Gäddfemman för fiskesnack's medlemmar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfemman för fiskesnack's medlemmar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Var ute en sväng och landfiskade i min lilla stockholmssjö i morse. Två småttingar upp, knappt värt lägga till men för att hålla tävlingen levande fick en 66 cm finna sig i att räknas.

    Sprang på en äldre gentleman från Ukraina som på knagglig svenska berättade att hans kamrat, i samma sjö, dragit en på 9,5 kg häromdan. Bildbevis - i form av fisken klubbad på diskbänken hemma hos polaren - kom fram innan han erbjöd mig vodka. Jag tackade nej med en "hålla i bilratt"-gest (på svenska det samma som nej tack, jag kör).

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Gäddfisk Visa inlägg
      Var ute en sväng och landfiskade i min lilla stockholmssjö i morse. Två småttingar upp, knappt värt lägga till men för att hålla tävlingen levande fick en 66 cm finna sig i att räknas.
      Oavsett storlek på fiskarna man får upp är det kul när det hugger och det blir till en personlig tävling för en själv att börja uppgradera när man har nått upp till fem firrar "på pappret" så man ska absolut inte förringa dom mindre!

      Kommentera


      • Det är 51 st medlemmar i appen men endast 20 pers har börjat ladda upp fiskar, så kom igen nu där ute i Sverige. Fler fina gäddor vill vi se.
        Jag var ute igår i orkanen och försökte mitt bästa med både mete och spinnfiske men jag hade ärligt talat ingen aning om vart fisken tagit vägen. Fiskar mycket från mossor och myrar och där antar jag att även gäddorna går under och ställer sig ibland, märkts tydligt på småfisk iallafall när det blåst mycket. Dom klassiska platserna levererade ingenting men jag fick tillslut upp 2 snipor och en bommad, så bättre än inget. På't igen bara.
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
        8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

        Kommentera


        • Det är väl först nu på hösten folk får tid och lust att ge sig ut på sjöarna så det lär nog fyllas på ordentligt under kommande helger.

          Kommentera


          • Tog en eftermiddags tur i mälaren idag, var sjukt svårt att bestäma om man skulle köra borre eller gädda. Börja med borre men det blåste fan, så det blev gädda i stället 4st runt 60cm upp inget att anmäla till tävlingen, 2st runt 80cm klev av vid båten.

            Det stod inget på väderleksrapporten att det skulle börja spöregna i 2 timmar non stop i blåsten heller
            Senast ändrad av Matte77; 2019-09-16, 20:31.

            Kommentera


            • Ledig imorgon, då blir det en tur med kajaken, om det inte blåser allt för hårt!
              Har snickrat ihop ett typ av ankare av en trädgårdspinne, (typ en manuell talon) som kommer underlätta avsevärt om det nu funkar så som jag vill.

              Kommentera


              • Var en liten tur idag på mälaren tröögt var det, fiska djupt, grunt, vass, grynnor.. Inget fungera bra lyckades efter mycket slit kroka en 74cm som får (tillfälligt hoppas jag) vara med på pappret. Blev 2 mindre gäddor till, alla tog på grunt vatten i vassen på pig jr offset riggad. Är ganska nya vatten för mig, saknar gäddfisket i skärgården enormt just nu, det är inte lätt i mälaren runt sthlm tycker jag som gammal skärgårdsfiskare.

                Skulle vara kul om ni skrev lite om era fisketurer, alltid kul att läsa och håller tråden och forumet levande.

                Kommentera


                • Ny version ute av FishChamp för både IOS och Android! Snabbare visning av fångstlistor samt bättre bildpresentation! Så kul att så många använder appen!
                  Tyvärr har jag inte själv klivit inte klivit in på pappret ännu men om två veckor smäller det. Då blire 5 dagar i Finlands vackra skärgård. Hoppas gäddmadamerna klivit in då. Trevlig helg!

                  Kommentera


                  • Lyckades efter mycket envishet lura upp en skitliten gädda idag.
                    Länge sedan nu. Skumt!
                    Fick även en abborre... Bättre än igår när jag bommade 15-20hugg. Hur det nu kunde bli så.
                    Ingen fisk är chans för fisk.
                    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                    Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                    Kommentera


                    • Jag var ute efter gädda i eftermiddags... stenhårt hugg i tredje kastet utmed en vasskant... och upp kommer en liten dam på cirka 60 cm... kändes som den dubbla längden i hugget. Sen fortsatte det med smågäddor tills jag inte såg när betet slog i ytan och jag tappade räkningen helt. Kul med mycket fisk men det hade varit roligare med nånting större så i morgon får jag gå på djupkanterna istället.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 181 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      3 010 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      48 svar
                      3 095 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      107 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
                      10 svar
                      726 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg BrainDisorder  
                      Arbetar...
                      X