FS GäddFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS GäddFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jag gjorde ett tappert försök idag, vädret var iallafall fint men några gäddor såg jag inte skymten utav.
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

    Kommentera


    • Ett vackert men kort kvällspass utan fångst. Fint hur som helst
      Non é pericoloso sporgersi

      Kommentera


      • Bra jobbat Patrik, grattis!

        Det var lite kyligt om händerna att spinnfiska idag, trots solen. Kul att någon får fisk iallafall.
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
        8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

        Kommentera


        • Fin gädda Patrik!
          Får gå in och glädjas åt era fångster ett tag till då viruset tyvärr verkar hålla i sig.

          Kommentera


          • Tack tack! Hon var välnärd och en centimeter längre än sist jag tog upp henne i båten... iof en annan mätplanka förra gången så hon kanske inte har vuxit men jag kanske får kontrollmäta plankan på bild.

            Jag har för mig att det var den 28:e februari hon hälsade på sist.. Nu har jag återfångat två fiskar i den sjön. Grabben har fått en på 101 cm i den sjön så nu lutar det åt att söka andra vatten eftersom det inte verkar finnas större firrar häromkring.

            Idag blir det inget fiske... termometern visar nu -8,8 vilket väl nästan är köldrekord här hos oss för den här vintern... det ska bli sol men nästan vindstilla och då ligger isen kvar hela dagen.


            Kommentera


            • Ishelvete! En hel dag förstörd... på onsdag ska det bli 10 grader varmt... kan ge mig fan på att jag åker på en riktig influensa kombinerad med rännskita då...

              Kommentera


              • Lördag för mycket vind för den lilla skitbåten... om man har dödslängtan så kanske det funkar.
                Söndag påklädd och framme vid sjön.. ishelvete över hela sjön.. gör ett nytt försök imorgon igen, blåser det så får jag lägga i en större båt om jag kan få hjälp.

                Kommentera


                • Jag står kvar på en fångad gädda för 2020. Högt uppskruvade förväntningar som faller platt var dagens tema.
                  Idag provade vi på en helt ny sjö, en liten grund sjö som ska ha varit oarrenderad (och därmed ofiskad) under ganska många år nu, men nu finns den tillgänglig för vår fiskeklubb.
                  Så jag och min far rodde ut i båten med tankar på massvis med lättlurade gäddor som aldrig sett ett drag i hela sitt liv.
                  Vädret var fint och vattentempen låg på 8-9 grader, vilket vi tänkte borde vara nog för att kanske få köldstela gäddor att vakna till lite.
                  Resultat - inte ett endast litet pet, noll, nada, zip! Passade på att doppa abborr-jiggarna lite också, men inte heller där såg vi tillstymmelse till liv.

                  Man börjar fundera på om den sjön kanske är helt steril och livlös, men får kanske ge den en chans sen när fiskesäsongen börjar på riktigt om någon månad eller två...

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Sdw Visa inlägg
                    Jag står kvar på en fångad gädda för 2020. Högt uppskruvade förväntningar som faller platt var dagens tema.
                    Idag provade vi på en helt ny sjö, en liten grund sjö som ska ha varit oarrenderad (och därmed ofiskad) under ganska många år nu, men nu finns den tillgänglig för vår fiskeklubb.
                    Så jag och min far rodde ut i båten med tankar på massvis med lättlurade gäddor som aldrig sett ett drag i hela sitt liv.
                    Vädret var fint och vattentempen låg på 8-9 grader, vilket vi tänkte borde vara nog för att kanske få köldstela gäddor att vakna till lite.
                    Resultat - inte ett endast litet pet, noll, nada, zip! Passade på att doppa abborr-jiggarna lite också, men inte heller där såg vi tillstymmelse till liv.

                    Man börjar fundera på om den sjön kanske är helt steril och livlös, men får kanske ge den en chans sen när fiskesäsongen börjar på riktigt om någon månad eller två...
                    Bra kämpat, men det är svårt nu. Kallt och varmt vart om, minusgrader och sen 10 + och strålande sol.
                    Var också ute idag och jag fiskade i en väldigt liten sjö men även där var det oerhört svårt att hitta något. Började med att jag krokade en braxen efter 3 timmar utan pet, och sen så fick jag en mindre fisk (2kg~ ish) och avslutade med att bomma ett hugg. Detta på runt 6 timmar men fan vilket underbart väder det var.
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                    Kommentera


                    • Idag skulle jag vara hemma och pyssla i trädgården... hastigt och lustigt blev det ändrade planer så nu gör jag mig redo för en tur på det blå...

                      Den döda skärgården ska besökas så några större förhoppningar om stor gädda har jag inte men jag ska ändå ge det hela en chans i alla fall.

                      Jag tar med borreprylar också i hopp om att i alla fall slippa det fula namnet...

                      Nån mer som ska ut och fiska gädda idag?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 181 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      3 010 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      48 svar
                      3 095 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      107 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
                      12 svar
                      783 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Arbetar...
                      X