FS GäddFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS GäddFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
    Tur3, molnigt, sv 6-10m/s 5grader. Blev en kortare tur idag, Testa några vanliga spots först utan resultat, vattnet var choklad grumligt, det måste ha blåst sydväst nonstop den senaste månaden, så vi tänkte om och fiska i lä bakom några öar där var det lite bättre vatten. Vi fick direkt två mindre halvfeta gäddor runt 70 men inget som jag orka mäta då jag vet att det kommer komma större

    Sedan fick jag ett professional overrun så betet flög iväg, välte ut kaffet i betesboxen, kepsen blåste av i vattnet, ankar linan lossnade från båten... inom loppet av 3 minuter, så jag åkte hem, nöjd att fått kasta av mig lite och att jag inte allafall inte blanka.
    En olycka kommer sällan ensam sägs det ju ;-)
    Men skönt du fick spöböj iaf :-)

    Kommentera


    • För helvete Alex!!! Skaffa dig ett jobb :-D

      Kommentera


      • Vilken jävla fisk!

        Kommentera


        • Mina små insjöar är hopplösa från land i den relativa kylan. Åkte ändå iväg och tog några kast i dag och...

          Efter en halvtimmes total stiltje kom ett riktigt prakthugg. Eller...? Det tog tvärstopp, men kändes inte som botten. Drillade vad det nu var en kort stund och blev alltmer säker på något bättre. Plötsligt skymtade något i vattnet - ett cykelhjul. Med ekrar, slang och någons gamla rostiga Atom.

          Ridå.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Gäddfisk Visa inlägg
            Mina små insjöar är hopplösa från land i den relativa kylan. Åkte ändå iväg och tog några kast i dag och...

            Efter en halvtimmes total stiltje kom ett riktigt prakthugg. Eller...? Det tog tvärstopp, men kändes inte som botten. Drillade vad det nu var en kort stund och blev alltmer säker på något bättre. Plötsligt skymtade något i vattnet - ett cykelhjul. Med ekrar, slang och någons gamla rostiga Atom.

            Ridå.
            Bättre än ingenting

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Gäddfisk Visa inlägg
              Mina små insjöar är hopplösa från land i den relativa kylan. Åkte ändå iväg och tog några kast i dag och...

              Efter en halvtimmes total stiltje kom ett riktigt prakthugg. Eller...? Det tog tvärstopp, men kändes inte som botten. Drillade vad det nu var en kort stund och blev alltmer säker på något bättre. Plötsligt skymtade något i vattnet - ett cykelhjul. Med ekrar, slang och någons gamla rostiga Atom.

              Ridå.
              Catch&Release?
              Non é pericoloso sporgersi

              Kommentera


              • Grattis Alex! Vilken tjockis
                Non é pericoloso sporgersi

                Kommentera


                • Vi väntar på din rapport Alex=)

                  Kommentera


                  • Är det första 10+ i årets Gäddfemma?
                    Non é pericoloso sporgersi

                    Kommentera


                    • Jadu, vad fan ska man säga? Fisken man aldrig trodde skulle komma, den där pojkdrömmen, målet som man har strävat efter sedan jag återupptog fisket seriöst igen. Ser i vattnet att den nog är aningen längre än dom här 90+ fiskarna man fastnat på ett tag men först när den vänder sig i håven så ser jag buken och då blir plötsligt fisken kort igen. Den är så oproportionerlig att jag tillslut inte har en aning vad den kan väga. Lyckas få tag på min bror och ber honom komma ner och assistera mig med foto och vägning och under tiden så lyfter jag upp den på mattan och kollar lite snabbt längd på den och ser då att den är över 1 meter och det är således inte en fisk jag har fångat tidigare i det vattnet.

                      När gäddan sen med vågsäck hamnar på nästan 10,9 så är det svårt att greppa. Ta mig fan, det är gäddan jag har försökt fånga under så många jävla pass i nästan 3 års tid. En plussare, som dom vana gäddgrabbarna slänger sig med. Med en omkrets på mäktiga 57 cm så hamnar slutnotan på 10650 g och 105 cm.
                      Roligt att tillägga är att jag fångade en sommargädda i ett annat vatten på 105 cm för 1½ år sen, den vägde 7,2.

                      Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har mina fiskepass tidigt på åren varit helt värdelösa, ofta har jag knappt fångat en fisk och möjligtvis haft något hugg hit och dit. Med 10-tal bompass i rad ett flertal gånger i både februari och mars så får jag säga att inledningen på detta år med en top 3 på 6,4 - 7,5 och sedan denna är för mig obeskrivlig och jag vet inte vad jag har gjort för att förtjäna detta fiske (mer än att ha en massa tid och inget jobb, som Xerup sa).

                      (I övrigt är jag sjukt glad att jag bestämde mig att skaffa en ny mobiltelefon och valde i stort den endast för kamerafunktionen just för dylika bilder, så jag kan starkt rekommendera en Huwaei P30 Pro)

                      PB-pizzan smakade gott ikväll, och jag avslutar med att bjuda på en annan bild.
                      Click image for larger version

Name:	IMG_20200127_141956~21.jpg
Views:	234
Size:	732,3 KB
ID:	2533669
                      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                      8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 180 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      3 006 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      48 svar
                      3 094 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      107 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
                      10 svar
                      724 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg BrainDisorder  
                      Arbetar...
                      X