FS GäddFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS GäddFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av DJ Mqt Visa inlägg
    Iskallt pass i dubbel bemärkelse, och skitfiske fick en ny konkret betydelse när en PO skickade mitt nya Rapala Haku i en snygg båge rätt ut i älven för att aldrig mera synas till.
    Surt! Det har sina fördelar att fiska med billigt skit... ;-)

    sista gäddan jag fick upp högg på en 17cm Mcrubber som knappt håller ihop längre...

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av DJ Mqt Visa inlägg
      Iskallt pass i dubbel bemärkelse, och skitfiske fick en ny konkret betydelse när en PO skickade mitt nya Rapala Haku i en snygg båge rätt ut i älven för att aldrig mera synas till.
      Har spanat lite på en Haku faktiskt men av bilder och filmer att döma så kan man inte fiska den på något annat sätt än med den tillhörande quick-release wiren?
      Känns poänglöst att köpa ett bete för över 200 pix och sen behöva traggla med att göra wire eller köpa utav Rapala som kostar ännu mer. Antar att man förr eller senare kommer vilja byta ut den med tanke på hur vissa gäddor går loss på ens grejer.

      Vet inte vad du kör med för lina men jag har ännu inte blivit av med något bete vid PO sen jag började använda 0.30 + lina. (0.32 och 0.35 oftast).
      Innan dess kastade jag bort drag vid varje pass, både med multi och haspel.
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
      8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

      Kommentera


      • Vaknade halvsent men när jag såg vädret så var jag helt enkelt tvungen att tigga till mig lite fisketid utav sambon.
        Helt fantastiskt ute, svårt att tro att det i vanliga fall brukar vara midvinter, snö och flera minusgrader. Vårkänslor så det står härliga till och för min del får det gärna komma mer värme och ljus snart, skitsamma att man lagt ner en massa pengar på ismetegrejer.

        Fiskepasset då? Ett rejält karatehugg blev det, ett sånt där som man inte är beredd på och som gör att man får lite värk i armbågen, men det var också allt som hände. Dopaminet fick sig ju åtminstone en påfyllning. Sjön hade till större del belagts med is och ser man till väderleksrapporten så kommer det inte att gå att fiska på ett par dagar nu men isen kommer ju inte hinna ligga sig ordentligt heller. Blir att söka sig till något kraftigt strömmande vatten om fiskesuget blir för stort helt enkelt.
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
        8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg
          Vaknade halvsent men när jag såg vädret så var jag helt enkelt tvungen att tigga till mig lite fisketid utav sambon.
          Helt fantastiskt ute, svårt att tro att det i vanliga fall brukar vara midvinter, snö och flera minusgrader. Vårkänslor så det står härliga till och för min del får det gärna komma mer värme och ljus snart, skitsamma att man lagt ner en massa pengar på ismetegrejer.

          Fiskepasset då? Ett rejält "karatehugg" blev det, ett sånt där som man inte är beredd på och som gör att man får lite värk i armbågen, men det var också allt som hände. Dopaminet fick sig ju åtminstone en påfyllning. Sjön hade till större del belagts med is och ser man till väderleksrapporten så kommer det inte att gå att fiska på ett par dagar nu men isen kommer ju inte hinna ligga sig ordentligt heller. Blir att söka sig till något kraftigt strömmande vatten om fiskesuget blir för stort helt enkelt.
          Hej Karate Kid;

          Här i Bålsta brukar isen lägga sig längst in i Kalmarviken mellan 10:e och 15:e Januari..
          .https://www.google.se/search?q=Bild+...=1580750191107....
          Idag är det isfritt så långt ögat kan se...

          Old Firehand
          Leif Engström

          http://www.trumman.com/fisketips.htm



          l

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg

            Har spanat lite på en Haku faktiskt men av bilder och filmer att döma så kan man inte fiska den på något annat sätt än med den tillhörande quick-release wiren?
            Känns poänglöst att köpa ett bete för över 200 pix och sen behöva traggla med att göra wire eller köpa utav Rapala som kostar ännu mer. Antar att man förr eller senare kommer vilja byta ut den med tanke på hur vissa gäddor går loss på ens grejer.

            Vet inte vad du kör med för lina men jag har ännu inte blivit av med något bete vid PO sen jag började använda 0.30 + lina. (0.32 och 0.35 oftast).
            Innan dess kastade jag bort drag vid varje pass, både med multi och haspel.
            Håller med om att Hakun är lite svårmekad, jag oroade mig mest för den lilla plastflärpen som ska hålla fast stingerkroken. Många hugg med release sliter ut den kanske. De var dock väldigt snygga så jag köpte en på impuls

            Jag har Spiderwire men troligen lite tynre än 0.32. Dags att uppgradera för mig…
            Non é pericoloso sporgersi

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av DJ Mqt Visa inlägg

              Håller med om att Hakun är lite svårmekad, jag oroade mig mest för den lilla plastflärpen som ska hålla fast stingerkroken. Många hugg med release sliter ut den kanske. De var dock väldigt snygga så jag köpte en på impuls

              Jag har Spiderwire men troligen lite tynre än 0.32. Dags att uppgradera för mig…
              Ang Hakun så känns det som att när " fästet " pajjar så funkar det lika bra med ett litet gummiband.

              Kommentera


              • Någon som fiskar gädda i helgen, eller har alla is på sina vatten?
                Jag hade lovat mig själv havsöring denna veckan, men blev inte ens det pga sjukdom.
                Så nu får man tyvärr skjuta på gäddfisket ytterligare.

                Kommentera


                • Var ute igår en runda, blev några stycken runt 70 cm, inget värt att regga. var bara ute typ två timmar då det blev så jäkla kallt i blåsten, idag är det stormvarning så det får va.

                  Kommentera


                  • Jag sitter ute nu, varit ute sen 10.30 och nu regnar det och fingrarna är förfrysta. Glömde mackorna hemma också.. Hade tänkt göra allt i min väg för att undvika ett 5:e bompass men det ser inte ljust ut just nu. Blåser fan gör det också.


                    . Click image for larger version

Name:	IMG_20200209_145654.jpg
Views:	325
Size:	1,47 MB
ID:	2535316
                    Bifogade filer
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                    Kommentera


                    • Jag var ute ett par timmar i går och testade en jigg jag gjort, fick två gurkor på ca 65cm. Tyckte inte det var värt besväret att regga dom

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 173 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      2 971 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      46 svar
                      2 965 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
                      3 svar
                      325 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      104 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X