Gäddfemman för fiskesnack's medlemmar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfemman för fiskesnack's medlemmar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Nästan alla fiskar i norr, men rapporterar på sjöar i södra Sverige.

    Nej skämt åsidå, är det så att det finns andra spännande fiskarter norröver? Alla jag känner som åker norr ut i Sverige och fiskar verkar vara ute efter öringar, rödingar och harrar. I södra Sverige har vi abborre... gädda... abborre... gädda och abborre.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
      Profilen. Vet att det har varit uppe för men kommer det vara möjligt att klicka på namnen och se deras topp fem senare?
      Nu ser man top5 under namnet på scoreboarden, jättebra.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Honkamaa Visa inlägg

        Nu ser man top5 under namnet på scoreboarden, jättebra.
        Jag skrev lite luddigt, det jag försökte skriva var. Om man tex klickar på Honkamaa så kommer bilderna på alla dina fiskar upp eller dina fem längsta. Nu får man scrolla igenom alla bilerna för att se vad dom olika personerna har fångat.
        Senast ändrad av Matte77; 2019-09-09, 21:44.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg

          Fin app, men jeg savner eksportmulighet. Feks å sende hele min liste med fangster i et passende format (Excel) på mail til meg selv, eller laste ned fra passende nettside.
          Tack för tipset! Kan inte lova något datum men den åker in i Backloggen för framtida utveckling.

          Kommentera


          • Små uppdateringar är också uppdateringar =)

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Grejo Visa inlägg
              Jag tycker det är jätteroligt att läsa om dina gäddfiskebravader på 50-talet Leif, tro inget annat. Dock skulle det kanske vara på sin plats med en egen tråd för dessa? Så att man enkelt hittar allt på ett ställe, som det är nu får man söka runt i forumets alla trådar för att få ta del av dina fina berättelser.

              Detta skulle också medföra att man enkelt kan få läsa om t.ex. Fiskesnacks Gäddfemma genom att klicka in på den för ämnet avsedda tråden, jättesmidigt.

              Sen finns det ju regler på fiskesnack.com som vi som användare, vare sig vi vill eller inte, förbinder oss till att följa genom att registrera oss på forumet. Bland dessa regler står det att man skall hålla sig till trådstartens huvudämne och inte sväva iväg. Tyvärr kräver ett regelverk även aktiva moderatorer vilket inte verkar finnas på fiskesnack.com i dagsläget av nån okänd anledning vilket är tråkigt.
              ------------------------------------------------------------------------------

              Från 1950-talet har jag inga Gäddfiskebravader att berätta om, eftersom jag började skriva egen Fiskejournal först år 1962 när jag var uppe i Hornavan, Kakel och Uddjaure och fiskade Gädda, Lax, Röding och Öring....

              Kanske kan du få lite mer info om Gäddfisket i framtiden om du läser redaktör Fredrik Stjärnkvists artikel här...
              C:\Users\Leif Engström\Documents\FFA_Gäddfiske\ffa_gäddfiske.htm ....

              Artikeln som redaktör Fredrik Stjärnkvist, redaktion.ffa@lrfmedia.lrf.seredaktion.ffa@lrfmedi a.lrf.se, skrivit nedan handlar om Gäddfisket förr, idag och i framtiden... Läs, memorera och följ Fredrik Stjärnkvists eminenta och genomtänkta råd och tips .

              Idag är Fredrik Stjärnkvist chefredaktör för tidningen Fiskefeber, en tidning som bör läsas av alla sportfiskare....


              Old Firehand
              Leif Engström


              http://www.trumman.com/fisketips.htm
              Senast ändrad av Old Firehand; 2019-09-13, 06:53.

              Kommentera


              • Segt fiske igår med endast två snipor på kroken. 17 grader i vattnet så dom stora borde väl vara kvar på ganska grunt vatten än så länge.

                Kommentera


                • Äntligen inne på kartan/pappret!
                  Non é pericoloso sporgersi

                  Kommentera


                  • Tror det är något fel på hur appen räknar.
                    Det verkar inte som att jag ligger etta....?

                    Helt sjukt så lite gädda jag får nu alltså. Normalt sett får man ju minst någon gädda per pass på några kilo. Tappade en igår men det är den första jag haft på länge.

                    Ingen fisk är chans för fisk.
                    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                    Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                    Kommentera


                    • Fortfarande varmt i vattnet. Jag hittade mängder av gäddor pelagiskt på 9 meters djup med lod men där fiskar inte jag så jag får inte heller några jättar.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 181 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      3 010 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      48 svar
                      3 095 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      107 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
                      10 svar
                      726 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg BrainDisorder  
                      Arbetar...
                      X