära syns inte hela fisken och man får ju då inte in hela längden. Det kan vara viktigt i en mer seriös tävling än dessa fantastiskt roliga tävlingar vi har här just nu.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                  Det är telefonens plats vid registrering av fångst som visas.
                  Vad bra att det är regplatsen och inte fångst- eller fotoplatsen. Annars kunde man ju göra en likadan app som hette kantarellfemnan. Skulle varit grymt effektiv insamling av kantarellställen

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av fishmark Visa inlägg
                    Jag frågade tidigare i tråden men ställer frågan igen, profilen kanske missade det inlägget.

                    Kan man ändra sin profil i appen?
                    Hade tydligen laddat ner den tidigare och bara skrivit in mina initialer som namn, min epost är ju nu upptagen av den profilen så jag kan/vill inte skapa nån ny profil, bara ändra på min befintliga.

                    Appen klipper rätt rejält i bilderna oxå, tar man bilden för nära syns inte hela fisken och man får ju då inte in hela längden. Det kan vara viktigt i en mer seriös tävling än dessa fantastiskt roliga tävlingar vi har här just nu.
                    Hej, Hade missat ditt inlägg. Sorry. Man kan tyvärr inte ändra sin profil ännu. Men det kommer! I nästa version kommer man kunna ändra bild, förnamn och efternamn. Den är förhoppningsvis ute i AppStore denna vecka och i Google Play Store nästa vecka.

                    Ska se om man kan hitta på något kring bildpresentationen. Ska fnula lite.

                    Var ute på mitt första pass idag. Blev en slips som klev av vid relingen. Nära nära att spräcka nollan.

                    Jag fiskar ett par gånger om året i Finlands södra skärgård. Vad säger regelverket om utländska gäddor?

                    Kommentera


                    • Stor i orden, liten på jorden.
                      Inte en enda fisk att visa upp på 6h fiske.
                      Ingen fisk är chans för fisk.
                      https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                      Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                      https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 180 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      3 006 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      48 svar
                      3 094 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      107 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
                      10 svar
                      724 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg BrainDisorder  
                      Arbetar...
                      X