FS GäddFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS GäddFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Gäddfisk Visa inlägg
    Trippelhugg! En Salmo slider, en Mörrumspinnare och en no name-spinnare i ett och samma bottennapp.
    Stort grattis!!!

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Gäddfisk Visa inlägg
      Trippelhugg! En Salmo slider, en Mörrumspinnare och en no name-spinnare i ett och samma bottennapp.
      Sånna där fångster var bättre än alla fiskar när man var en liten junior och det gick åt många veckopengar till en hi lo wobbler.

      Kommentera


      • Mitt livs första gädda fångade jag som 10-åring på en Mörrumsspinnare som jag en stund tidigare hade fiskat upp med ett Atomdrag. Jag blev så glad att jag darrade i hela kroppen och var tvungen att sätta mig ned.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
          Mitt livs första gädda fångade jag som 10-åring på en Mörrumsspinnare som jag en stund tidigare hade fiskat upp med ett Atomdrag. Jag blev så glad att jag darrade i hela kroppen och var tvungen att sätta mig ned.
          Hej TiSo;

          Mina första gäddfiskeäventyr kommer från Selångersjön. Under somrarna i mitten av 1940-talet brukade jag som liten grabb få följa med min morfar, lantbrukare och skogsägare Erik-Olov Lindgren, Hjässberget, Hov i Selånger och ro efter storgädda i Selångersjön. Morfar rodde båten och jag fick sitta på aktertoften och med båda händerna hålla i dragvindan med den svarta flätade nylonlinan. Ett stort skohornsliknande skeddrag av silver och koppar wobblade och vickade i vattnet 25 - 30 meter bakom båten. Flera gånger fick vi enorma gäddor! Jag minns speciellt en jättegädda som morfar slog ihjäl med ett kapat stolsben. Där jättegäddan låg tillsynes död och gapade på botten av träekan kunde jag inte låta bli att stoppa min fot i käften på gäddan. Då stängde gäddan käften och jag satt fast som i ett skruvstäd. Morfar fick ta i med full kraft för att öppna gäddkäften så att jag kunde dra ut min blödande, rivna fot. Sedan den dagen är jag storgäddfiskare!

          Memories....

          Old Firehand
          Leif Engström

          https://www.fiskejournalen.se/gaddpr...addtips-del-1/

          Kommentera


          • Igår sjösattes båten i st Anna skärgård... det blåste bistert och det var bara 2 grader varmt...

            Idag ska det enligt SMHI blåsa 7m/s sydvästlig och bli 8 grader varmt så det blir första passet från båt i bräckvattnet för i år! Jag har ingen aning om hur djupt madammerna står så här års så det blir nog ett ordentligt bompass idag :-)

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
              Igår sjösattes båten i st Anna skärgård... det blåste bistert och det var bara 2 grader varmt...

              Idag ska det enligt SMHI blåsa 7m/s sydvästlig och bli 8 grader varmt så det blir första passet från båt i bräckvattnet för i år! Jag har ingen aning om hur djupt madammerna står så här års så det blir nog ett ordentligt bompass idag :-)
              Många grisar som fångas och visas upp på diverse Facebook-sidor just nu så får hoppas på att du lyckas ta dig en också!
              Det räckte med att se träden stå bugade inför vinden imorse för att fiskesuget skulle avta idag faktiskt, blir väl soligt och varmt någon dag framöver istället.
              Skulle vilja åka till en skogssjö en bit bort men lite osäkert med is och sånt än så länge.
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
              8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

              Kommentera


              • Bompass! Det var lite blåsigt idag men inte kallt... dessvärre glömde jag ankaret hemma...

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg

                  Många grisar som fångas och visas upp på diverse Facebook-sidor just nu så får hoppas på att du lyckas ta dig en också!
                  .
                  Only for you my friend...

                  https://www.google.se/search?q=bilde...XHNv-k4MBLY5M:

                  Old Firehand
                  Leif Engström

                  Kommentera


                  • Blev ett eftermiddagspass idag ute i blåsten, vi fiskade pelagiskt mitt ute i sjön där massiva stim av betesfisk uppehöll sig.
                    Jag stod för tre landade fiskar varav största var på 84 så ingen uppgradering.
                    Fiskesällskapet drog en lång smal sak på metern däremot.
                    Var inte lätt i blåsten och helt omöjligt att ankra upp, blev drivankare av skiten istället.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                      Igår sjösattes båten i st Anna skärgård... det blåste bistert och det var bara 2 grader varmt...

                      Idag ska det enligt SMHI blåsa 7m/s sydvästlig och bli 8 grader varmt så det blir första passet från båt i bräckvattnet för i år! Jag har ingen aning om hur djupt madammerna står så här års så det blir nog ett ordentligt bompass idag :-)
                      Hej Xerup;

                      I S.t Annas skärgård fick markis Lagergren..http://www.trumman.com/fisketips/galleri_39.htm .. och undertecknad tillstånd att spinnfiska Gädda på Greve Magnus Stenbocks vatten långt innan det var fritt handredskapsfiske i Östersjön...

                      Memories...

                      Old Firehand
                      Leif Engström

                      http://www.trumman.com/fisketips.htm
                      Senast ändrad av Old Firehand; 2020-03-15, 19:34.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 180 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      3 010 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      48 svar
                      3 095 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      107 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
                      10 svar
                      726 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg BrainDisorder  
                      Arbetar...
                      X