FS GäddFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS GäddFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Reekie
    replied
    Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg


    Reekie En bryta-ryggen-gädda, fyfan vad spännande. du vet ju vart den bor framöver nu iallafall. Så har du en spännande plats att fiska på.

    Jag är kvar ute men tålamodet är snart väck och en varm pizza och ev en öl hägrar hemma. Så fort mörkret smög sig på så dök flötet dock, en relativt smal gädda som jag vägde hastigt i håvnätet till strax under 6kg. Gissningsvis någonstans kring 95 cm. Så sen dess har jag suttit i regnet och tänkt att nästa gädda måste ju vara minst dubbelt så stor men nu är det så mörkt att jag inte hittar flötena. Bara hoppas att den simmar åt rätt håll så jag hör baitrunnern.

    Men alltid lika härligt med fisk när man inte förväntat sig det.
    Grattis till fångsten, kul att du fick upp något :-)
    ​​​​​​
    Min historia kanske säger mer om min rygg än storleken på gäddan :-D
    Men som du sa nu vet man vart den bor, har fått mina två sista uppgraderingar ganska nära så verkar vara en bra samlingsplats för större gäddor nu på hösten/vintern.
    Skulle vilja körs lite mete däromkring men har inte tid/ork att fixa med betesfisk.

    ​​​​​​
    ​​​​

    Lämna en kommentar:


  • BrainDisorder
    replied
    Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Hej BrainDisorder;

    Det är inte ofta jag är ute och fiskar Gädda nu för tiden... För en liten stund sedan pratade jag i telefon med min gamle fiskekompis Kjell Lagergren som du ser på bild om du klickar på bildtexten här.. http://www.trumman.com/fisketips/galleri_15.htm

    Old Firehand
    Leif Engström
    Jag hoppas att du och Kjell får fiska något framöver iallafall, kanske inte ihop med tanke på pandemin men åtminstone få njuta av lite hederligt fiske.

    Bildbevis på kvällens mörkskygge krokodil.
    Click image for larger version

Name:	IMG_20201212_151334.jpg
Views:	149
Size:	1,80 MB
ID:	2566398

    Lämna en kommentar:


  • Old Firehand
    replied
    Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg


    Reekie En bryta-ryggen-gädda, fyfan vad spännande. du vet ju vart den bor framöver nu iallafall. Så har du en spännande plats att fiska på.

    Jag är kvar ute men tålamodet är snart väck och en varm pizza och ev en öl hägrar hemma. Så fort mörkret smög sig på så dök flötet dock, en relativt smal gädda som jag vägde hastigt i håvnätet till strax under 6kg. Gissningsvis någonstans kring 95 cm. Så sen dess har jag suttit i regnet och tänkt att nästa gädda måste ju vara minst dubbelt så stor men nu är det så mörkt att jag inte hittar flötena. Bara hoppas att den simmar åt rätt håll så jag hör baitrunnern.

    Men alltid lika härligt med fisk när man inte förväntat sig det.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Hej BrainDisorder;

    Det är inte ofta jag är ute och fiskar Gädda nu för tiden... För en liten stund sedan pratade jag i telefon med min gamle fiskekompis Kjell Lagergren som du ser på bild om du klickar på bildtexten här.. http://www.trumman.com/fisketips/galleri_15.htm

    Old Firehand
    Leif Engström

    Lämna en kommentar:


  • BrainDisorder
    replied


    Reekie En bryta-ryggen-gädda, fyfan vad spännande. du vet ju vart den bor framöver nu iallafall. Så har du en spännande plats att fiska på.

    Jag är kvar ute men tålamodet är snart väck och en varm pizza och ev en öl hägrar hemma. Så fort mörkret smög sig på så dök flötet dock, en relativt smal gädda som jag vägde hastigt i håvnätet till strax under 6kg. Gissningsvis någonstans kring 95 cm. Så sen dess har jag suttit i regnet och tänkt att nästa gädda måste ju vara minst dubbelt så stor men nu är det så mörkt att jag inte hittar flötena. Bara hoppas att den simmar åt rätt håll så jag hör baitrunnern.

    Men alltid lika härligt med fisk när man inte förväntat sig det.

    Lämna en kommentar:


  • Reekie
    replied
    Jag gav mig ut tidigt idag. Fick en välmatad gädda på några kilo ganska snart, och inte långt efter hade jag på en blyad westin jätte ett av dom brutalaste huggen på väldigt länge.
    Gjorde ett längre vevstopp och efter cirka 30 sekunder höll spöhelvetet på att ryckas ur mina händer. Gjorde ett tafatt och alldeles för sent mothugg, Kändes som en jävla stock och hela spöt bugade och sen var den loss.

