FS GäddFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS GäddFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Reekie
    replied
    Click image for larger version

Name:	DSC_0236.JPG
Views:	184
Size:	976,1 KB
ID:	2560898
    På väg ut

    Lämna en kommentar:


  • Reekie
    replied
    Har varit dåligt med gäddfiske hela sommaren förutom en tur med ytbeten för att testa ny utrustning.
    Men idag börjar säsongen för gäddfiske så får gös och abborre vara ifred nu.
    Förhoppningsvis kommer hösten att leverera några uppgraderingar då tiden fram tills isen läger sig är den absolut bästa tiden för stor gädda enligt mig.

    Återkommer med rapport senare i eftermiddag när jag är ute på vattnet.

    Lämna en kommentar:


  • Matte77
    replied
    Click image for larger version  Name:	20201001_183236.jpg Views:	0 Size:	2,46 MB ID:	2560850

    Blev 6 timmars blåsigt cityfiske idag, börja bra med en smällfet 85cm på det första 5 minuterna sedan blev det otroligt segt... lyckades tillslut peta upp en till 84 gädda. Fiska pelagisk, det är ofantliga mängder betesfisk, är som stora mattor över botten så det är svårt att veta vart man ska börja... bara att nöta på, skam den som ger sig! Är det inga fler som fiskar? rapportera lite så får vi lite liv i tråden igen, alltid kul att läsa om fiske!


    Senast ändrad av Matte77; 2020-10-01, 21:07.

    Lämna en kommentar:


  • BrainDisorder
    replied
    Ursprungligen postat av abe Visa inlägg

    Kul nån mer gillar mete,,,,, ska igång igen nu.

    Har du testat cirkelkrok, jag är mer än nöjd.
    Mete är härligt men samtidigt helt annorlunda emot spinnfiske. Där jag fiskar just nu är det otroligt mycket bytesfisk och tidigare år har givit rätt dåligt resultat på spinn så att meta och köra "match the hatch" - metoden känns som hetast metod. Största gäddan jag har hört om i år från området har dock kommit på spinn än så länge.

    Aldrig provat cirkelkrok dock, det har varit lite stagnation i mitt experimenterande med flytt, jobb och barn. Men jag är övertygad om att det blir att pröva framöver. Var ute igår igen och hade ett bra fiske då också, 9 fisk varav 6 till mig och 3 till brorsan. Två stycken över 6 kg varav min var på 10-20g över och prick 100 cm men glömde i all hast att ta ett mätfoto. 2 cm uppgradering kommer jag dock ändå inte så jättelångt med.

    Svårt att känna att det är höstfiske när det blir så varmt att man kan sitta i t-shirt. Bättre tider kommer, förhoppningsvis.

    Skitfiske!

    Lämna en kommentar:


  • Matte77
    replied
    Snyggt jobbat BrainDisorder !
    Själv vart det en kortare kvällstur i Mälaren, inte ett pet på grejerna, försökte på storgädda pelagiskt då får man räkna med bom. Men det var iallafall en härlig höstkväll. Imorgon blir det en ny tur förhoppningsvis..

    Lämna en kommentar:


  • abe
    replied
    Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg
    Honka visar vägen! <3

    Jag körde ett riktigt härlig gäddmetepass idag, 7 timmar ute blev det och det nappade på bra och slutade med 7 gäddor samt en eller två bommade hugg. Dessutom fick jag mitt första dubbelhugg på mete också, blev lite svettigt där en stund.
    Tyvärr räckte ingen till någon uppgradering, tre stycken av gäddorna var feta bitar som låg mellan 4,7 - 4,9 kg allihopa. Ena hade ett huvud och nacke som en oxe, finns bra potential där.

    Click image for larger version

Name:	thumbnail_IMG_20200929_132100_resized_20200929_080203104.jpg
Views:	252
Size:	486,5 KB
ID:	2560651
    Kul nån mer gillar mete,,,,, ska igång igen nu.

    Har du testat cirkelkrok, jag är mer än nöjd.

    Lämna en kommentar:


  • BrainDisorder
    replied
    Honka visar vägen! <3

    Jag körde ett riktigt härlig gäddmetepass idag, 7 timmar ute blev det och det nappade på bra och slutade med 7 gäddor samt en eller två bommade hugg. Dessutom fick jag mitt första dubbelhugg på mete också, blev lite svettigt där en stund.
    Tyvärr räckte ingen till någon uppgradering, tre stycken av gäddorna var feta bitar som låg mellan 4,7 - 4,9 kg allihopa. Ena hade ett huvud och nacke som en oxe, finns bra potential där.

    Click image for larger version

Name:	thumbnail_IMG_20200929_132100_resized_20200929_080203104.jpg
Views:	252
Size:	486,5 KB
ID:	2560651
    Senast ändrad av BrainDisorder; 2020-09-29, 19:04.

    Lämna en kommentar:


  • Matte77
    replied
    Fina gäddor du får honka! Själv körde jag ett pelagiskt pass på mälaren idag, lyckades tillslut fånga två smällfeta 84cm och en smalare 85cm och fick en fin bonus gös på köpet.
    Har fastnat i 80cm täsket i år, vete fan vad alla 90cm-100cm gäddor har tagit vägen.. brukar inte vara några större problem att fånga ett par stycken, men i år vill det bara inte.. men det finns ju tid kvar och det kanske lossnar snart, så det är bara att kämpa vidare!

    Lämna en kommentar:


  • Matte77
    replied
    Inspirerad av honkans gäddor så tog vi bilen och båten på släp och körde 100mil till norrland. Väl framme så blåser det storm... bara att åka ut ändå.

    Rätt trögt första dagen kom upp ett 10tal gäddor och en 83cm på topp.

    Idag blåste det 20m/s i byarna sjuk svårfiskat då det inte går att ankar ens, man bara draggar i vinden.

    Men vi fick tillslut en riktiga huggsexa med gädda nästan på varje kast under en halvtimme, inga stora men riktigt kul fiske blev säkert ca 25st gäddor, dom här Norrlands gäddorna är urstarka och riktigt roliga att drilla. Topp blev en på 84cm höjde med en hel cm i gäddfemman. Imorgon blir det sista fiskedagen i blåsten, innan det är dax att köra 100mil tillbaka, hoppas vi får en gris
    Senast ändrad av Matte77; 2020-09-21, 22:26.

    Lämna en kommentar:


  • BrainDisorder
    replied
    All hail the king Honka!
    Grattis till fina fiskar och ledningen. Det var kul så länge det varade!

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
109 svar
6 180 visningar
4 gillar
Senaste inlägg Fiskefuralles  
Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
38 svar
3 010 visningar
5 gillar
Senaste inlägg Najad
av Najad
 
Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
48 svar
3 095 visningar
5 gillar
Senaste inlägg TiSo
av TiSo
 
Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
0 svar
107 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mrfisker  
Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
10 svar
726 visningar
5 gillar
Senaste inlägg BrainDisorder  
Arbetar...
X