Gäddfemman för fiskesnack's medlemmar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfemman för fiskesnack's medlemmar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
    Hej Xerup;
    Du har gjort ett fantastiskt fint arbete med din Gäddfemman för Fiskesnacks medlemmar....


    Här kommer några dokumenterade vikter och längder på Gädda att ha som mall att lägga på minnet för dina framtida Gäddfisketävlingar....

    Av 9 st 100 cm långa undersökta Gäddhonor var medelvikten 6,88 kilo.
    Av 5 st 105 cm långa undersökta Gäddhonor var medelvikten 8,75 kilo.
    Av 3 st 110 cm långa undersökta Gäddhonor var medelvikten 8,50 kilo.
    Av 2 st 115 cm långa undersökta Gäddhonor var medelvikten 8,85 kilo.

    22 kilo och 127 cm kroppslängd uppmättes på en Gädda i Ströms Vattudal, våren 1953.

    23 kilo och 129 cm kroppslängd uppmättes på en Gädda som togs på nät i Omnefjärden, Nordingrå, hösten 1957.

    24 kilo och 136 cm kroppslängd uppmättes på en Gädda som togs 18 augusti, 1912 i Keurufjärden, Finland.

    26,5 kilo och 150 cm kroppslängd, omkrets 63 cm är de imponerande måtten på den omtalade Gäddan från Grarup sjö, sydöstra Jylland. Den fångades i juni 1929 på en 4 hektos ruda....

    Källa: Sportfiskarnas årsbok FISKE 1964.

    Old Firehand
    Leif Engström

    http://www.trumman.com/fisketips.htm
    Senast ändrad av Old Firehand; 2019-10-27, 14:33.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

      Hej Xerup;
      Du har gjort ett fantastiskt fint arbete med din Gäddfemman för Fiskesnacks medlemmar....




      Old Firehand
      Leif Engström

      http://www.trumman.com/fisketips.htm

      Tack Leif,

      här är grabbens fisk från idag. 98 cm och 7 kilo. Om han hade varit med i tävlingen här på FS hade han legat trea. Hans första sommar och höst med kastspö och endast 21 bast... han lär nog kunna få upp skapliga fiskar framöver.

      Click image for larger version

Name:	F4A44FB4-1.jpg
Views:	183
Size:	250,2 KB
ID:	2525146
      Bifogade filer

      Kommentera


      • Fel av mig... han hade legat tvåa före mig... 497 cm har han på sina fem största nu... tur att han inte är med i tävlingen =)

        Kommentera


        • Själv har man gjort i ordning ismeteutrustningen idag. Isarna har börjat lägga och vi har en kall vecka framför oss. Hittar man bara tiden så kan det nog bli ismetepremiär nästa helg.

          Kommentera


          • Mälaren va Seg idag

            Lyckades peta upp en på 70 cm till sist, så nu har jag varje fall 1 på pappret hahaha
            Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
            Flugfiske är en Livs-stil
            2016 har jag blivit Multifrälst

            Kommentera


            • Vart en dag på grisjön. Tröögt och kallt var det, kom upp ca10 gäddor 60-70cm på två gubbar. Några bättre följare såg vi men de vände vid båten, vattnet är kristallklart och varit det ett tag nu tror det där därför de större lyser med sin frånvaro.. jag vet ju att de finns där! men men Xerup får behålla sin andaplats ett litet tag till=) Imorgon blir det borre i skärgården återkommer med rapport i abborfemman tråden..

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Honkamaa Visa inlägg
                Själv har man gjort i ordning ismeteutrustningen idag. Isarna har börjat lägga och vi har en kall vecka framför oss. Hittar man bara tiden så kan det nog bli ismetepremiär nästa helg.
                Såg att du fiskar med klemiskungen som fiskar med andra gigater... de/du är ju typ norrbottens/sveriges bästa storgäddfiskare! Inte konstigt, att du kommer och krossar oss här... Lite avis=)
                Senast ändrad av Matte77; 2019-10-27, 19:31.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg

                  Såg att du fiskar med klemiskungen som fiskar med tellus mm... de/du är ju typ norrbottens/sveriges bästa storgäddfiskare! Inte konstigt, att du kommer och krossar oss här... Lite avis=)
                  Skitkul att få se stora fiskar =) Jag skulle gärna se hela Sveriges toppelit här men utan reklam vill dom nog inte leka med oss amatörer =)

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

                    Skitkul att få se stora fiskar =) Jag skulle gärna se hela Sveriges toppelit här men utan reklam vill dom nog inte leka med oss amatörer =)
                    Dessa gubbar slår ninjabete, bassboat, mega reklamloggakäder alla dagar i veckan när det kommer till stor fisk=) Förut fans en användare från norrland här på fs som kallades Keldor.. varje jäkla tur hade han minst en 10+++ i plastekan med en monterd kontorsstol! Sådana fiskar som en annan jagar en hel livstid.. Han är fortfarande min fiskeidol=)

                    Hitta ett gammalt inlägg.. bara från ett höstfiske! Tyvärr är ju fotoalbumet är borta!
                    https://www.fiskesnack.com/blogs/kel...-bra-h%C3%B6st
                    Senast ändrad av Matte77; 2019-10-27, 20:23.

                    Kommentera


                    • Ajajaj! Nu är det 3 bompass här i rad.

                      Imorgon prövar jag ett vatten som ligger nära hem, detta ger mig förhoppningarna om att jag ska orka ta mig upp tidigt och hinna med morgonfisket för första gången på ett tag. Tror det har varit relativt lite fisketryck där så jag hoppas att någon donna har tryckt i sig ordentligt med mört och braxen (kanske en kanadagås också) och känner för att hugga imorgon!

                      Skitfiske.
                      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                      8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 181 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      3 011 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      48 svar
                      3 099 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      107 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
                      12 svar
                      832 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Arbetar...
                      X