Ursprungligen postat av thorin
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiskesnack's kommande tävlingar
Collapse
X
-
Vad sägs om en kortare tävling nästa år där endast hemma snickrade beten får användas? Själv har jag aldrig lyckats bygga något ”ordentligt” bete men en tävling hade ju troligtvis fått mig att lägga lite tid på betestillverkning under vintern. Kanske en tävling för hårdbeten och en för gummi?
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Da er jeg påmeldt i både gjedde- og abborkonkurransen. Bra initiativ!
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Kanske den där appen går att användas till en tävling för dom som P&T fiskar. Kanske inte då en för största fiskarna. Gävleborna med sin Hubo-långsjön kommer ju vinna varje gång. 20 ton isatt förra året där. Min favorit sjö fick 175 kg. Men då fortplantar sig rödingen själv där. Sätt storleken är som regel 30 cm. Runt 3-4 hg.
Men kanske en för fullt kort? Alla sjöarna är ju olika.
Där jag bor är det olika i varje område och nästan varje sjö. Från 2-5 fiskar per kort.
Så som jag förstår så är P&T fisket stort i nästan hela landet?
Lämna en kommentar:
-
Tur att vi alla är olika. Själv är jag för dom flesta arrangemang som får barn att hålla i ett fiskedon.Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggHusbehov, den dagen sportfiske i huvudsak handlar om antingen bara tävling eller jippon för byalaget så vill jag inte kallas sportfiskare.
Ja, det går djupare än så för de flesta sportfiskare...
- Gillar 2
Lämna en kommentar:
-
Husbehov, den dagen sportfiske i huvudsak handlar om antingen bara tävling eller jippon för byalaget så vill jag inte kallas sportfiskare.
Ja, det går djupare än så för de flesta sportfiskare...
Lämna en kommentar:
-
Är vinna poängen?Ursprungligen postat av Nextline Visa inläggDet blir mycket lättare å vinna om man inte släpper lösenordet....
Här brukar det vara angeltävlingar framåt våren. Nu menar jag inte stora Hassela tävlingen där man kan vinna några månadslöner. Utan dom små byaanglingarna. Förr hade varenda by en angeltävling på våren. Priser var det ju såklart. Men mest som morot för dom lata föräldrarna.
Poängen var ju mest gemenskap och att få ut ungarna på isarna. Grilla korv och sånt. Passar ju inte mig direkt. Men för dom flesta är det poängen med livet. Dom där folkmötena. Alla byar hade sina olika priser. Och anglingarna var mest för dom som bodde i byarna.
Eldsjälar är ju dock ett utdöende folkslag.
Dom flesta "duktiga" fiskare jag känner är ljusskygga individer som vars kunskap ligger så dold att man bör nog bäst passa på hos tandläkaren för att få ut nån information. Hota med tandutdragning eller en rotfyllning.
Det jag försöker få fram är att kan vi gå djupare än bara äran och klappa nån på axeln?
Lämna en kommentar:
-
Lycka till :-)Ursprungligen postat av Nextline Visa inläggDet blir mycket lättare å vinna om man inte släpper lösenordet....
Lämna en kommentar:
-
Det blir mycket lättare å vinna om man inte släpper lösenordet....
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Vem.som helst kan starta vilken tävling dom vill... glöm inte att skapa en tråd där lösenordet finns för att gå med i tävlingen.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av MaxximJo, sesong 2025 är nog ny klappad och klar. Sjöarna här börjar frysa till. Sista fisketuren gav sex...1 Foto
-
Kanal: Fisketävlingar
2025-11-19, 23:07 -
-
av MrRodarchTjenare alla fiskesugna!
Jag tillsammans med några klasskamrater på Forshagaakademin har startat...-
2025-11-08, 13:31 -
-
av MaxximFina fiskar har registrerats. Har fått en hel del själv också, men ingen updatering på gäddfemman. Har...3 Foton
-
2025-10-02, 18:19 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Fiskefuralles, 2025-01-07, 09:18
|
15 svar
998 visningar