FS GäddFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS GäddFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av DJ Mqt Visa inlägg
    Är det första 10+ i årets Gäddfemma?
    Första 10+ i gäddfemmans historia.

    Kommentera


    • Vilken jäkla gris!! Börjar misstänka att du matar dina gäddor med smör=)
      Stort GRATTIS och grymt jobbat Alex den är du värd efter allt slit!!!!
      Vad tog den på föresten?

      Dj Mqt- Tror det är den längsta och tyngsta hittils i år.
      Senast ändrad av Matte77; 2020-01-27, 21:43.

      Kommentera


      • STORT GRATTIS Alex!!!

        vilket djup stod hon på?

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
          Vilken jäkla gris!! Börjar misstänka att du matar dina gäddor med smör=)
          Stort GRATTIS och grymt jobbat Alex den är du värd efter allt slit!!!!
          Vad tog den på föresten?
          Tack!!
          Den tog på en bottenmetad död sill insmord i laxolja! Om dom stora madamerna själv får välja!


          Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
          STORT GRATTIS Alex!!!

          vilket djup stod hon på?
          Tack Patrik!

          Finns inget djup att tala om, sjön är på en bra dag som mest 2 m djup. Har inga djupa sjöar i närheten alls så jag är van med den här typen av fiske, att fiska på 6m+ t.ex skulle inte alls vara bekvämt för mig till en början, oavsett om det är spinn eller mete. Har hittat en fläck på vardera sida om en strömkurva där det har nappat på rätt bra jämfört mot andra ställen jag har prövat.
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
          8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg

            Tack!!
            Den tog på en bottenmetad död sill insmord i laxolja! Om dom stora madamerna själv får välja!




            Tack Patrik!

            Finns inget djup att tala om, sjön är på en bra dag som mest 2 m djup. Har inga djupa sjöar i närheten alls så jag är van med den här typen av fiske, att fiska på 6m+ t.ex skulle inte alls vara bekvämt för mig till en början, oavsett om det är spinn eller mete. Har hittat en fläck på vardera sida om en strömkurva där det har nappat på rätt bra jämfört mot andra ställen jag har prövat.
            Jag har också en sån sjö här i närheten... den är dock eländig att ta sig till så jag väntar på våren :-)

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

              Jag har också en sån sjö här i närheten... den är dock eländig att ta sig till så jag väntar på våren :-)
              Våren står inför våra fötter.. (snart iallafall)
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
              8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Honkamaa Visa inlägg

                Första 10+ i gäddfemmans historia.
                Var rätt sugen på den, nu får det väl bli gäddfemmans första 12a istället=)
                Hatten av igen Alex! Och till alla andra det är 340 dagar kvar på tävlingen, spelplanen är helt öppen, ut och fiska... om ni inte anmält er så gör det, det är kul, gratis och alla är välkomna!

                Kommentera


                • Stort grattis till den fina gäddan Alex.
                  Vilken jäkla kondition på den, fler av den sorten!

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg
                    Jadu, vad fan ska man säga? Fisken man aldrig trodde skulle komma, den där pojkdrömmen, målet som man har strävat efter sedan jag återupptog fisket seriöst igen. Ser i vattnet att den nog är aningen längre än dom här 90+ fiskarna man fastnat på ett tag men först när den vänder sig i håven så ser jag buken och då blir plötsligt fisken kort igen. Den är så oproportionerlig att jag tillslut inte har en aning vad den kan väga. Lyckas få tag på min bror och ber honom komma ner och assistera mig med foto och vägning och under tiden så lyfter jag upp den på mattan och kollar lite snabbt längd på den och ser då att den är över 1 meter och det är således inte en fisk jag har fångat tidigare i det vattnet.

                    När gäddan sen med vågsäck hamnar på nästan 10,9 så är det svårt att greppa. Ta mig fan, det är gäddan jag har försökt fånga under så många jävla pass i nästan 3 års tid. En plussare, som dom vana gäddgrabbarna slänger sig med. Med en omkrets på mäktiga 57 cm så hamnar slutnotan på 10650 g och 105 cm.
                    Roligt att tillägga är att jag fångade en sommargädda i ett annat vatten på 105 cm för 1½ år sen, den vägde 7,2.

                    Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har mina fiskepass tidigt på åren varit helt värdelösa, ofta har jag knappt fångat en fisk och möjligtvis haft något hugg hit och dit. Med 10-tal bompass i rad ett flertal gånger i både februari och mars så får jag säga att inledningen på detta år med en top 3 på 6,4 - 7,5 och sedan denna är för mig obeskrivlig och jag vet inte vad jag har gjort för att förtjäna detta fiske (mer än att ha en massa tid och inget jobb, som Xerup sa).

                    (I övrigt är jag sjukt glad att jag bestämde mig att skaffa en ny mobiltelefon och valde i stort den endast för kamerafunktionen just för dylika bilder, så jag kan starkt rekommendera en Huwaei P30 Pro)

                    PB-pizzan smakade gott ikväll, och jag avslutar med att bjuda på en annan bild.
                    Click image for larger version

Name:	IMG_20200127_141956~21.jpg
Views:	234
Size:	732,3 KB
ID:	2533669
                    Tycker din gädda och tråden är värd en bump, så den inte glömms bort bland allt spam=)

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg

                      Tycker din gädda och tråden är värd en bump, så den inte glömms bort bland allt spam=)
                      Tack, det tycker jag också. Den kommer jag leva länge på och den får bära mig upp igenom alla kommande bompass och någon större gädda är det tveksamt att jag kommer hitta under detta år men man ska aldrig säga aldrig.

                      I och med idag kunde jag konstatera att det var januaris sista fiskedag och givetvis fiskade jag. Ett härligt bompass blev det, precis som i förrgår. Kan också tack vare fiskedagboken jag skriver konstatera att jag har fiskat 16 pass denna månad och 8 utav dom har varit totala blankpass. 11 gäddor har fångats med en topp på;
                      105 cm - 10,65 kg
                      97 cm - 7,54 kg (fångad två gånger dessutom)
                      96 cm - 6,44 kg

                      Kan vara kul att i slutet utav februari ta och jämföra antalet pass/fångade fiskar/toppvikt osv. Kommer inleda februari med ett fiskepass imorgon redan och hoppas på en trevlig start men magkänslan säger samma sak som dom två senaste gångerna, vattnet är riktigt skitigt och dessutom kallt.

                      Skitfiske på er!
                      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                      8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 181 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      3 010 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      48 svar
                      3 095 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      107 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
                      12 svar
                      780 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Arbetar...
                      X