Gäddfemman för fiskesnack's medlemmar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfemman för fiskesnack's medlemmar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • I lördags blev det exakt 8h gäddfiske, men inte hjälpte det. En fisk på knappt 50cm på hela dagen. Vädret var hur rätt som helst men icke...

    Kommentera


    • Jag tror nog att jag får ge upp och inse att mitt mål på 350cm inte kommer att uppnås.
      Har varit ute massvis med gånger, men sist jag tog en fisk som överhuvudtaget tog sig in på min lista var 4:e september...
      Är ju många som är helt lyriska över "höstfisket efter gädda", men jag tycker att det blir oerhört mycket sämre ju mer höst det blir, känns som början av september är den tid jag upplever bäst gäddfiske.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Sdw Visa inlägg
        Jag tror nog att jag får ge upp och inse att mitt mål på 350cm inte kommer att uppnås.
        Har varit ute massvis med gånger, men sist jag tog en fisk som överhuvudtaget tog sig in på min lista var 4:e september...
        Är ju många som är helt lyriska över "höstfisket efter gädda", men jag tycker att det blir oerhört mycket sämre ju mer höst det blir, känns som början av september är den tid jag upplever bäst gäddfiske.
        Hemma i soffan får man ingen fisk!
        Tror många precis som dig också tycker september är den bästa månaden. Det gäller nog att hitta en bra plats och sen kommer man kunna fiska på den fläcken ett bra tag framöver när det kallnar på ute. Jag har själv bara en spot som jag verkligen tror på just nu (fiskar bara från land) och kommer nog nöta där tills årsskiftet eller isen lägger sig.
        Inte fiskat på ett par dagar nu men imorgon blir det eventuellt lite härligt fiske.

        EDIT: Såg nu att det skulle blåsa 7 sekundmeter med vindbyar upp till 14 imorgon.
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
        8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

        Kommentera


        • "Mina" fiskar har ställt sig i den djupa delen av sjön där det är 18 meter djupt så det blir att byta sjö eller fiska djupbranter och rent pelagiskt för jag ger mig inte innan isen lägger sig =)

          Kommentera


          • Jeg har vært med på et forskningsprosjekt på gjedde nå i høst, hvor de største (de over 80cm) har fått en akustisk sender. Da vi var ute sist ble den største av de sporet opp for å vise oss fiskere hvordan dette fungerer, den lå da på det absolutt dypeste punktet i området (ca 25 meter dypt).
            Senast ändrad av Team Colibri; 2019-10-21, 22:02.
            Team Colibri

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
              Jeg har vært med på et forskningsprosjekt på gjedde nå i høst, hvor de største (de over 80cm) har fått en akustisk sender. Da vi var ute sist ble den største av de sporet opp for å vise oss fiskere hvordan dette fungerer, den lå da på det absolutt dypeste punktet i området (va 25 meter dypt).
              Såg ni vilket djup betesfisken stod på då?

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

                Såg ni vilket djup betesfisken stod på då?
                Den stod ganske spredd. Det er alltid mye pelagisk byttefisk i denne sjøen. Jeg fant dog noen steder der byttefisken hadde samlet seg på kanter rundt 10-5 meter også.
                http://teamcolibri.blogspot.com/2019...-navn.html?m=1
                Team Colibri

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg

                  Den stod ganske spredd. Det er alltid mye pelagisk byttefisk i denne sjøen. Jeg fant dog noen steder der byttefisken hadde samlet seg på kanter rundt 10-5 meter også.
                  http://teamcolibri.blogspot.com/2019...-navn.html?m=1
                  Jag upplever detsamma i en av sjöarna jag fiskar i där det är 18 meter som djupast. Det verkar alltid stå några stora utmed botten på 18 meter men dom flesta står på kanterna på cirka 5-10 meters djup. Det ser nästan ut som om fiskarna på 18 meters djup ligger på botten och sover.

                  Kommentera


                  • Riktigt jäkla skitväder i helgen 10-17 m/s ihållande regn... Jag som vill ut och jaga Xerups pallplats=)

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
                      Jeg har vært med på et forskningsprosjekt på gjedde nå i høst, hvor de største (de over 80cm) har fått en akustisk sender. Da vi var ute sist ble den største av de sporet opp for å vise oss fiskere hvordan dette fungerer, den lå da på det absolutt dypeste punktet i området (ca 25 meter dypt).
                      Spännande!

                      Om möjligt får du skicka en länk till den färdiga forskningstudien.



                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 180 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      3 009 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      48 svar
                      3 095 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      107 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
                      10 svar
                      726 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg BrainDisorder  
                      Arbetar...
                      X