Fiskesnack's kommande tävlingar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnack's kommande tävlingar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Xerup
    replied
    Ursprungligen postat av thorin Visa inlägg
    Vad sägs om en kortare tävling nästa år där endast hemma snickrade beten får användas? Själv har jag aldrig lyckats bygga något ”ordentligt” bete men en tävling hade ju troligtvis fått mig att lägga lite tid på betestillverkning under vintern. Kanske en tävling för hårdbeten och en för gummi?
    Det är bara att du startar en sån när du vill :-)

    Lämna en kommentar:


  • thorin
    replied
    Vad sägs om en kortare tävling nästa år där endast hemma snickrade beten får användas? Själv har jag aldrig lyckats bygga något ”ordentligt” bete men en tävling hade ju troligtvis fått mig att lägga lite tid på betestillverkning under vintern. Kanske en tävling för hårdbeten och en för gummi?

    Lämna en kommentar:


  • Team Colibri
    replied
    Da er jeg påmeldt i både gjedde- og abborkonkurransen. Bra initiativ!

    Lämna en kommentar:


  • husbehov
    replied
    Kanske den där appen går att användas till en tävling för dom som P&T fiskar. Kanske inte då en för största fiskarna. Gävleborna med sin Hubo-långsjön kommer ju vinna varje gång. 20 ton isatt förra året där. Min favorit sjö fick 175 kg. Men då fortplantar sig rödingen själv där. Sätt storleken är som regel 30 cm. Runt 3-4 hg.
    Men kanske en för fullt kort? Alla sjöarna är ju olika.
    Där jag bor är det olika i varje område och nästan varje sjö. Från 2-5 fiskar per kort.

    Så som jag förstår så är P&T fisket stort i nästan hela landet?

    Lämna en kommentar:


  • husbehov
    replied
    Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
    Husbehov, den dagen sportfiske i huvudsak handlar om antingen bara tävling eller jippon för byalaget så vill jag inte kallas sportfiskare.

    Ja, det går djupare än så för de flesta sportfiskare...
    Tur att vi alla är olika. Själv är jag för dom flesta arrangemang som får barn att hålla i ett fiskedon.

    Lämna en kommentar:


  • Sir Fish-a-lot
    replied
    Husbehov, den dagen sportfiske i huvudsak handlar om antingen bara tävling eller jippon för byalaget så vill jag inte kallas sportfiskare.

    Ja, det går djupare än så för de flesta sportfiskare...

    Lämna en kommentar:


  • husbehov
    replied
    Ursprungligen postat av Nextline Visa inlägg
    Det blir mycket lättare å vinna om man inte släpper lösenordet....
    Är vinna poängen?

    Här brukar det vara angeltävlingar framåt våren. Nu menar jag inte stora Hassela tävlingen där man kan vinna några månadslöner. Utan dom små byaanglingarna. Förr hade varenda by en angeltävling på våren. Priser var det ju såklart. Men mest som morot för dom lata föräldrarna.
    Poängen var ju mest gemenskap och att få ut ungarna på isarna. Grilla korv och sånt. Passar ju inte mig direkt. Men för dom flesta är det poängen med livet. Dom där folkmötena. Alla byar hade sina olika priser. Och anglingarna var mest för dom som bodde i byarna.
    Eldsjälar är ju dock ett utdöende folkslag.

    Dom flesta "duktiga" fiskare jag känner är ljusskygga individer som vars kunskap ligger så dold att man bör nog bäst passa på hos tandläkaren för att få ut nån information. Hota med tandutdragning eller en rotfyllning.

    Det jag försöker få fram är att kan vi gå djupare än bara äran och klappa nån på axeln?

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    Ursprungligen postat av Nextline Visa inlägg
    Det blir mycket lättare å vinna om man inte släpper lösenordet....
    Lycka till :-)

    Lämna en kommentar:


  • Nextline
    replied
    Det blir mycket lättare å vinna om man inte släpper lösenordet....

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    Vem.som helst kan starta vilken tävling dom vill... glöm inte att skapa en tråd där lösenordet finns för att gå med i tävlingen.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Fiskefuralles, 2025-01-07, 09:18
15 svar
998 visningar
4 gillar
Senaste inlägg DJ Mqt
av DJ Mqt
 
Startad av BrainDisorder, 2025-01-09, 10:54
44 svar
2 751 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Maxxim
av Maxxim
 
Startad av MrRodarch, 2025-11-08, 13:31
4 svar
218 visningar
1 gilla
Senaste inlägg MrRodarch  
Startad av Najad, 2026-01-12, 11:55
18 svar
837 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Najad
av Najad
 
Startad av DJ Mqt, 2026-02-01, 19:38
13 svar
811 visningar
3 gillar
Senaste inlägg tomsve
av tomsve
 
Arbetar...
X