Gäddfemman för fiskesnack's medlemmar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfemman för fiskesnack's medlemmar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Nu har hälften utav årets sista månad passerat, bokstavligen, och snart stundar juletider. Snart kan Fiskesnacks gäddkung krönas, vem kan det bli?! *host host*

    Mina fiskepass har sakta men säkert avtagit och när minusgraderna kom så packade jag ihop alla grejer (håv, spinnspön, beten osv) och körde ner dom i källaren och började pula med ismetegrejerna. Tyvärr så blev det aldrig någon is som jag vågade mig ut på ensam och nu är den definitivt helt borta ändå. Att jag hade 6-7 bompass i rad kan ha något med att sakerna åkte ner i förrådet att göra också. Jag hade tänkt att grejerna skulle stanna där tills våren men så kom plusvågen igen och det började öppna upp sig och i förrgår så begav jag mig ut med lite jerkbeten och shallow-riggade gummin i hopp om storgäddan. Det blev ingen stor men däremot fick jag tre st mindre och tappade två vilket gav mig förhoppningar om att gäddorna kommit igång lite igen, en andra andning så att säga.
    Så idag begav jag mig ut igen, lika bra att smida medans elden är varm. Tyvärr var det segare idag men jag fick en större gädda idag, dock så var den precis i undre gränsen för att höja mig med någon fjuttig centimeter. Efter lite viftande med tumstock och med ett vältränat ögonmått så uppskattar jag den till 80-85 cm och runt 4 kg, rund och go om buken, innan hon fick simma iväg igen.

    Istället för en registrering så får bli det en bild här istället, ut och fånga årets sista gäddor nu innan tomten kommer!
    Click image for larger version  Name:	IMG_1211.JPG Views:	0 Size:	3,67 MB ID:	2529814

    Om jag får önska och drömma fritt så kommer jag åtminstone hinna med 2 fiskepass till varav ett redan imorgon eventuellt.
    Fortsättning följer, den stora monstergäddan står definitivt runt hörnet men frågan är om jag kommer få napp?
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

    Kommentera


    • Snyggt Alex!!!

      Kommentera


      • Ser ut att bli kamp om pallplatserna in i det sista. Roligt och spännande.

        Kommentera


        • Enligt mina anteckningar var gårdagens pass nr 100 för gädda iår, med två st 90+ fiskar (osäker på när det hände sist, om det ens har hänt) så är jag otroligt nöjd.
          Hade chansen att åka ut idag också men försov mig, får se om man orkar ta sig ut imorgon men då verkar vädret vända till det sämre, får se om det gynnar mig eller sätter käppar i hjulen.

          Skitfiske! (hoppas tomten kommer med fiskesaker åt er alla)
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
          8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg
            Enligt mina anteckningar var gårdagens pass nr 100 för gädda iår, med två st 90+ fiskar (osäker på när det hände sist, om det ens har hänt) så är jag otroligt nöjd.
            Hade chansen att åka ut idag också men försov mig, får se om man orkar ta sig ut imorgon men då verkar vädret vända till det sämre, får se om det gynnar mig eller sätter käppar i hjulen.

            Skitfiske! (hoppas tomten kommer med fiskesaker åt er alla)
            Det är du som är Alex gissar jag. Bra fiskat!

            Kommentera


            • Grabben frågade om jag ville följa med till en sjö som brukar hålla grov gädda nu i helgen... Jag sa att jag skulle julhandla... då så frugan "handla kan du väl göra när det är mörkt ute"

              Jag är så lyckligt lottad...

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                Grabben frågade om jag ville följa med till en sjö som brukar hålla grov gädda nu i helgen... Jag sa att jag skulle julhandla... då så frugan "handla kan du väl göra när det är mörkt ute"

                Jag är så lyckligt lottad...
                Härligt! Jag snabbläst och fick det till att det var just denna helg som sjön brukar hålla grov gädda. : )

                Kommentera


                • Blev bara en 82:a för mig... så frugan tyckte att jag skulle göra ett nytt försök imorgon =)

                  Kommentera


                  • Jag hade lite planer på att ge mig ut en sista gång för i år men bestämde mig för att stanna hemma. Chanserna att klättra upp till en andraplats känns små och att ta sig förbi Mats Honkamaa känns faktiskt just nu omöjligt.

                    Jag tror faktiskt att jag redan nu kan gratulera Mats till förstaplatsen med en total längd på 545 centimeter.

                    Grattis även till Alex Andersson som petade ner mig till tredjeplats med en total lång på 481 centimeter.

                    Bra jobbat alla!

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                      Jag hade lite planer på att ge mig ut en sista gång för i år men bestämde mig för att stanna hemma. Chanserna att klättra upp till en andraplats känns små och att ta sig förbi Mats Honkamaa känns faktiskt just nu omöjligt.

                      Jag tror faktiskt att jag redan nu kan gratulera Mats till förstaplatsen med en total längd på 545 centimeter.

                      Grattis även till Alex Andersson som petade ner mig till tredjeplats med en total lång på 481 centimeter.

                      Bra jobbat alla!
                      Ska köra en timme i eftermiddag. Det KAN bli omkastningar i tabellen, högst osannolikt men än dock. : )

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 173 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      2 971 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      46 svar
                      2 965 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
                      3 svar
                      325 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      104 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X