Gäddfemman för fiskesnack's medlemmar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfemman för fiskesnack's medlemmar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Sist jag fick en gädda var 30:e oktober, så jag tror inte att mitt slutresultat kommer ändras mer i år...
    Kollade min fiskestatistik för 2018 också och såg då att sista gäddan för det året togs 28:e oktober.
    Känns som att fiske i november och framöver mest resulterar i frusenhet och frustration med andra ord...

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Sdw Visa inlägg
      Sist jag fick en gädda var 30:e oktober, så jag tror inte att mitt slutresultat kommer ändras mer i år...
      Kollade min fiskestatistik för 2018 också och såg då att sista gäddan för det året togs 28:e oktober.
      Känns som att fiske i november och framöver mest resulterar i frusenhet och frustration med andra ord...
      Tror det är så för dom flesta. Antar att du för dagbok? Jag gör det iallafall och förra året drog jag 2 st gäddor samt tappade en i öppet vatten den 20:e december, det är nog rekord för min del. Frustrationen brukar peaka tidig vår när man längtat efter spinnfisket men det är så trögt att det inte är sant, tror jag ligger på typ 13 bompass i rad (något hugg dock) 2 år i rad. Men nu snackar vi i mars typ. Så i år blir det definitivt att köra med lite deadbaits istället för att förfrysa händerna med spinnfiske.
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
      8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

      Kommentera


      • Hade sju gäddor upp i går men ingen större än min minsta (71 cm). Nöter vidare ett tag till och hoppas nypa nån placering innan isen kommer.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg

          Tror det är så för dom flesta. Antar att du för dagbok? Jag gör det iallafall och förra året drog jag 2 st gäddor samt tappade en i öppet vatten den 20:e december, det är nog rekord för min del. Frustrationen brukar peaka tidig vår när man längtat efter spinnfisket men det är så trögt att det inte är sant, tror jag ligger på typ 13 bompass i rad (något hugg dock) 2 år i rad. Men nu snackar vi i mars typ. Så i år blir det definitivt att köra med lite deadbaits istället för att förfrysa händerna med spinnfiske.
          Ja, jag för också lite data om varje fiskepass, kul att kunna se tillbaka på hur det gått, och så kan man ju dra en del slutsatser från det, exempelvis när på året det är lönt att fiska! Håller med dig om den där frustrationen innan det kommer igång på våren igen, kollar jag min statistik är det inte förrän sista veckan april/första veckan maj som det verkar dra igång på riktigt, tuffa månader väntar! Håller tummarna för att det ska bli nån is i år så man kan pimpla lite abborre i alla fall.

          Kollade tillbaka hur det såg ut 2017, och då hade jag faktiskt fått gädda både 12:e november och 27:e december, men antalet bompass däremellan var ju inte att leka med...

          Kommentera


          • 2 Novermber, d.v.s. för 3 veckor sedan, var jag och provborrade på en liten sjö här i närheten, isen var då cirka 20 cm tjock. 28 September fick jag min senaste fisk (98 cm, antagligen just under 6 kilo) och det blir inga fler iår. Nya tag för mig till Gäddfemman2020. Kämpa in i kaklet ni som har öppet vatten! Skitfiske.

            Kommentera


            • Tog en på 93 cm, plåtade och kastade tillbaka. Upptäckte därefter att iPhonen strejkade i snålblåsten. Ridå. Får jobba vidare för att klättra placeringar.

              Ursprungligen postat av Gäddfisk Visa inlägg
              Hade sju gäddor upp i går men ingen större än min minsta (71 cm). Nöter vidare ett tag till och hoppas nypa nån placering innan isen kommer.


              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Honkamaa Visa inlägg
                2 Novermber, d.v.s. för 3 veckor sedan, var jag och provborrade på en liten sjö här i närheten, isen var då cirka 20 cm tjock. 28 September fick jag min senaste fisk (98 cm, antagligen just under 6 kilo) och det blir inga fler iår. Nya tag för mig till Gäddfemman2020. Kämpa in i kaklet ni som har öppet vatten! Skitfiske.
                Du kan nog vara lugn!

                Nä, nu är jag less. Ytterligare ett bompass idag och nu åker håven ner i källaren och därmed var detta förmodligen årets sista öppet vatten-pass, fr.om torsdag ska det bli ett antal minusgrader både nätter och dagar och om det inte kommer en rejäl front med mildare väder efter det så är det nog kört ändå. Får börja göra iordning ismetepulkan här under tiden istället. Vem vet vad som händer men får passa på att gratulera Patrik samt Mats *Gäddkungen' Honkamaa gällande spinnfiske-gäddor iallafall, bra jobbat!
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                  Själv har jag inte haft tid... familjen har bokat in mig på födelsedagar och en himla massa annat dom tycker är viktigt under helgerna... Jag hoppas verkligen på att få se andra dra upp några riktiga monstergäddor nu som rör om lite i placeringarna!
                  http://www.vanerblanket.se/fred-bull...-vara-4114-kg/

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Gäddfisk Visa inlägg
                    Hade sju gäddor upp i går men ingen större än min minsta (71 cm). Nöter vidare ett tag till och hoppas nypa nån placering innan isen kommer.
                    Med ditt nickname Gäddfisk;n förstår jag att du gärna fångar Gäddor i storlekarna nedan..

                    http://team-orebroarna.blogspot.com/...om-gaddor.html

                    Old Firehand
                    Leif Engström

                    http://www.trumman.com/fisketips.htm

                    Kommentera


                    • Imorgon kommer mina 9 McTails och dom skall testas omedelbart i min lilla lokala sjö

                      Se om jag kan kroka en gammelgädda i storlek med Old Firehands
                      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                      Flugfiske är en Livs-stil
                      2016 har jag blivit Multifrälst

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 180 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      3 010 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      48 svar
                      3 095 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      107 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
                      10 svar
                      726 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg BrainDisorder  
                      Arbetar...
                      X