Gäddfemman för fiskesnack's medlemmar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfemman för fiskesnack's medlemmar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jaha... sju timmars fiske resulterade i fler än femton gäddor mellan 60 - 70 cm så det blev ingen uppdatering idag heller.

    Jag började fiska djupbranter som stiger tvärt från 10 - 15 meters djup upp till 3 meter men det gav absolut ingenting. Efter det provade jag att fiska pelagiskt men utan ekolod är det omöjligt att gissa sig till vilket djup dom står på för dagen.

    Sen patrullerande jag vassarna och där stod det bara madammer i storleken 60 - 70 cm men några av dom högg så jag blev rädd... Trodde spöt skulle åka ur händerna på mig och dom var alla krokade ganska djupt. Jag körde med jiggskalle och vevade på ganska snabbt.

    Kommentera


    • Det är ju tur (eller faktiskt jäkligt synd) att profiler som Tobias F och co inte har hakat på här... vilka jäkla krokodiler han får upp i båten!

      Kommentera


      • Underbart med dom stenhårda huggen, det är därför man spinnfiskar och inte sitter och njuter i solen med metspöet istället. Men ibland undrar man vad som är fel, varit ute ett par pass men det har bara blivit mindre gäddor (möjligtvis någon i 70-cm snåret, dvs inget att uppdatera med) och idag var det en sån där dag jag verkligen trodde på höstfisket men det blev inte ett enda pet, bara rätade krokar i stockar och sten.

        Blir återigen att ta sig upp riktigt tidigt någon morgon i veckan och släpa med sig hela arsenalen ut, så är det bara att nöta tills solen går ner.
        Har tänkt som mål att lyckas få en över metern och 4 st 90+ iallafall, lär ju inte bli någon Gäddfemma-vinst med det men är ju helt ok för en amatör som mig.
        Har ju för närvarande åtminstone bronsplats, det är ju något att glädjas åt.
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
        8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

        Kommentera


        • Vart en tur i dypölen mälaren idag, hade en ny bekantskap från fs med i båten.
          Det var sjukt trögt fiske idag mer kan man inte säga, vi fiska av säkert 2 kilometer vass mm allt som kom upp var två gäddor som var lika stora som betet tappa några lika stora. Men vi blanka inte i allafall.
          Men skam den som ger sig, på ett igen bara!

          Kommentera


          • Var på Åland i helgen. Sjukt trögt fiske. Eller om det berodde på att två yrkesfiskare lagt ett par hundra meter nät precis utanför de bästa vassarna. Fem gäddor i båten för mig på 2.5 dagars fiske. Kom två i vår tävling på detta fjuttiga antal fiskar.

            Stugvärdarna berättade att de har stora bekymmer med yrkesfiskarna på Åland. Inte alla givetvis men alltför många lägger långa nät, för långa nät och dammsuger vassarna på gädda. De har tillstånd att fiska på platsen men inte med så långa nät. Ingen som kollar dessa tydligen.
            "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

            Kommentera


            • Nu är jag anmäld till en tävling den 12:e oktober... det var väl f*n om man inte ska kunna få upp en gädda över metern på en hel dag då... träningsdag den 5:e oktober borde också kunna ge nånting tycker jag.

              Kommentera


              • Fint väder idag, dessvärre hade jag inte tid att lägga så mycket tid som jag egentligen ville på fiske, men hann med en liten tur till en sjö där jag vandrade runt och kastade från land. Inga fiskar som tog sig in på min lista (en 58cm och en 52cm blev det), men trevligt ändå!

                Kommentera


                • Var ut på höstens andra fisketur igår och lyckades precis fylla pappret med två nya fiskar i bra längd. Ska ut idag och imorgon också så hoppas på nån uppgradering.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Honkamaa Visa inlägg
                    Var ut på höstens andra fisketur igår och lyckades precis fylla pappret med två nya fiskar i bra längd. Ska ut idag och imorgon också så hoppas på nån uppgradering.
                    Näää... nu kan du stanna hemma ett tag =)

                    Höstfisket har börjat på allvar i norr... Det ska bli riktigt kul att få se alla monstergäddor komma upp nu

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

                      Näää... nu kan du stanna hemma ett tag =)

                      Höstfisket har börjat på allvar i norr... Det ska bli riktigt kul att få se alla monstergäddor komma upp nu
                      Var ut idag igen. Fick 2 st 111 cm och en riktigt tjock på 97cm och 7.33 kg. Imorgon blir det en halvdag i en sjö med dålig gäddpotential så förväntningarna är låga men jag är mycket nöjd med hösten hittills.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 173 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      2 971 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      46 svar
                      2 966 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
                      3 svar
                      325 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      104 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X