FS GäddFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS GäddFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg
    Jag sitter ute nu, varit ute sen 10.30 och nu regnar det och fingrarna är förfrysta. Glömde mackorna hemma också.. Hade tänkt göra allt i min väg för att undvika ett 5:e bompass men det ser inte ljust ut just nu. Blåser fan gör det också.


    . Click image for larger version

Name:	IMG_20200209_145654.jpg
Views:	326
Size:	1,47 MB
ID:	2535316
    Bra kämpat av dig! 5 bompass tar på psyket.
    Hade en period i höstas då jag bara nötte på ställen jag vet dom stora stod på.
    Efter 4 bompass höll man på att ge upp och börja med snipfiske, men sen så lossnade det bara och belöningen kom varje pass.
    Är väl just därför vi fiskar!

    Kommentera


    • Sjöarna här är frusna... så igår tog jag mig ut i skärgården och ställde mig på en klipphäll med ett djup på 7 meter till vänster om mig och med ett grunt parti med vass till höger om mig.

      Fiskade i fyra timmar utan ett endaste pet av nånting... kastade med jiggar från 7 gram till 150 gram för att testa allt... även en och annan suspending jerk testades utmed vassen.

      Inte en enda båt var ute så det var ganska tyst och avkopplande ändå.

      Click image for larger version

Name:	20200208_160455.jpg
Views:	299
Size:	1,73 MB
ID:	2535359 Click image for larger version

Name:	20200208_155952.jpg
Views:	285
Size:	1,95 MB
ID:	2535360

      Kommentera


      • Tänkte jag skulle spräcka nollan för årets tävling efter några raka bompass. Efter en timme eller så sög det till i spöet, men det som tagit min Pig Shad Jr var inte riktigt vad jag hoppats på...

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
          Sjöarna här är frusna... så igår tog jag mig ut i skärgården och ställde mig på en klipphäll med ett djup på 7 meter till vänster om mig och med ett grunt parti med vass till höger om mig.

          Fiskade i fyra timmar utan ett endaste pet av nånting... kastade med jiggar från 7 gram till 150 gram för att testa allt... även en och annan suspending jerk testades utmed vassen.

          Inte en enda båt var ute så det var ganska tyst och avkopplande ändå.

          Click image for larger version  Name:	20200208_160455.jpg Views:	15 Size:	1,73 MB ID:	2535359 Click image for larger version  Name:	20200208_155952.jpg Views:	13 Size:	1,95 MB ID:	2535360
          Såg ju ut att vara en riktigt trevlig vik att fiska i. Fast med tanke på resultatet så kanske inte. :O
          Fint vatten dessutom.

          Ursprungligen postat av Gäddfisk Visa inlägg
          Tänkte jag skulle spräcka nollan för årets tävling efter några raka bompass. Efter en timme eller så sög det till i spöet, men det som tagit min Pig Shad Jr var inte riktigt vad jag hoppats på...
          Grattis till "gäddan"

          Själv var jag också ute idag, men på ett ställe som har fått vila sen i höstas. Men det är jävla klurigt, ena dagen är dom där och andra inte.
          Idag blev det bompass så det heter duga men jag fick iallafall sitta i solen och njuta en stund.

          6:e bompasset nu!

          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
          8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Gäddfisk Visa inlägg
            Tänkte jag skulle spräcka nollan för årets tävling efter några raka bompass. Efter en timme eller så sög det till i spöet, men det som tagit min Pig Shad Jr var inte riktigt vad jag hoppats på...
            Med den fina abborren hade du lätt petat ned mig till 2:a plats i Abborrfemman :-)

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg

              Såg ju ut att vara en riktigt trevlig vik att fiska i. Fast med tanke på resultatet så kanske inte. :O
              Fint vatten dessutom.
              Ja, sommartid står dom där men så här års tror jag att dom står mycket mer landnära... nu var jag ute på en ö för att kunna komma till där det inte är vass överallt.

              Jag hoppades dessutom lite på att få se havsöring.


              trist med dina bompass!

              Kommentera


              • Nu går det troll i mitt gäddfiske, verkligen. Nu får man igen för gammal ost.
                Eller så är det såhär februari brukar se ut. 7:e bompasset, ska vi se om jag lyckas ta en 10 st som åren dessförinnan?

                Skönt väder idag iallafall, fåglarna kvittrade och solen värmde skönt på den skalliga hjässan.
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg
                  Nu går det troll i mitt gäddfiske, verkligen. Nu får man igen för gammal ost.
                  Eller så är det såhär februari brukar se ut. 7:e bompasset, ska vi se om jag lyckas ta en 10 st som åren dessförinnan?

                  Skönt väder idag iallafall, fåglarna kvittrade och solen värmde skönt på den skalliga hjässan.
                  7 bompass är tufft!
                  Fiskar du i storgäddvatten där huggen är få? Eller har du förirrat dig till närmsta simhall ;-)
                  Är det de förstnämnda är det bara att härda ut, snart kommer belöningen för allt slit.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

                    7 bompass är tufft!
                    Fiskar du i storgäddvatten där huggen är få? Eller har du förirrat dig till närmsta simhall ;-)
                    Är det de förstnämnda är det bara att härda ut, snart kommer belöningen för allt slit.
                    Fiskar i samma vatten där jag fick dom fina gäddorna i januari, samt så fiskar jag i ett annat vatten men där är det svårare då det är strömmande samt så är det också översvämmat en hel del vilket jag inte vet hur det påverkar. Går ju alltid att fånga gädda men frågan är ju om det är dom stora eller mindre som uppehåller sig där just nu, ibland är dom där och ibland inte. Men nu har det varit stiltje överallt liksom, inte ett pet på grejerna.

                    Men men, så är det ibland...
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                    Kommentera


                    • Iskallt bompass i dubbel bemärkelse. Min hotspot sen tidigare under järnvägsbron var idag täckt av tunn is så jag fick flytta uppströms i Ljusnan. Nära kraftverket var det mera strömt än vad jag önskade och väldigt mycket kallare än vad jag tänkt. Innan 45 min gått var fingrarna stela ( va tusan har ni för handskar för spinnfiske?) och isen lagrades på i spöringarna så linan kärvade (går det att undvika?).
                      Skitfiske…
                      Non é pericoloso sporgersi

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 173 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      2 971 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      46 svar
                      2 966 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
                      3 svar
                      325 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      104 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X