FS GäddFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS GäddFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #51
    Tack så mycket Xerup, rapporterade dom 5 största av 8 fina gäddor så nu har man fyllt i pappret.

    kändes rätt skönt då jag endast gjort ett tidigare pass i den sjön och det blev ett bompass.

    På fredag blir det eventuellt en tur till och då räknar jag med att göra några uppgraderingar :-)
    Senast ändrad av Reekie; 2020-01-06, 17:37.

    Kommentera


    • #52
      Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg

      Ser fantastiskt skönt ut! Man skulle kunna tro att våren var på väg.

      Vad tycker du om Upplev's mätbräda? Jag har själv funderat på att beställa en för att lite snabbare och säkrare kunna mäta gäddorna. Otymplig att bära med sig antar jag men det kan det vara värt.
      Det var riktigt härligt. .
      Brädan är helt ok, det var ett helsike att få dit klistermärket ordentligt dock, fick göra om det flera gånger och sen vid kontrollmätningar så visade den ändå upp till 2cm fel på vissa ställen...
      Ska köpa en hopfällbar bräda från bft så fort den kommer in i något lager igen, smidigare att ha i kajaken.

      Kommentera


      • #53
        Det har ju inte ens gått en vecka in på nya året... Bra fiskat alla och verkligen kul att läsa om era pass! Har inga större förhoppningar på fisket i denna sjön på vintern men när ni fiskar så här.. blir jag illa tvungen att åka ut imorgon;-)

        Braindisorder- Vilken jäkla hängbuk på 96an.. hade den brax eller rom i kaggen?

        Reekie- Kul att du är med, 2st 97or snyggt jobbat!

        Xerup- Får väl tyvärr säga bra jobbat till dig med då;-)

        Kommentera


        • #54
          Kan bara hålla med dig Matte77
          Riktigt kul att läsa om era fisketurer, och vilken jädra fin början på året med delvis öppna vatten, och huggvillig fisk.

          Kommentera


          • #55
            Bra initiativ! Ser fram emot ett nytt år med mkt fiske!
            I år siktar jag på att vara med i toppenstriden .

            Om ni upplever problem eller har några förslag till nya funktioner till appen så tveka inte att PM:a eller maila. Under året kommer nya funktioner levereras löpande.

            Ni får gärna betygsätta appen i respektive ”Store”. Betyder massor!!

            För dem som inte hittat appen än:

            Google Play
            https://play.google.com/store/apps/d....xamarin&hl=sv

            AppStore
            https://apps.apple.com/se/app/fishch...p/id1189323589



            Kommentera


            • #56
              Jäklar vilken start på tävlingen, innan ens en vecka har gått är ledarresultatet redan mer än en halvmeter över vad jag satt som ett optimistiskt mål för hela året för egen del...

              Kommentera


              • #57
                Ja, i år är året då många här kommer få nytt PB på både abborre och gädda. Jag fick ett PM där avsändaren gissade att det skulle behövas +500cm för topp 5. Jag tror på +500cm för topp tio i år.

                Det är många fisledagar kvar av året och det kan fortfarande ramla in nya storfiskare i tävlingen. Vi har ju faktiskt många av våra kända sportfiskare från pikefight och gäddfemman här på forumet även om dom inte skriver så ofta... Jag hoppas dom ansluter och visar vart skåpet ska stå :-)

                Kommentera


                • #58
                  Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                  Ja, i år är året då många här kommer få nytt PB på både abborre och gädda. Jag fick ett PM där avsändaren gissade att det skulle behövas +500cm för topp 5. Jag tror på +500cm för topp tio i år.

                  Det är många fisledagar kvar av året och det kan fortfarande ramla in nya storfiskare i tävlingen. Vi har ju faktiskt många av våra kända sportfiskare från pikefight och gäddfemman här på forumet även om dom inte skriver så ofta... Jag hoppas dom ansluter och visar vart skåpet ska stå :-)
                  Det där med PB på abborre, det hoppas jag för egen del att du har rätt i :-)

                  För övrigt verkligen en fantastisk start på gäddtävlingen, kul att läsa även om jag inte är med själv.

                  Kommentera


                  • #59
                    Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
                    Braindisorder- Vilken jäkla hängbuk på 96an.. hade den brax eller rom i kaggen?
                    Ska jag vara ärlig så har jag faktiskt noll koll på när gäddor börjar ansamla rom och under hur lång tidsperiod dom bär på dom. När dom leker är ju ganska uppenbart för oss som har ängmarker att spana på men mitt fiske efter förleksgäddor och fisket rent allmänt tidig vår har varit katastrofalt. Kan inte minnas att jag fått någon grov madame på vårkanten och sett att hon är fylld med rom men det ska då också tilläggas att jag aldrig har ismetat efter gädda utan det blir första gången i år.

                    Imorgon ska det bli nästan 10 grader varmt här men vindar på 8 (16) m/s så frågan är om man inte ska försöka offra sig för lite fisketid. Finns ju ett "papper" att fylla så att säga.
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                    Kommentera


                    • #60
                      Ursprungligen postat av profilen Visa inlägg
                      Bra initiativ! Ser fram emot ett nytt år med mkt fiske!
                      I år siktar jag på att vara med i toppenstriden .

                      Om ni upplever problem eller har några förslag till nya funktioner till appen så tveka inte att PM:a eller maila. Under året kommer nya funktioner levereras löpande.

                      Ni får gärna betygsätta appen i respektive ”Store”. Betyder massor!!

                      För dem som inte hittat appen än:

                      Google Play
                      https://play.google.com/store/apps/d....xamarin&hl=sv

                      AppStore
                      https://apps.apple.com/se/app/fishch...p/id1189323589


                      Nya uppdateringen ser bra ut!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 173 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      2 971 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      46 svar
                      2 966 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
                      3 svar
                      325 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      104 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X