Gäddfemman för fiskesnack's medlemmar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfemman för fiskesnack's medlemmar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ska vara bryggvakt från 22-05 inatt och imorgon. Tänker stå och kasta ut i mörkret från bryggorna, får se hur det går har aldrig nattfiskat på hösten.. kanske en natt jagande monstergädda nappar;-) Skulle vara kul att meta men har ingen betesfisk..

    Kommentera


    • Det blir ju aldrig mörkt i sthlm =)

      Skitfiske då!

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av AKEN79 Visa inlägg
        Fiskar i Sthlm, mycket hugg för tillfället men fisken hugger extremt "försiktigt" har svårt att jaga upp dom just nu.
        mycket jiggsvansar som revas sönder
        Var i Sthlm fiskar du? De senaste veckorna har jag knappt haft hugg och det som kommit upp har varit riktigt smått.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Gäddfisk Visa inlägg

          Var i Sthlm fiskar du? De senaste veckorna har jag knappt haft hugg och det som kommit upp har varit riktigt smått.
          Fiskar mycket runt muskö(Östersjön) men är lite på paus där nu då fisken lyser med sin frånvaro. Gått över till lite mindre sjöar och där hugger det frekvent. Fiskar även en del i Yngern och där är det bra fiske

          Kommentera


          • Aj! Efter en heldags fiske med vinst i tävling för längsta gäddan och flest fiskar i båten har jag ont överallt... men fy tusan vilken kul dag!

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
              Aj! Efter en heldags fiske med vinst i tävling för längsta gäddan och flest fiskar i båten har jag ont överallt... men fy tusan vilken kul dag!
              Du fick upp lite fina firrar precis som du sa att du skulle, bara att gratulera!
              Ville bara nämna att min gädda på 8,4 var ett nytt vikt-PB för mig och det har jag kämpat för i snart 2 år. Det kanske säger mer om mitt fiskesätt och mina vattnen än något annat men jag är extremt glad över detta och får helt sonika vara nöjd om året slutar såhär, man får inte ha för höga krav.

              Men, 15 cm Xerup... 15 cm! Imorgon vevar jag in dom där centimetrarna, får väl uppgradera min 82:a till en 97:a "bara". ;]
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
              8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg

                Du fick upp lite fina firrar precis som du sa att du skulle, bara att gratulera!
                Ville bara nämna att min gädda på 8,4 var ett nytt vikt-PB för mig och det har jag kämpat för i snart 2 år. Det kanske säger mer om mitt fiskesätt och mina vattnen än något annat men jag är extremt glad över detta och får helt sonika vara nöjd om året slutar såhär, man får inte ha för höga krav.

                Men, 15 cm Xerup... 15 cm! Imorgon vevar jag in dom där centimetrarna, får väl uppgradera min 82:a till en 97:a "bara". ;]
                Grattis till nytt pb! Det är värt allt slit när den väl sitter där. Och Xerup får gratta dig med!
                Fiska hela natten från bryggan var nattvakt... nollfiskar..
                Åkte ut kl 11 och fiska i "grissjön" till kl 16 fick två små gäddor och en del följare.. så jäkla segt! och nu ska jag fortsätt fiska från bryggan:-)
                Det går troll i mitt höstfiske, tror inte jag har haft så här dåligt höstfiske på många år, det kommer upp fisk men ingen storlek och inte samma mängd som det brukar. Men men, det är ett tag kvar till isen kommer, skam den som ger sig!

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg

                  Du fick upp lite fina firrar precis som du sa att du skulle, bara att gratulera!
                  Ville bara nämna att min gädda på 8,4 var ett nytt vikt-PB för mig och det har jag kämpat för i snart 2 år. Det kanske säger mer om mitt fiskesätt och mina vattnen än något annat men jag är extremt glad över detta och får helt sonika vara nöjd om året slutar såhär, man får inte ha för höga krav.

                  Men, 15 cm Xerup... 15 cm! Imorgon vevar jag in dom där centimetrarna, får väl uppgradera min 82:a till en 97:a "bara". ;]
                  Grattis till nytt personbästa!

                  Ja, 15 cm kan man uppdatera med hjälp av lite pannben... det är värre för mig som jagar Mats H nu... Jag ska ta in 75 cm för att hamna på delad förstaplats... det är ju en till gädda =)

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg

                    Grattis till nytt pb! Det är värt allt slit när den väl sitter där. Och Xerup får gratta dig med!
                    Fiska hela natten från bryggan var nattvakt... nollfiskar..
                    Åkte ut kl 11 och fiska i "grissjön" till kl 16 fick två små gäddor och en del följare.. så jäkla segt! och nu ska jag fortsätt fiska från bryggan:-)
                    Det går troll i mitt höstfiske, tror inte jag har haft så här dåligt höstfiske på många år, det kommer upp fisk men ingen storlek och inte samma mängd som det brukar. Men men, det är ett tag kvar till isen kommer, skam den som ger sig!
                    Tack Matte,

                    Det har nog varit segt höstfiske för alla (utom Mats H) =)

                    Igår på tävlingen var vi 8 båtar och totalt kom det bara upp 39 fiskar om jag minns rätt varav 12 hamnade i vår båt. I normalfall pratades det om att det brukar komma upp runt 100 fiskar i den sjön med lika många båtar.

                    Vi hade bara provfiskat lite helgen innan med ett lånat lod för att finna betesfisk, igår körde vi utan lod och vi ankrade med riktigt ankare och nötte verkligen av ytan vi fiskade på innan vi förflyttade oss cirka 20 meter åt gången och ankrade om. Som mest låg det fyra andra båtar runt oss men dom gav sig snart iväg... Vi körde samma område hela dagen och det gav resultat. Ekolod och elmotor är säkert bra att ha... men det går verkligen att få fisk utan också bara man TROR på det man gör =)

                    Kommentera


                    • Här är för övrigt vinsten för längsta fisk. Målad av ULM Lures.

                      Nån så att jag borde lägga betet i vitrinskåpet och inte fiska med det... men då får man ju ingen fisk =)
                      Bifogade filer

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 173 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      2 972 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      46 svar
                      2 966 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
                      3 svar
                      325 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      104 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X