    Besviken över den dåliga krokningen och en skada i ryggen uppbruten i mothugget så var det bara att ta kaffe och äggmacka.

    Fiskade några timmar till men hade inte ett pet sedan, en härligt dag på sjön var det hursomhelst.
    ​​​​​​​Nu hoppas man att BrainDisorder kan visa upp något stort ikväll :-)
    Click image for larger version

Name:	DSC_0376.JPG
Views:	159
Size:	1,20 MB
ID:	2566366 ​​​​​​​

    Lämna en kommentar:


  • BrainDisorder
    replied
    Efter att ha velat (vafan är det att vela om?!) en stund tog jag mig ut iallafall. Kom ut typ 13.30 så hinner väl fiska en knapp timme i ljus. Det regnar lätt men det ska nog nyimpregnerade stället fixa. Ett spö med stor död betesfisk på botten och ett spö med en svagt driftande mindre död fisk på, blir väl att sitta en stund in i mörkret och se.

    Vattnet är mörkare än döden så förlitar mig på starka doftspår och spinnerblades-tackel.

    Nytt Pb, heja heja.

    Lämna en kommentar:


  • TiSo
    replied
    Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Hej TiSo;

    Det finns nog 15 kilo+ Gäddor i Ralången som väntar på just dina drag...
    Trevlig Lucia!

    Old Firehand
    Leif Engström

    http://www.trumman.com/fisketips.htm
    Ralången har jag aldrig fiskat i, men gädd-pb:et har jag uppgraderat många gånger sedan dess...:-)

    Önskar dig också en trevlig Lucia!

    Lämna en kommentar:


  • Old Firehand
    replied
    Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg

    För många år sedan, när jag var i yngre tonåren, höjde jag mitt Pb på gädda från 2,1 till 8 kg med ett skeddrag jag hade gjort i metallslöjden några år tidigare. Jag var usel i slöjd så draget var inte särskilt vackert, men gäddan verkade inte bry sig...eller så högg den av ren barmhärtighet :-)
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Hej TiSo;

    Det finns nog 15 kilo+ Gäddor i Ralången som väntar på just dina drag...
    Trevlig Lucia!

    Old Firehand
    Leif Engström

    http://www.trumman.com/fisketips.htm

    Lämna en kommentar:


  • TiSo
    replied
    Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg

    Nej, jag bangade tillslut då tiden drog iväg så förbannat. Hade funderingar på ikväll istället men det lär väl bli samma sak, kallare idag dessutom.
    Men i helgen, precis som du, tänkte jag komma ut någonting iallafall.

    I övrigt sitter jag och försöker färdigställa mina första hemmagjorda beten, en del är viktade och klara och ska egentligen bara målas och lackas men sitter just nu och väntar på epoxi och en massa andra grejer och sen blir det att hitta en lämplig skyddsmask innan man går loss. Till våren ska nog något vara klart iallafall. *host host* En sak är säker, snygga kommer dom inte vara.
    För många år sedan, när jag var i yngre tonåren, höjde jag mitt Pb på gädda från 2,1 till 8 kg med ett skeddrag jag hade gjort i metallslöjden några år tidigare. Jag var usel i slöjd så draget var inte särskilt vackert, men gäddan verkade inte bry sig...eller så högg den av ren barmhärtighet :-)

    Lämna en kommentar:


  • BrainDisorder
    replied
    Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
    Så länge det finns öppet vatten kommer jag hålla igång fisket, och kanske att man söker sig till rinnande vatten om det blir is på sjöarna här omkring.
    Hur gick det för dig BrainDisorder blev det något fiske?
    ​​​​​​Jag har planerat o komma ut några timmar på lördag.
    Nej, jag bangade tillslut då tiden drog iväg så förbannat. Hade funderingar på ikväll istället men det lär väl bli samma sak, kallare idag dessutom.
    Men i helgen, precis som du, tänkte jag komma ut någonting iallafall.

    I övrigt sitter jag och försöker färdigställa mina första hemmagjorda beten, en del är viktade och klara och ska egentligen bara målas och lackas men sitter just nu och väntar på epoxi och en massa andra grejer och sen blir det att hitta en lämplig skyddsmask innan man går loss. Till våren ska nog något vara klart iallafall. *host host* En sak är säker, snygga kommer dom inte vara.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
109 svar
6 180 visningar
4 gillar
Senaste inlägg Fiskefuralles  
Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
38 svar
3 010 visningar
5 gillar
Senaste inlägg Najad
av Najad
 
Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
48 svar
3 095 visningar
5 gillar
Senaste inlägg TiSo
av TiSo
 
Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
0 svar
107 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mrfisker  
Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
10 svar
726 visningar
5 gillar
Senaste inlägg BrainDisorder  
Arbetar...
X