FS GäddFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS GäddFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Inte bara jag som tycker det är trist att fiska i stormvind då. Fiskesuget är enormt, nästan så man vill smita ner i en bäck och meta mört med toppknutet bara för att.
    Brukar inte spela någon roll om man letar efter skyddade områden för vinden brukar ändå ligga rätt i ansiktet på en av någon märklig anledning.
    Många som drar fisk nu så nu måste man försvara topplaceringen snart känner jag, och Honkaama smider säkert planer i mörkret för att sätta dödsstöten.

    Skitfiske på er och blås inte bort.
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

    Kommentera


    • Jag har lagt gäddfisket på hyllan tills leken är över men tog mig ut på sjön för att jaga dom randiga... 06.30 var jag i båten och 09.30 var jag ur båten...

      Kyla står jag ut med men inte den här nordanvinden som kastade i byarna. Att försöka finna lä brukar innebära att man ändå inte får nån fisk.

      Kommentera


      • Tvångsmässigt sökte jag mig ner till lilllsjön både igår o idag trots vindbekymren. Igår ringde frun hem mig när det blåste upp än värre så jag hann bara med en snipa inte värd att regga. Idag avbröt jag själv efter en tappad mellangädda för att inte kalla fingrar skulle blåsa bort. Glad påsk på er!
        Non é pericoloso sporgersi

        Kommentera


        • Jag kunde inte låta bli att åka ner och pröva lyckan trots rusket. Givetvis gick det som jag hade förutspått och det blev både kallt och fisklöst.
          Måsarna som flöt tyngdlöst på det guppande vattnet hånskrattade åt mig medans jag febrilt försökte byta beten med tjocka fleecevantar som både krokarna satte sig i och så tappade jag beteslåset i vattnet. Någon vidare aktivitet kan man nog inte räkna med på ett tag nu men fiskar man bara gädda år ut och år in som jag så får man helt enkelt acceptera att det kommer trista perioder. Desto trevligare blir det i maj när leken är färdig och det har blivit avsevärt varmare ute eller för att inte tala om i sommar när man kan befinna sig utomhus från morgonen till kvällen utan att vare sig frysa eller behöva fundera över nattmörker.

          Jag är ingen expert på gäddlek, vad gör dom nu när det är sånt skiftande väder? Tyckte jag såg antydan till gäddlek för ett par dagar sen när jag var ute och det var soligt och varmt om än väldigt blåsigt då med. Om dom nu pausar som man har läst om, håller dom sig bara nära intill och förblir inaktiva tillsvidare? Den senaste gäddan jag fick var den som har haft mest iglar på sig utav alla fiskar jag fått sen i december - mars. Det är mindre sjöar jag talar om, sådana som knappt ens har vikar utan fisken väljer grunda partier med vegetation, nedfallna träd osv, för att bedriva lek. Ska försöka filma lite någon dag!
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
          8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

          Kommentera


          • Hallå!

            Riktigt kul med en liten, nästan "individuell" tävling.
            Anmälde mig nyss då jag siktar på att åka och köpa mig en ny båt till helgen för att kunna bege mig ut på lite större sjöar.

            mvh, erik.

            Kommentera


            • Va fals! Har ni redan kört igång med gäddfisket för året? Är det inte lite tjuvstart att köra igång före Juni månad?

              Jag ser att Alex ligger i god position att upprepa sin andraplats från förra året också.

              Skämt åsido, grymt fiskat och grymma fiskar upp hittils! Kommer bli en spännande strid in i kaklet med många kandidater till förstaplatsen detta år.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Honkamaa Visa inlägg
                Va fals! Har ni redan kört igång med gäddfisket för året? Är det inte lite tjuvstart att köra igång före Juni månad?

                Jag ser att Alex ligger i god position att upprepa sin andraplats från förra året också.

                Skämt åsido, grymt fiskat och grymma fiskar upp hittils! Kommer bli en spännande strid in i kaklet med många kandidater till förstaplatsen detta år.
                Jaså du lever fortfarande. :-)

                Nu är goda råd dyra. Tog mig iväg till en sjö idag jag fiskade i senast tidigt i höstas förra året. Visste inte vart vinden skulle ligga på utan tog en chansning, det är så jäkla långt att gå från där man ställer bilen så man orkar inte göra om proceduren, men hade möjligheten att hitta kanterna där vinden låg på. Dock så var det trögt, något så in i helvete. Ingenting på flera timmar och så plötsligt ser jag en skugga komma och peta på min jerk, vågorna gör det omöjligt att urskilja vad det är först och sen smäller det till igen och jag drar ihop ett sånt jäkla slackhugg att min mormor skulle bli stolt. En fin skogssjögädda på runt 1 kg kanske, tänk vad glad man kan bli för en liten fisk ibland också. Blåser fortfarande alldeles för mycket för min smak dock.
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                Kommentera


                • Nu börjar det mojna, ska vara 6 m/s i eftermiddag och blir lugnare.
                  så blir ett pass i em, sen hmm,, morgon eller kväll 3 dagar i rad.
                  ska åka å hämta nyfångad mört men de är bara ca 15cm.

                  fiskesugen?
                  nja liiiiite grann

                  skitfiske på er

                  Kommentera


                  • Komsi komsi gäddorna.

                    Bifogade filer

                    Kommentera


                    • Fina små mörtar , elmotor funkar, blåst , molnigt just d gäddlek

                      men ikväll tar jag den
                      Bifogade filer

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 181 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      3 010 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      48 svar
                      3 095 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      107 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
                      12 svar
                      738 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Arbetar...
                      X