FS GäddFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS GäddFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Aaaaaaajjj!!!!

    Min rygg är inte van vid att fiska en hel dag... gav mig ut innan det ljusnat... nått råpucko hade lyckats göra hål i båten och brutit av ena äran... upp med båten på land... skitförbannad...

    Iväg till nästa sjö där jag inte haft ett pet i år... fiskade runt hela sjön... det bästa var kaffepauserna med smörgås...

    sista kastet tar det tvärstopp nästan direkt och det är bara stumt... Inga tycke eller så... trodde jag fastnat i nån stock som var suspending under ytan... vevar hem stocken mot båten men när jag har 20 meter kvar börjar linan lämna rullen trots duktigt åtdragen broms. Efter ett par minuter lyckas jag landa damen och mina ben skakade... så jäkla skönt att få den enda fisken på hela dagen i det kastet jag hade bestämt skulle bli det sista pga mörkret... noterade henne som 96 men kunde ha fått henne till 97 men jag gissar att hon inte kommer ha någonting med pallplats att göra när vi närmar oss december :-)

    Click image for larger version

Name:	20200201_160709.jpg
Views:	274
Size:	3,66 MB
ID:	2534368

    Kommentera


    • Skaplig gädda där Patrik! Bra start på februari, trots ryggvärken.
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
      8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

      Kommentera


      • Grattis till fångsten o fin buk på den där!
        Men vad hade hänt med båten? Sabotage? Så jäkla onödigt!

        Kommentera


        • Tack tack, ryggen har bara för lite muskelmassa efter jul och nyår...

          Båten tillhör fiskevårdsföreningen. Den ligger normalt med kölen i vädret så här års eftersom sjön kan få för sig att frysa... nån IQ-befriad hade vänt båten åt rätt håll men över en vass sten och vassa stenar gör underverk i glasfiber... han hade säkert inte sett hålet i botten förens han kommit ut på sjön och när båten börjat fyllas med vatten tog han väl i med mer muskler än hjärnan förmår att sköta... hoppas den fan blev riktigt blöt om fötterna

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
            Tack tack, ryggen har bara för lite muskelmassa efter jul och nyår...

            Båten tillhör fiskevårdsföreningen. Den ligger normalt med kölen i vädret så här års eftersom sjön kan få för sig att frysa... nån IQ-befriad hade vänt båten åt rätt håll men över en vass sten och vassa stenar gör underverk i glasfiber... han hade säkert inte sett hålet i botten förens han kommit ut på sjön och när båten börjat fyllas med vatten tog han väl i med mer muskler än hjärnan förmår att sköta... hoppas den fan blev riktigt blöt om fötterna
            Haha ok, hade ju varit en syn och sett han i panik med en åra på sjön..

            Kommentera


            • Isfritt längs älvstranden igen och jag lyckades snika åt mig en timme innan mörkret föll och middag skulle preppas. Precis när jag kom fram till stället där jag fick 95an förut kikade solen fram lite försiktigt och sinnet växte. Första kastet gav resultat direkt, en fin 63a som förhoppningsvis bara gör tillfälligt besök på pappret var en fin start. Tyvärr var det inte början på nån huggbonanza utan det enda petet för dagen som slutade med bottennapp och förlorat drag. På’t igen i morrn!
              Non é pericoloso sporgersi

              Kommentera


              • Hur går det för den regerande gäddfemman-kungen Honka då? Blir det något fiske?

                Fint fiskeväder idag, tur att man måste vara hemma och dammsuga och storstäda istället..
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg
                  Hur går det för den regerande gäddfemman-kungen Honka då? Blir det något fiske?

                  Fint fiskeväder idag, tur att man måste vara hemma och dammsuga och storstäda istället..
                  Mats har väl två meter is där uppe...

                  Jag känner mig lite mör sen gårdagens pass men sjön kallar på mig ändå. Jag kommer dock passa idag för att roa mig med att storhandla mat istället

                  Kommentera


                  • Blir så avundsjuk på er som har tid o fiska, jag har jobbat en massa och haft alldeles för mycket annat o göra ett tag. Ledig några dagar nu i veckan, men har bestämt mig för att ge havsöringen en chans så får väl återkomma med gäddrapporter om några veckor.

                    Kommentera


                    • Iskallt pass i dubbel bemärkelse, och skitfiske fick en ny konkret betydelse när en PO skickade mitt nya Rapala Haku i en snygg båge rätt ut i älven för att aldrig mera synas till.
                      Non é pericoloso sporgersi

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 181 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      3 012 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      48 svar
                      3 100 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      107 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
                      12 svar
                      832 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Arbetar...
                      X