Fiskesnack's kommande tävlingar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnack's kommande tävlingar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Smaken er som baken. Jeg personlig synes Gäddfemman har vært morsom (rolig) å være med på, og nettopp fordi den går over lang tid kan en overarbeidet småbarnsfar delta fordi at selv om jeg ser at jeg feks nå ikke får fisket på fire uker, så blir det endel turer gjennom året totalt sett og før eller siden får selv jeg fisk. Dette kan selvfølgelig kompletteres med mer sesongbaserte konkurranser, for de som har mer plass i kalenderen enn oss på 40+, men en årsbasert konkurranse mener jeg at bør bestå.

    Premiering i disse konkurransene vil jeg fraråde. Med en gang det premieres, så må man også følge opp med mer administrasjon som utfører en kvalitetskontroll (møkkajobb, Uriaspost) og samler inn og videresender premier. Det betyr mer jobb for de som setter opp konkurransen, mer krangling, diskusjoner rundt den siste centimeteren på fisken som gjorde utslaget etc etc.
    Team Colibri

    Kommentera


    • #12
      Dela upp det på två. 6 månader per del. Äran är pris nog, annars blir det bara tjabb på en sån här tävling.
      januari till juni.
      juli till december.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
        Snart är 2019 till ända och så även dom två tävlingarna.

        Hur går era tankar kring tävlingar? Blir det för lång tid med tävlingar som sträcker över ett år? Vill ni ha månadslånga tävlingar? Vår, sommar, höst och vintertävlingar?

        Vad tycker Ni?
        Vad säger ni, ska vi starta en Fiskesnacks isgädda? och isborre kanske?

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av widetrak Visa inlägg

          Vad säger ni, ska vi starta en Fiskesnacks isgädda? och isborre kanske?
          Tycker det kan falla under den vanliga fiskefeberfemman, oavsett is eller öppet vatten.

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av widetrak Visa inlägg

            Vad säger ni, ska vi starta en Fiskesnacks isgädda? och isborre kanske?
            Jag är inte så kräsen, men vissa i landet har ju redan haft ett is ett tag och kunnat ismeta. Jag som bor i mellan-Sverige lär ju få vänta litegrann om man kikar på smhi, ingen aning när det kan tänkas ligga fast is här. Stackarna i Skåne osv så lär ju få vänta ännu längre men det är väl klart att man skulle kunna ha en tävling som endast avser gäddor, eller abborrar, fångade från isen. Nu är det ju dock tillåtet att slänga in ismete-gäddor i vanliga gäddfemman också så blir ju dubbelregistrering om man startar den nu då, men efter årsskiftet kanske man kan dra igång en ismetegäddafemman(!).
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
            8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

            Kommentera


            • #16
              Är det möjligt att ha en tävling som sträcker sig över ett år med deltävlingar i.
              Slutvinnaren är den som får längst fisk efter ett år men det utses en vinnare för delperioden vår/sommar/höst.

              En predator tävling där den totala längden av den längsta borren/gäddan/gösen läggs samman?

              Det finns många tänkbara och roliga former...

              Kommentera


              • #17
                Jag skulle föredra en enda gäddtävling som sträcker sig över hela året. Fiskesnacks Gäddfemma 2020. Att blanda in priser tycker jag inte man ska göra. D.v.s. precis samma tävling som vi haft för 2019 (även om den inte startade från början av året).

                Detta tror jag blir mest rättvist för alla och ger också alla bästa möjliga chans att göra så bra resultat som möjligt med de förutsättningar som man har. T.ex. vi som inte kommer ut så ofta får en bättre chans.

                Detta blir ju också klart enklast att administrera jämfört med deltävlingar och grejer. Dessutom är det väl också roligt på nåt sätt att man enhälligt kan kora Fiskesnacks gädd/abborrfiskare för året.

                Kommentera


                • #18
                  Kloka tankar Mats, jag håller med dig tills nån annan övertalar mig om annat :-)

                  Kommentera


                  • #19
                    Håller med en, Abborrfemma 2020 och en Gäddfemma 2020 låter bra för mig!

                    Kommentera


                    • #20
                      Gösfemma skulle väl också kanske kunna vara nåt för dom som är lagda åt det hållet.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 173 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      2 973 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      46 svar
                      2 966 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
                      3 svar
                      325 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      104 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X